Vegetarisch eten

Denk dat de jumbo’s hier gewoon klein zijn haha, heb ook geen vegan gedeelte van de diepvries gezien

Ik durf dit soort dingen nooit te kopen omdat ik bang ben dat de structuur me doet walgen. Ik heb wel bij de toko 1x “vlees” in blik gekocht en dat plaatje was al vies maar ik moest oprecht overgeven vreselijk. Maar is deze qua structuur heel “echt” of niet? Anders wil ik hem wel proberen.

De structuur is wat draderig en zacht, ik heb er nog een foto van gepost in dit topic geloof ik! Even zoeken

Hier ook 'dorp’jumbo’s maar misschien gewoon even alle diepvries categorieen bekijken, bij patat, vis oid :sweat_smile:
Of even vragen bij een medewerker

Haha toevallig als reactie op evenveel zelfs!

Ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken:

Burger king vindt de upcoming vega burger niet vegan want op zelfde plaat bereidt maar als vegetarier zou ik dat ook niet heel fijn vinden als er stukjes aan blijven kleven enzo…?

1 like

Wat een gekke redenatie inderdaad, denk dat zowel vegetariers als vegans totaal niet zitten te wachten op vleesresten.
En wat een gemiste kans ook om het niet neer te zetten als vegan burger, juist omdat de mac deze niet meer heeft zou dat toch alleen maar in hun voordeel zijn?

1 like

Waar staat dit in?

Ik vind het zonde, gemiste kans idd, maar ook dat hij gebakken wordt op dezelfde plaat als het vlees. Dat doet de Mc in ieder geval wel goed!

1 like

Ik denk meerdere wel!

1 like

Ja echt hè, je kan er zoveel ‘normale’ producten mee ophalen en toch willen mensen dat niet vanwege het woordje ‘vega’. Kom op zeg.

Ik heb zelf het burgerpakket ermee opgehaald. De levering was wel heel slecht, je moest bestellen en een ophaaldatum kiezen, maar uiteindelijk kreeg ik 'm pas na ophaalpoging 4. Maar goed, was wel lekker. :+1:

6 likes

Ik heb van de week voor het eerst de vega kroket van de lidl gegeten. Was lekker! En ook fijn dat hij in de oven klaargemaakt kan worden

1 like

Hmm, ik had er zo nog niet over nagedacht, maar vind het ergens wel een “goede” (tussen haakjes dat dan weer wel :see_no_evil::joy:) redenatie.
Maar ik ben geloof ik maar 1x in m’n leven naar bk geweest, dus ben de doelgroep sowieso niet eigenlijk.

Haha dit zeggen mensen ook wel eens over de braadworst van dvs, toch wel grappig dat die dan wel naar frikandel smaken maar de vega frikandel van beckers vind ik er dan weer totaal niet op lijken

Hoe gaan jullie om met een partner die nog wel vlees eet? Ik kook nooit vlees thuis dus daar eten we het niet, maar altijd als we iets bestellen of uit eten gaan of halen dan neemt hij altijd vlees. Zijn redenatie is dat hij er wel graag op wil letten en daarom alleen bij dit soort gelegenheden vlees eet. Nou vind ik dat prima, iedereen moet zelf doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Alleen heb ik er wel heel erg moeite mee dat hij dan claimt wel heel erg van dieren te houden. En dat hij laatst op de snelweg naast een vrachtauto vol varkens reed die hoogstwaarschijnlijk naar de slacht gingen en dat hij daar bijna van moest huilen. In mijn hoofd gaat dat gewoon niet samen? Zeker omdat hij niet claimt minder vlees te eten voor bijvoorbeeld het milieu, maar juist ook om het dierenwelzijn. En dit vind ik echt behoorlijk hypocriet. En iedere keer als ik hem vlees zie eten dan maakt dat me eigenlijk wel boos. Heeft iemand tips om hiermee om te gaan? Want het gesprek aangaan werkt niet. Dan is zijn argument dat hij het wel nog steeds heel lekker vindt om te eten en dat hij daarom niet helemaal wil stoppen.

Mijn vriend is precies zo en je kan 'm niet dwingen te veranderen. Ik probeer altijd maar gewoon te kijken naar de vega keuzes die hij wel maakt en alle vega dingen die hij wel doet. De afgelopen 6 maanden is zijn vlees consumptie enorm verminderd en ookal besteld hij meestal nog steeds vlees, z’n go to order bij de McDonald’s bijvoorbeeld is nu wel de veggie chicken burger

1 like

Ik zou hem denk ik zijn inconsequentie op dat vlak gewoon maar een beetje vergeven. Veel mensen die wel vlees eten vinden dieren over het algemeen leuk en zouden opeengepropte dieren, beelden van slachthuizen etc slecht trekken. Maar mensen zijn zo gewend (gehecht) aan vlees eten, en maken inderdaad niet de connectie tussen dierenleed en hetgeen dat ze eten.

Misschien is dit een beetje een slappe manier hoor, maar zo deed ik het met mijn vorige vriend. Hij vond het helemaal niet erg om vegetarisch (veganistisch zelfs) te eten en te koken. En hij snapte mijn redenen en was het daar ook mee eens. Maar hij kwam zelf uit een familie en cultuur waar wel veel dierlijke producten werden gegeten dus het was wel echt wennen voor hem, ik zag dat ook meer als een proces (dat hij inderdaad meer plantaardig wilde gaan eten). En mensen zijn vaak inconsequent, ik zelf ook (maar dan weet op andere punten) en iedereen heeft andere onderwerpen die hij prioriteert. Zou er dus zelf niet echt een punt van maken, blij zijn met dat hij al vrijwel geheel vegetarisch eet hoewel hij vlees dus wel ook echt lekker vindt, en de standaarden niet al te hoog en te rigide maken. Maar goed dat is wel een vrij pragmatisch standpunt misschien, ben zelf ook niet zo heel activistisch (werd daar laatst nog door een vleeseter op aangesproken, lololol).

Oh en misschien is af en toe samen een goede documentaire over de bio-industrie/plantaardig eten nog een idee? Lees ook wel eens in 't plantaardig eten-topic dat mensen dat soms kijken als ze het moeilijk vinden hun levensstijl vol te houden. Beetje subtiele beïnvloeding😈

2 likes

En @Canvastas en @anon81733682 bedankt voor jullie reacties!!

Ik zal inderdaad proberen meer de focus te leggen op wat hij wél vega eet thuis en ook wel op zijn werk bij de lunch. Het is ook niet zo dat ik iedere keer de discussie met hem aanga, maar het zit toch wel in mijn hoofd als hij weer vlees bestelt. Thuis eten we gelukkig altijd vega omdat ik verantwoordelijk ben voor wat we eten en de boodschappen! En inderdaad zoals Opperhoofd zegt hem dit punt maar een beetje vergeven.

Late reactie, maar als ze goed bakken dan schrapen ze na elke batch burgers de platen schoon. Dus dat zal niet zo snel gebeuren.

Ew :worried: Oke, dat is een ander verhaal

Zijn de saucijzenbroodjes van de vegetarische slager uit het vriesvak net zo lekker als vers bij de broodafdeling?