Vegetarisch eten

Ja ik vind dit soort dingen heel lastig, omdat mijn vriend en ik ook gewoon steeds langer samen zijn. Dus komt het daardoor of doordat ik steeds langer geen vlees eet?

Daarnaast lees ik op internet dat rood vlees libido verlagend is, maar kalkoen en ijzer en zink juist weer libido verhogend…

Hm ik kan er net als helvegen niet veel over zeggen omdat er confounding is door mn mentale gesteldheid, maar ik had wel last van veel minder energie, lichthoofdigheid en nog wat andere dingen en daardoor een lager libido. Dat is verbeterd nadat ik b12 ging slikken, dus misschien dat het daaraan ligt?

1 like

Ja hier ook een lange relatie en een drukke periode, maar had hier nog niet aan gedacht. Kan natuurlijk ook gewoon door de drukte komen en dat het toevallig samen valt, maar ik weet het niet zeker

1 like

Ik heb het stoofvlees van jackfruit gemaakt! Vond het echt heel lekker! Ik heb er nog wel een blaadje laurier en een paar kruidnagels bij gegooid (en iets meer knoflook). M’n vriend eet wel vlees, maar hij was ook fan! Volgende keer ga ik pulled pork proberen te maken

1 like

Hoe doen jullie het met eiwit? Ik eet niet 100% vega, maar wel al jaren weinig. Misschien 1 keer in de week (ik heb geen regels ofzo ervoor dus het is soms 2x en soms 2 weken niet zeg maar). Echter ik sport best wel veel en laatst las ik een artikel over eiwit inname. Ik dacht altijd dat ik wel aardig in de buurt zou komen, maar ik red het helemaal niet om voldoende eiwit te eten. Terwijl ik dus juist veel sport en t wel nodig heb.

Nu overweeg ik dus om maar aan de eiwitshakes te gaan. Ik eet namelijk al behoorlijk veel peulvruchten (altijd bij de lunch). Zie t niet echt zitten dit op te hogen.

Hoe doen anderen dit?

En ergens voelt het beetje hypocriet om dan wel een whey shakes te gaan nemen. Terwijl ik verder zoveel mogelijk vega/vegan eet.

Ik weet dat er ook plantaardige eiwitshakes zijn maar hoor wel van veel mensen om me heen dat ze daar niet zo lekker op reageren. Dus ben beetje huiverig daarvoor

De meeste mensen krijgen al genoeg binnen zonder eiwit shakes, ook als ze veel sporten. Ik zou het eerst even berekenen, bijv. Met de voedingsmeter van het voedingscentrum of myfitnesspal. Je hebt zo’n 0.8-1x gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig, en daar 20-30% meer van als je vegetarier bent. Dus het is veel minder dan je denkt vaak. Als je serieus sport met veel kracht training (niet duursport) en je graag spiergroei wil, dan kan je max 1.8gr eiwit nemen per kg lichaamsgewicht.

Ik zelf hoor tot de laatste categorie en gebruik wel Whey, maar dat is meer omdat ik daar pas na het bestellen ervan over na ben gaan denken. Hierna stap ik over op vegan poeder, ik vind de vegan van my protein wel prima maar die heb ik ook al uitgeprobeerd dus ik weet dat ik er goed op reageer. Mocht je idd niet aan je eiwit benodigdheden komen, dan kan je via my protein samples bestellen van verschillende smaken vegan proteine poeder, en kan je het zelf uitproberen! Die samples zijn maar voor 1 shake

Er zit ook veel eiwit in zuivel, dus je krijgt dat al snel binnen hoor (tenzij je nooit zuivel eet/drinkt)

Ik heb/had een beetje hetzelfde, en wil eiwitten ook niet aanvullen met zuivel of eieren. Ik let erop dat ik of een vleesvervanger eet of nootjes eet op een dag. Als ik na het sporten zin heb in melk is dat voor mij een teken dat ik meer eiwit nodig heb en maak ik een shake. Soms een banaan met sojamelk, maar soms met plantaardig poeder. Ik heb die van Holl.and & barre.t eigen merk, zonder smaak, prima te pruimen maar niet heel bijzonder. Merk daar niks raars mee eigenlijk, waar hebben die andere mensen last van?

Ja ik eet/drink dus bijna geen zuivel. Soms een beetje yoghurt en soms kaas bij t avondeten.

@Kurisu ik dacht dus idd dat t altijd wel meeviel maar toen ik ging rekenen hoeveel gram eiwit per dag kom ik niet echt aan “voldoende” maar

Bij die plantaardige shakes hoor ik vaak dat mensen buikpijn krijgen enzo maar misschien ga ik het toch gewoon eens proberen! En idd vleesvervangers had ik niet zo over nagedacht maar ik kan wel ff beter in de gaten houden hoeveel eiwit daar in zit en welke ik dan kies

1 like

Oh echt? Ik heb dat nooit gehoord. Ik neem ze zelf van Orangefit en vind ze na een beetje wennen zelfs echt lekker (met name chocolade, vanille is ook OK, aardbei niet kapot van, andere smaken nog niet geprobeerd). Neem ze alleen op dagen dat ik intensief heb gesport overigens.

Nou dit hielp bij overtuigen haha. Heb nu het Starterspakket van Orangefit besteld! Ben benieuwd!! Maak jij het met water of anders? Denk dat ik het ga proberen met amandelmelk en banaantje erdoorheen ofzo

1 like

Ik maak 't meestal met water, heel soms met amandelmelk, en doe er eigenlijk nooit fruit door (luiheid), soms een klein beetje kaneel door de chocovariant want :heart:kaneel.

Is er een vega salami die lekker genoeg is om m’n collega’s voor te schotelen?

Die van de Lidl was lekker, maar die was helaas maar tijdelijk geloof ik :frowning:

1 like

Jammer! Ik ga zo kijken wat de AH allemaal heeft.

1 like

Yessss

1 like

Woon je in de buurt van Duitsland? Dan kan je daar lekkere vega('n) salami krijgen

Helaas niet. Maar ik ga in december wel een weekendje naar Duitsland, dus dan ga ik wel even kijken!

Ik heb net Vega peperoni van Quorn gekocht. Ik moest voor morgen hapjes maken, dus ik had vandaag iets nodig. De smaak is best oke, maar de textuur is heel vreemd, totaal niet zoals peperoni of salami. Ik heb het maar helemaal zonder vleesvervanger gemaakt.

2 likes

Ik heb gister die Vegan rendang van jackfruit gemaakt voor vleeseters en ze vonden het heerlijk, super goede tip! Het is ook best wel easy om te maken.

3 likes

:tada:

10 likes