ja vond het ook raar, de helft eet ook halal (ik weet: biefstuk is rund), maar kies dan gewoon niet een restaurant waar het om vlees draait
Ik keek uit nieuwsgierigheid even op de kaart van Loetje, en ze hebben wel een ‘vegetarisch gerecht vanaf 12,50’ op de kaart staan… Wat is dat dan? Wat zit daar in? Moet je dat maar bestellen en je laten verrassen? Hoe werkt zoiets? Zo veel vragen…
Maar sowieso, een restaurant kiezen dat gericht is op vleeseters terwijl er zo veel mensen zijn die dat niet eten, ik vind het een rare keus.
Ja meestal zijn zulke restaurants niet echt origineel. Quiche vind ik meestal wel lekker, geitenkaas niet.
Maar sowieso dat je maar moet zien wat je krijgt de rest mag wel uitkiezen waar ze trek in hebben, maar als je vega bent boeit het blijkbaar niet wat je op je bord geserveerd krijgt.
Vind zoiets echt niet meer van deze tijd.
Even op allebei reageren. Het is helemaal goed gekomen. Ze hadden gegrilde groenten, heel gevarieerd en lekker, 3 eigen salades (niet zo lekker), hummus met brood, maiskolf en aardappel. En ik heb 1 zo’n schijf op met mayonaise.
Ik ben gek op mais dus dat was heel fijn, verder was het wel prima maar zelf doe ik het beter haha.
Een collega had een miljoen vragen maar gelukkig had ik mn feiten op een rij. Ik ben de enige die geen vlees eet, wel wat die halal eten verder.
Ik heb het op vakantie wel zwaar
Ik vind de smeerworst van garden gourmet heel lekker!
Edit: oh dat is al een paar x gezegd, maar oke nogmaals bevestiging dus
Jaaaa jonge dit.
Ik vond die heel erg naar groentesoep van mijn oma smaken, en daarom juist niet zo lekker
Gezellig die bedrijfsuitjes/bbq. Gelukkig wordt er bij ons meestal wel goed rekening gehouden met vega’s. Ik kreeg laatst wel de vraag: maar stel wij hadden nu alleen maar vlees gehad, had je het dan wel gegeten??? Ik: nee? Die persoon helemaal in shock: dus dan zou je de hele avond niks eten? Ik: ja ik heb liever een avond geen eten dan dat ik vlees ga eten ‘MEEN JE DAT NOU???’ Ja? Ik heb toch niet voor niks deze keuze gemaakt.
Of dat mensen zo sceptisch vragen: “En dit ga je nu je hele leven lang doen?” Eh ja, moord blijft moord? :’)
Sorry maar deze reactie op dodecavia
Haha oh ja, die opmerking kreeg ik ook een keer, ‘dan maak je toch een keer een uitzondering?’…
Haha hyper irritant maar daarnaast verbaas ik me echt over al die mensen die doen alsof je sterft als je één keer een maaltijd overslaat.
Ik had laatst ook een collega die letterlijk dit zei: “Het vlees wat in de supermarkt ligt is toch al dood, dus dan maakt het toch niet uit.”
Dit is mijn eerste vegetarische zomer en ik vroeg me af of iemand tips heeft voor simpele, maar lekkere dingen die op de BBQ kunnen, naast vegetarische schijven en burgers etc. We gaan morgen bbq’en en ik ben een beetje inspiratieloos.
Maiskolf, champignons (evt. gevuld met kruidenboter), groentensaté’s maken met paprika, ajuin, kerstomaatje, gehalveerde courgette of aubergine wat insnijden en dan insmeren met kruiden en olie (wel opletten met de vlammen), …
Stokbrood kan je ook even grillen op de bbq, nadien met lookteentje erover wrijven en dan tomaatjes erop (bruschetta’s dus)
En als dessert: gegrilde ananas, gegrilde halve perziken, banaan in de schil op de bbq … lekker met bolletje ijs
Ik krijg honger laat het smaken morgen!
Maïskolf met kruidenboter, champignons, paprika, 'kip’spiezen, gevulde paprika, halloumi, camembert uit zo’n houten doosje, en als toetje banaan met chocolade.