Trigger warning: flink stuk
Denk dat ik dat nog niet kan of wil erkennen
in 2011 of nog iets eerder was de website gothicNederland oid al plat, daar waren toen nog best een aantal ‘classic’ goths, met getoupeerd haar en een air van hier tot Tokio ‘het is goth en geen gothic’ ‘goth draait om de muziek, als je je ernaar kleedt ben je een idioot’.
Later inderdaad ook nog de feesten en festivals die jij noemde, echt jammer dat die ook dood zijn. Nooit bezocht (ik voelde me net zoals jij, ik werd verafschuwd omdat ik de kleding niet droeg, najaar helaas weet je, en geen zin om tussen de arrogante mensen te staan die mij geen blik waardig gunnen) en had daar achteraf wel spijt van, want wie zijn zij om dat te bepalen.
Ik ging wel best vaak naar STORM in de Baroeg, weet niet of je het kent, maar dat was een crossoverfeest van Industrial/EBM en Industrial hardcore en later ook crossbreed. Eerste keer toen ik er kwam was het 50/50 van op-en-top cybers en Pretentieuze Intelligente Harderemuziekliefhebbers. Ik was iemand van de laatste groep. Van die mensen die met een drankje in hun ene hand staan, en met de andere hand met een moeilijke blik over hun kin strijken. En als er dan een overgang was van liedje 1 naar 2 die heel creatief was werd iedereen leip en gingen ze dansen. En hoe onbekender de muziek hoe beter. Aan het einde waren dan alle cybers weg en stonden wij met onze normale kleding en kapsel helemaal uit onze dak te gaan.
Achteraf waren er dan dikke discussies in een bepaald topic op Partyflock, ik mis dit zo. 
Laatste editie is ook alweer 3 jaar geleden. Toen waren er bijna geen cybers meer te bekennen trouwens.
Ik kan hier echt een boek over volschrijven. Ik mis deze cultuur echt. Laatste feest die ik heb bezocht is 2,5 jaar geleden, alle leuke concepten bestaan niet meer. En prspct vind ik te commercieel geworden.