Ok top, voortaan echt veeeeeel tijd uittrekken voor een gebakken eitje dus.
Hahah ik had dit probleem ook dus kocht ze gewoon niet meer hahah maar dit is dus de oplossing.
Vriend en ik willen bewuster minder vlees eten. We zijn allebei nog heel erg onbekend met vleesvervangers en werd in de supermarkt beetje overwhelmed door de opties.
Wat zijn lekkere vleesvervangers ’voor beginners’, nog vrij basic dus. Kan morgen naar Appie of Jumbo!
Hopelijk kunnen jullie deze noobs helpen
Mijn favoriet: crispy sticks van vales ! Lekker knapperig bakken en vind ze lekkerder dan gewone kip. Vind verder vega gehakt ook altijd goed (kun je bv. lekkere taco’s mee maken met zo’n tacokruidenzakje). De kipstuckjes van vegetarische slager zijn ook heel goed om te gebruiken in plaats van kip.
vivera krokante schnitzel (lijkt op kip krokant schnitzel), vegafit gehaktballetjes, vivera gehaktballetjes, vegetarische kipstukjes, vegetarische shoarma, jumbo heeft vega rundstukjes, vegetarische slager braadworst als frikandel, kaas spinazie schelp van vivera, vegetarische kipnuggets, wokstukjes basis
echt vrijwel alles? Behalve misschien tempe en de vega rookworst, die zijn misschien wat ‘moelijker’
Thanks! Ja dat bedoelde ik idd, tempeh enzo komt over een tijdje wel. Even simpeler beginnen haha!
Eet (nog) niet volledig vegetarisch, maar vind zelf de groenteschijf van de jumbo, de vegetarische burger van my best veggie (rode verpakking Lidl) en de kipschnitzel van Vivera echt lekker! Die laatste moet je wel (vind ik) net even wat langer in de oven doen/ bakken. Sommigen vonden m wat naar soja smaken.
Producten van de Lidl zijn trouwens ( op de nieuwe next level na) ook lekker goedkoop.
Afrader vind ik zelf de sateschnitzel van de jumbo, was wat weeïg van smaak ofzo, ik werd er misselijk van.
Lekker bezig!
Ik ben gek van de shoarma van ah vandaag vegetarisch, en eigenlijk alle 'kip’snitzels zijn echt heel lekker en krokant. Ik zou de paddestoelenburger overslaan, net als tofu en tempeh en speckjes. De eerste vind ik qua structuur heel raar en de anderen zijn wat lastiger klaar te maken.
Ik ben ook echt een drama queen met gekke structuren haha, dus fijn dat je me waarschuwt!
als je van vis houdt is de vivera visburger ook mega lekker
edit: je maakt het je trouwens alleen maar makkelijker als je verwachtingen goed bijstelt. Verwacht geen vlees :’)
edit edit: quorn is trouwens erg lekker vind ik, maar de smaak is wat zurig dus je moet eraan wennen misschien.
En @Bertie wat is er lastig aan het klaarmaken van tempeh? Ik wil het binnenkort voor het eerst maken en heb wat recepten opgezocht, maar ik dacht eigenlijk dat het vrij makkelijk was. Als in: in blokjes snijden, marineren met wat je wil/wat bij je gerecht past (kunnen ook gewoon zelfde marinades zijn als ik vroeger weleens voor kip oid gebruikte) en dan in olie bakken tot het goudbruin is. Doe ik dan iets verkeerd of moet ik ergens extra op letten oid?
@Bubbless Ik vind het niet lastig! Maar de smaak is heel erg sterk, dus dat is moeilijk als beginnende vega. Gewoon goed marineren en lekker bakken, is heel lekker. Maar als je net vega eet dan is zoiets bewerkelijks en anders als tempe wel lastig denk ik zo. De geur is ook niet te harden
Marineer het gewoon heel erg lang! Dan komt het altijd goed. En met een sterke marinade. Ik gebruik altijd een mix van sojasaus, rijstazijn, ketchup, gember en chili. Valt altijd goed in de smaak. Maar mijn vlees etende vriend vind tofu in die marinade wel lekkerder dan tempe, want tempe heeft van zichzelf een veel sterkere smaak
Oh en de boon tempe van witte bonen schijnt heel erg vies te zijn
Neeee verwacht geen vleessmaak, maar weet ook niet goed wat wel haha… We gaan het zien komende tijd!
Ah oke! Ik dacht dat tempeh makkelijker was als beginnende vega dan tofu, maar als ik jou goed begrijp kan ik beter eerst tofu proberen? Achja ik ga t vast allebei weleens proberen. Ik ga me vast mentaal voorbereiden op de geur van tempeh haha. Thanks voor de tips iig!
gewoon een lekker avondmaal Dat beter voor het milieu is en voor de dieren!
Mijn doel is om elk week een nieuw recept te koken.
Gisteren heb ik de kipstuckjes van de AH gemarineerd in teriyaki saus (uurtje of 4), het resultaat was super lekker en niet van echt te onderscheiden! (@Blush misschien ook voor jou een idee). Erbij dan rijst en gestoomde broccoli of een zak japanse wokgroenten. Super makkelijk en lekker.
Tempe heeft meer bite, maar je kan tofu heel goed bakken in de oven! Dan wordt het ook knapperig, en dat vinden de meeste beginennde vega’s lekker. En niet beginnende-vega’s. En vleeseters. Het is goedgekeurd door al mn vleesetende gasten haha, tofu is nu zelfs favoriet bij mijn vriend als ik het in de oven bak (na uitgeperst/gemarineerd/in blokjes gesneden te hebben natuurlijk)
het gaat bij tofu en tempeh allemaal om de marinade, niet zo zeer de bereiding
In welk recept gebruik jij het dan? Ik heb al jaren geen tofu bereid
stir fry, curry, fried rice, thaise curry, tajine… Kan overal bij, als je maar goed marineert