Ik denk dat het aantal mensen dat sowieso vindt dat je rekening met elkaar moet houden, dus ook met mensen die geen vlees eten (terwijl je dat zelf wel eet) de afgelopen jaren aan populariteit heeft gewonnen. Maar het kan natuurlijk altijd nog veel beter. Ik heb het al vaak genoeg gezien dat mensen, die zelf vlees aten, bijvoorbeeld op hun trouwdag ook zorgde voor iets lekkers voor de mensen die vega of vegan waren. En dat ze niet werden afgescheept met een troosteloze salade.
Of op een verjaardag toen men vroeg waar ik echt blij van werd en er zichtbaar moeite in werd gestoken. Maar liegen met eten zou ik sowieso nooit doen, tenzij je het van te voren zegt en er een spel van maakt ofzo of je de echte hamburger van de neppe kan onderscheiden.
Ik denk dat je het meest kan breiken als consument door gewoon eerlijk te zijn en mensen keuzemogelijkheden aan te bieden. Door de nieuwsgiergheid van mensen te voeden
De taak ligt imo vooral bij de overheid om ervoor te zorgen dat het gros van de mensen hun voedingspatroon enigszins gaan aanpassen omdat de huidige situatie niet houdbaar is voor de toekomst van onze planeet. Door bijvoorbeeld vlees veel duurder te maken (extra belasting). Dat je wel nog keuzevrijheid hebt maar dat mensen er meer over na gaan denken en het meer een delicatesse is.
Terwijl men vaak het verschil niet eens proeft.
nu eet ik vaak vegan en dan daar reageren mensen ook zo heftig op, terwijl chili, soep of nasi dat ook gewoon (heel makkelijk) is.