Vegetarisch eten

B12 heb ik van Body&Fit, dat zijn smelttabletten. Mijn huisarts raadde een bepaalde variant B12 aan omdat die goed opgenomen wordt en heel veel andere varianten niet. Deze van Body&Fit is die variant. Laat over twee maanden weer eens bloedprikken om te zien of het mijn B12 op een goed niveau houdt (was aan de lage kant, maar niet zo laag dat ik moest gaan prikken).

1 like

Ik vind die valess (in de paarse verpakking)superlekker en heel erg op rookworst lijken!

Ja dat is methylcobalamine! Die van mij vd vitamin store is dat ook :slight_smile:

1 like

Omg Ik had dit een tijd geleden gepost, over iemand die ik niet zo goed ken en die sneerde van “jaa vega/vegan is maar een fase en vlees is mn leven” (even gechargeerd).
Maar deze persoon stuurt nu een app dat hij vegaburgers aan het proberen is :raised_hands:
Waarschijnlijk is het zometeen dat het goor is ofzo maar ik vind dit echt zo leuk. Er leek eerst geen mogelijkheid dat dit ooit nog zou gebeuren.

En pas ook al een familielid die ineens Vega rookworst gekocht had. Ik word hier - waarschijnlijk veel te maar toch- blij van!

6 likes

Eerste keer burger van de Vegetarische Slager. Was echt lekker.

7 likes

Ik wil graag vaker vegetarisch gaan eten dus had vandaag stukjes als van kip van albert heijn gekocht, maar ik vond het echt helemaal niet lekker. Hebben jullie die weleens gehad en wat vonden jullie ervan? En welke vegetarische kipstukjes vinden jullie het lekkerst? Ik vind die verpakkingen trouwens allemaal zo klein? Als je voor 2 personen of meer wilt koken is een zo’n pak toch veel te weinig?

Die vega kipstukjes zijn één van de weinige vleesvervangers die ik echt niet te hachelen vind. Paar keer geprobeerd maar ik vind de smaak echt niet lekker.
De verpakkingen zijn idd wat kleiner dan met vlees. Maar ik gooi er dan gewoon meer groente in in verhouding, ik vervang vlees niet 1 op 1 met vleesvervangers. Kook ook regelmatig zonder vleesvervangers, dus dan gooi je er ook automatisch meer groente in.

Ik haal eigenlijk nooit vleesvervangers, alleen af en toe gehakt. ik vind het zelf erg weinig toevoegen, vaak omdat de smaak net niet is en dat vind ik dan zonde van het gerecht. Ik vervang het liever met extra groente, zoete aardappel, of peulvruchten, met name zwarte bonen en linzen.
Ik zou wel nog eens een goeie vega hamburger willen proberen want daar hoor ik wel positieve verhalen over en die heb ik nog nooit gekocht.

2 likes

Heb je ze gemarineerd of gekruid?

Heb vandaag de incredible burger van garden gourmet gegeten maar ben niet overwhelmed ofzo. Hij rook naar smeerworst en bakte wel lekker, dat wel. Maar er zat een beetje een rooksmaak aan en dat vind ik niet zo. Mijn vriend eet nog wel vlees en die vond de structuur goed maar de smaak niet. Ik heb toen ook zijn burger op en de smaak went wel maar echt wow vond ik hem niet.
De gegrilde hambuger van ah eigen merk vond ik daarentegen echt heel lekker! Ook met zo’n 'nep’grillstreepje, en smaakte gewoon prima.

2 likes

@Brum @Eddie bedankt voor jullie reacties! zal binnenkort inderdaad ook wat andere merken enzo proberen en ook wat recepten uit proberen zonder vlees of vleesvervanger

@vitaminwater ja had ze gekruid!

1 like

Ik ben er ook niet zo’n groot fan van, maar gebruik het zelf ook alleen ergens doorheen. En dan vind ik deze lekkerder (ik haal dit bij de toko uit de vriezer). Niet zo stug.

2 likes

Ik vind die van Vivera het lekkerst!

Ik lust bijna alle vervangers behalve die smerige nepkip, echt een enge structuur met harde stukjes. Valess is altijd mijn favo maar dat is wel uit zuivel gemaakt

Ik vind sowieso de ‘stukjes’(kip, rund, roerbak, gehakt etc) veel minder lekker dan de burgers, schijven en schnitzels😅 wil je stukjes zou je deze natuurlijk ook in stukjes kunnen snijden

Is deze anders dan die ze in blikken verkopen bij de toko? Wil het ook eens proberen.

Ja, is anders! Die evenveel laat zien is veel steviger en vleziger qua structuur. Die in blik is veel zoeter en van andere ingrediënten. Ik vind die van evenveel ook erg lekker, perfect voor tajine of curry ofzo. Waar je qua vlees kippendij voor zou gebruiken

2 likes

Heeft iemand die veggiechef diepvriesdingen al eens in de winkel zien liggen? Ben al naar 3 verschillende jumbo’s geweest en geeneen heeft het

Bij de jumbo hier lagen ze in het vegan gedeelte van de diepvries. Dus niet bij de “normale” diepvries dingen.

1 like

Tot nog toe bij elke jumbo gevonden, maar lag of bij vis of bij luxere vleesproducten

1 like