Ik snij de tofu in 4 plakken, wikkel er een theedoek omheen en doe er wat boeken op. Beetje amateuristisch maar het werkt wel. Je moet wel dan een balans vinden in de zwaarte van de boeken, te weinig geeft geen effect en te zwaar maakt het kapot.
En koop je die tofu gewoon bij de AH/Jumbo? Of in toko?
De biologische van de ah is heel lekker! Ik haal die altijd, of bij de lidl. De toko is wat ver weg. Maar tofu vind ik wel vrijwel overal hetzelfde smaken eigenlijk, alleen prijzen zijn anders
Edit: ik pers het trouwens ook uit met boeken. Tofu tussen 2 platte borden, boeken erop, klaar. Je kan het ook invriezen en daarna ontdooien, dan hoeft het uitpersen niet
Ik heb een tijdje terug voor het eerst Tofu bereid en vond het juist super makkelijk. Heb niks uitgeperst ofzo, gewoon in blokjes gesneden, in 15 min ofzo knapperig gebakken en afgeblust met een flinke scheut sojasaus.
Ja gewoon in de supermarkt.
Als ik helemaal tijd heb dan vries ik net als @Kurisu het in. Dan gooi ik ze bevroren in de pan (goed heet) en dan blijven ze het beste heel.
Tofu maken is echt een beetje trail and error, op het internet en YouTube is veel te vinden, maar het is voor ieder net iets anders. Dus je moet eigenlijk je eigen manier zien te vinden.
Welk soort hot pepper flakes gebruik jij? Ik weet niet precies wat ze bedoelt, chilipoeder?
Ik vind die van Unox erg lekker! Het is al erg lang geleden dat ik vleesknakworst heb gegeten dus kan je niet 100% beloven dat de smaak hetzelfde is, maar voor mij leken ze echt op de knakworst die ik me herinner.
https://www.orientalwebshop.nl/wang-red-pepper-powder-coarse-453g Ik gebruik deze. Volgens mij gebruikt zij dezelfde. Je gooit het ook in kimchi. Het geeft echt een hele prettige hitte die niet je hele gehemelte brandt, maar alleen heel lichtjes op de voorkant van je tong. Het maakt echt alles een beetje heter en lekkerder.
Ja m’n vriend de vleeseter eet net zo lief de vega knakworstjes van unox. Ik vind ze ook echt smaken naar hoe ik me knakworst herinner, freaky maar lekker. Ik vind de deluxe burger van ah huismerk en hun shoarma echt fantastisch
Dank je! Die heb ik niet in huis, maar ik ben het nu aan het maken met 1/2 chilipoeder, 1/2 gochujang (Koreaanse chilisaus).
Grappig hoe dat verschilt. Heb hier verschillende meningen al voorbij zien komen. Ik eet ook soms gewone knaks en vond de vegetarische echt niet lekker. Nog niet zo vies als die bleke worstjes die ze een tijd terug bij Lidl hadden (in zo’n gele/groene verpakking). Maar helaas geen kopietje
Welk merk brengt ook alweer binnenkort een vegafrikandel uit?
Ik was net bij de snackbar en ze zag dat ik een beetje stond te dralen omdat ze amper vega opties hadden en toen zei ze dat ze net een probeerpakketje met vegafrikandellen binnen had gekregen, of ik die dan wilde proberen. En echt omg hij is zo lekker! Is qua uiterlijk en structuur echt precies hetzelfde en qua smaak echt zo’n 90% hetzelfde (zit een heeel klein beetje vleesvervangerssmaak aan maar dat proefde ik pas na 3kwart frikandel ofzo haha).
Ik ben alleen vergeten te vragen van welk merk ze zijn, maar ik denk dan die ene die is aangekondigd?
Mora & DVS, volgens mij zijn ze zelfs al te koop!
(kom ik weer met m’n frikandellenobsessie. )
Hij is vanaf vandaag te koop bij supermarkten die aangesloten zitten bij superunie.
Heb net de halve stad doorgefietst en niks gevonden, dus mocht iemand ze tegenkomen in Groningen hoor ik het graag
Ik heb ze ook nog niet gezien! Maar bij de AH stond wel een bordje bij de vega frikandellen van Beckers dat ze binnenkort vervangen worden door een ander product dus ik hoop dan dat ze die bedoelen haha
En hoe was het?
Heeft iemand trouwens ook nog lekkere vegetarische mealprep maaltijden? Ik heb nu vier verschillende dingen klaargemaakt (ik doe twee a drie weken met 1 recept)
Mooi zo! Die van beckers vind ik echt niet te nassen zo droog.
Ik heb net de vegetarische kipfilet van de AH gegeten en hij was echt best goed! Mijn vleesetende man vond het ook goed. Er zitten er twee in een pak en heb de andere ook opgebakken, daar maak ik een Caesar salade van voor naar m’n werk morgen.
Die is lekker he! Ik had die gekruide (was de enige die er was) en heb het in dunne plakjes gesneden en op een pita gedaan met groente en salsa. Superlekker en nog best krokant te bakken!
Ja inderdaad gekruid! Ik had m als AVG’tje, was echt prima!