Vegetarisch eten

De vegan bitterballen en kroketten van de vegetarische slager zijn op basis van lupine (niet die van vegetarische slager x Mora, maar alleen van vegetarische slager!). Zag ik toevallig laatst, en onthouden omdat ik eigenlijk niet zo goed wist van lupine was

1 like

Die van de Aldi ook dacht ik!

1 like

Toevallig ben ik i.v.m. het eliminatiedieet van mijn vriend al weken glutenvrij lactosevrij aan het koken en ik ben vegetariƫr dus in de praktijk komt het neer op vegan glutenvrij :crazy_face:

• ottolenghi heeft veel geschikte/makkelijk aanpasbare recepten, favoriet is de aubergine-linzen stoof (is via google te vinden, met violife ipv creme fraiche)
  • Gebakken rijst of rijstnoedels met groenten en glutenvrije sojasaus van kikoman/ sesamsaus of zelfgemaakte pindasaus etc.
  • Heel veel soorten soep (let op met bouillonblokjes want in veel zit lactose) met speltbrood (het glutenvrije afbak brood van de AH is goor en een afrader)
  • Burrito- of pokebowl met rijst, groenten, avocado, glutenvrije lactosevrije vleesvervanger of pulled oats
  • Groenten uit de Tajine met veel harissa en ras el hanout
  • Peulvruchtenpasta ipv normale pasta met bijvoorbeeld tomatensaus of zelfgemaakte pesto zonder kaas (de glutenvrije pasta van de ah is wederom geen aanrader maar linzenpasta is bijvoorbeeld wel lekker, violife heeft lekkere kaasvervangers)
  • Quinoa salade (bijvoorbeeld met gegrilde groenten en vegan feta)

Ik pas heel veel recepten die ik normaal maak ook gewoon aan (bijvoorbeeld dit bovenste recept https://www.google.nl/amp/s/amp.theguardian.com/food/2018/aug/18/yotam-ottolenghi-tomato-recipes maar dan met rijst ipv bulghur en soja yoghurt ipv griekse yoghurt)
En een simpele AVG kan ook makkelijk maar daar ben ik zelf niet zo’n fan van

1 like

Ik gooi er maar even een poll in, dat is wat handiger. Ik wil er eentje proberen maar kan niet kiezen en vind het zonde van mn geld en het eten als ik iets koop wat niet lekker is. Welke van deze twee vinden jullie lekkerder op brood?

• Vega slager boterhamworst
  • Vega slager kipworst
  • Allebei niet te eten

0 stemmers

Ik vind ze allebei erg lekker, maar als ik echt moet kiezen ga ik voor de kipworst.

1 like

Oh super fijn al deze tips! Echt heel erg bedankt! Ik heb gister mais wraps gemaakt met een groentemix met eroverheen een zelfgemaakte tomatensaus en kaas uit de oven. Af en toe kan ik kaas wel een beetje hebben, alleen echt niet dagelijks. Dus nu heb ik iig weer wat meer inspiratie!

Allebei lekker qua smaak maar de kipworst is veel beter qua structuur. Boterhamworst is veel te glibberig

1 like

Ik kwam deze lijst met sojavrije vleesvervangers tegen, misschien heb je hier iets aan? Er staat bij elk product aangegeven of er wel of geen melk in zit.

2 likes

Zo fijn, dankjewel!

1 like

Julien Solomita op youtube is vegan en glutenvrij!

1 like

Nu op dag 12 van geen vlees eten. Gaat makkelijker dan ik dacht!

16 likes

Had je die nieuwe frikandellen van mora? Ik ben namelijk heel benieuwd hoe die smaken

Die van beckers vind ik niet lekker

Oeh ik heb eindelijk de krokante schnitzel van Vivera gekocht en vind ze echt onwijs lekker! Mijn favoriet waren die van my veggie chef, maar vivera overtreft die wel.

2 likes

Nee ik heb deze:

Maar heb nu de buikgriep; dus nog niet kunnen proberen!

Ik heb die van Vivera net ook voor het eerst geprobeerd n.a.v. dit topic maar ik vond hem echt ranzig :weary: maar ik hou sowieso niet van een sterke sojamaak dus zal daar wel mee te maken hebben.

Bij een plus supermarkt! Zag dat gehakt inderdaad ook liggen

Ahh helemaal vergeten dat die er ook nog waren! Volgens mij zeiden mensen hier laatst dat die lekker zijn

Ik zag deze nog bij de Marqt!

1 like

Ik moest boodschappen doen voor de lunch met 13 kinderen vandaag. Ik moest oa boterhamworst halen maar ik wil dus echt. geen. vlees. kopen. Dus toen heb ik vega worst gekocht en niets gezegd.

Ze hebben prima gegeten, niets gehoord. (En ja, ik weet dat alle kinderen geen gekke allergieƫn hebben ofzo). Vond het net niet biechtwaardig genoeg haha maar wilde het wel delen :woman_shrugging:

44 likes

Hoewel ik zelf geen vlees eet, zou ik dat dan nooit weer doen. Ik koop en bereid voor anderen wel vlees. Ik ga dan hooguit niet voor de goedkoopste optie. Ik vind het mijn geloofwaardigheid aantasten en juist kolen op het vuur gooien met de hele discussie van ā€˜Ze WiLlEN hEt DooR mIjn StrOt dUwen’. Dan geef ik ze juist hun zin omdat ze graag vega/vegans op een bepaalde manier willen afschilderen.