Vegetarisch eten

Ja heb een heel lekker wok recept van Lekker en Simpel met kip, die wil ik idd vervangen als ik het nog een keer maak. Thanks!

Ja wat @Kurisu zegt, goed en lang marineren en tofu goed het vocht eruit persen en allebei lekker knapperig bakken. Ging bij mij de eerste 2673x fout dus vond het niet echt voor beginners, maar dat kan ook aan mijn skills liggen.

1 like

Notenballetjes van de jumbo :heart_eyes:

Iemand een lekker receptje voor tofu en tempeh marineren? En hoe lang en op welke temperatuur doen jullie het in de oven.

Wil graag mijn vriend overhalen dat het lekker is. :slight_smile:

Sowieso nooit de oesterzwamburger van de Appie. Ik lust echt veel vleesvervangers maar deze was echt om te kotsen :nauseated_face:

3 likes

Wat ik hier zei. Door maizena halen, 200 graden, 20 minuten ongeveer. Na 10 minuten keren

1 like

Van de week tomatensaus met gehaktballetjes gemaakt van het Next Level Meat gehakt van de Lidl, echt een aanrader! Mijn vriend vond dat gehakt van Naturli echt niet lekker en dit kon er prima mee door. Dat is voor iemand die twee keer per week vega eten echt best een ding vindt omdat hij zo van vlees houdt echt een hele flinke uitspraak!

3 likes

Gekke vraag, maar ik weet niet waar ik hem anders moet stellen. Laten jullie eens in de zoveel tijd jullie bloed testen om te kijken of alles nog goed is? Of zou dat niet nodig zijn?
Ben nu al iets meer dan een jaar vega aan het eten en ik vraag me af of ik een afspraak moet maken of niet

Als jij je gewoon goed voelt lijkt me dat niet nodig eigenlijk.

Ik geef zelf bloed, waardoor mijn ijzer daar ook wordt gecheckt, wat natuurlijk mooi meegenomen is, maar ik ben er verder totaal niet mee bezig? Voel me prima, dus dan zal het goed zijn.

1 like

Ja die bedoelde ik ook. Die structuur is zo smerig! En ik ben gek op paddestoelen normaalgesproken.

Ik dus ook enorm, leek me dus echt perfect maar wat een glibberige en gewoon rare structuur. Kan me niet voorstellen dat je dit lust :eyes:

Is er een vega variant van knak/rookworst die ook het ā€˜knak’ effect hebben. Ik had afgelopen week vega worstjes uit duitsland (want worsten land) de smaak was lekker maar miste gewoon dat ā€˜velletje’ :nauseated_face:

Die van Unox? Zijn wel iets flauwer van smaak

Ik vind de vegan rookworst van AH huismerk het lekkerste!

Ik track eens in de zoveel tijd een paar dagen wat ik eet en welke voedingsstoffen ik dan binnenkrijg, zodat ik een beetje een idee heb of het ergens op lijkt. Vind ik zelf wel een fijn idee, maar zolang je nergens last van hebt lijkt het me niet perse nodig om bloed te prikken

1 like

Die is zo vies! Beetje zoals een hele vieze inktvis ofzo?

Die van like meat, ook in Duitsland te krijgen

Voor iedereen die een toko in de buurt heeft en erg van koken houdt. https://youtu.be/ob2CYmTx9PM Dit recept en sowieso dit kanaal zijn echt geweldige recepten om te proberen. Het is echt mijn favoriete gerecht geworden. Je kunt het serveren met noodles of rijst.

2 likes

Vegeterriƫr vind ik wel echt naar knakworst smaken en heeft een velletje

2 likes

Voor iedereen die wel eens tofu eet: (hoe) persen jullie de tofu uit? Ik heb namelijk geen zin om een tofupers te kopen, weer een ding in mijn keuken. Kan dat ook anders? Ik vind de tofu in NL winkels altijd zo zacht, ik wil wat steviger structuur.