Vegetarisch eten

En dat ene, ehm, jackfruit?? Daar heb ik wel eens een recept over gelezen, dat werd stoofvlees

1 like

Dat is best wel snel klaar though! Mijn jackfruit recepten kosten me meestal maar max 40 minuten. Als je het te lang gaart wordt het echt prut. Maar je kan er echt hele lekkere stoofpotjes mee maken inderdaad, zie bijv. wateetjedanwel

1 like

Ohja ik dacht al wel dat jij daar ervaring mee zou hebben. Hoe is dat? Ik durf dat niet zo goed omdat ik bang ben dat het gek smaakt of zo overdreven vlezerig, ik hield daar al nooit van

1 like

Ik vind het wel lekker, het smaakt van zichzelf nergens naar dus als je er een flinke hoeveelheid smaak bij gooit (bijvoorbeeld 1/2 fles bbq saus voor pulled jackfruit) dan wordt t wel wat. De textuur vind ik niet zo vlezig, wel draderig. Het is veel zachter. Ook als je het in de oven bereid blijft t zacht. Maar het smaakt zeker niet gek, hoogstens een klein beetje zurig als je het zuur waar het in zit niet goed afspoelt. De hardere stukjes laat ik er ook altijd in voor een beetje variatie in de textuur, anders wordt het zo’n papje ofzo

Het ziet er overigens wel altijd best goed uit, ik maak het meestal als mensen komen eten. Sochtends voorbereiden, savonds in de oven mikken, helemaal chill

1 like

Ah oke, klinkt niet slecht, ik ga er eens mee experimenteren. Thanks!

1 like

Ik zie overal dat je die harde stukken eraf moet halen, maar dat hoeft dus helemaal niet?

1 like

Ik heb nooit echt harde stukken gehad die ik niet met een vork of 2 los kon maken, dus misschien ligt het daaraan. Als ik jackfruit gebruik spoel ik het af en haal ik alles los met een vork, inclusief hardere puntjes. Maar die vind ik dus nooit echt zo hard dat ik ze eruit zou halen :woman_shrugging:

1 like

Bedankt! Ik ga het ook eens proberen. Wil je misschien een receptje delen?

1 like

voor pulled jackfruit doe ik meestal iets zoals dit recept, behalve dat ik de puntjes eraan laat en de bouillion gewoon helemaal skip, ik bak het alleen even aan. https://gewoonlekkergroen.nl/vegan-pulled-pork/

Deze zijn ook lekker:

https://wateetjedanwel.nl/8-x-lekkere-recepten-met-jackfruit/ Nog wat extra inspiratie maar behalve de stoofvlees heb ik niets hiervan gemaakt. Al ben ik wel beniewd naar tonijn salade

Misschien dat ik nooit harde stukken heb omdat ik nooit bij de toko jackfruit haal, maar gewoon bij de ah, trouwens

2 likes

Niet echt een stoofpot maar ik vind het altijd heerlijk om de hele dag stoofpeertjes op te hebben staan

5 likes

Dank je! Dat stoofvlees lijkt me echt heel lekker

1 like

3 likes

2 flesjes donker bier, 3/4e pot appelstroop en 200 gr ontbijtkoek? Serveren met frites?
Holy cow, een vette kapsalon is er niets bij…
:see_no_evil:

1 like

Je kan het recept ook halveren. Maar ik denk dat het dan alsnog voldoende is voor twee personen

Jaaa dit wilde ik ook al zeggen. Ga er morgen mee aan de slag. Hmm.

2 likes

Geen recept voor de hele dag, maar moet wel een uur de oven in. Ik vind het echt super lekker. Heb het al 3 keer gemaakt in 3/4 weken tijd.

2 likes

Merken jullie verschil in libido sinds jullie geen vlees meer eten? Misschien een heel standaard gedachte dat vlees en libido met elkaar te maken hebben, maar ik heb al een tijdje minder zin in seks en ben nu aan het terugdenken en het valt eigenlijk beetje samen met hoelang ik geen vlees eet (iets langer dan half jaar nu).
Heb al even kort gegoogled maar kom er niet echt wijzer uit.
Iemand die dit herkent of meer informatie hierover heeft?

Nee haha bij mij heeft dit nooit gespeeld

1 like

Ik durf hier geen uitspraak over te doen want mijn geestelijke situatie zal eerder ervoor hebben gezorgd dat ik een lager libido had toen ik net mijn eetpatroon veranderde dan het eten zelf.

1 like

Ik had deze link totaal nog niet gelegd, maar nu je het zegt valt het inderdaad wel samen ja!

1 like