Verdwenen merken en winkels

Hahaha kent iemand zijn nummer sole sole nog?

Maak je borst maar nat
Smeer mijn buik nog eens in
Want in een rode huid
Heb ik even geen zin
Het is mooi geweest
En ik weet wat ik wil
Tussen 12 en 3
Ben ik in voor een chill

De zon aan de hemel
Geen wolkje zo blauw
Het is tijd voor
Een date in de schaduw met jou

Sole sole sole
Samen in de zon
Sole sole sole
In de zon

[rap]
In de zon, in de zon
In de volle zon
Kan ik uren blijven bakken
Maar ik ben niet zo dom
Kom maar op, kom maar op
Gebruik je kop
En zoek je leuke lieve lover in de schaduw op

2 likes

image

Ik wilde me altijd heimelijk laten sandwichen door Joël en Bas trouwens, in de schaduw.

15 likes

Cyberdog bestaat volgens mij nog :stuck_out_tongue:

Dit festival bestaat ook al een paar jaar niet meer.

en deze

3 likes

Laatst weer gekocht maar ligt nog steeds dicht in de kast haha. Gewoon te koop bij snoepwinkels en supermarkt dus niet echt verdwenen. :stuck_out_tongue:

1 like

Cyberdog bestaat inderdaad nog maar het is niet meer wat het geweest is :sob:

Eind jaren 90:

Nu:

Het voelt meer als een extreme versie van de huidige trends, want die holografische shit kun je ook bij de Primark vinden bij wijze van. Die eerste foto vond ik nog echt ‘cyber’ en ‘uniek’

Omggg ik quote die vader nog heel vaak. Als iemand iets goeds doet zeg ik: MOOOI WERRRRRK JOËL!!!

11 likes

Het is nu meer standaard americaans rave wear OMGG Skrillexxxxx of wat Mascha op Burning Man zou dragen. Ik keek wel soms op triplesixxxx livejournal en verbaasde mij toen al over dat ze veel ouder was dan ik dacht.

1 like

Omg dit spel. Op dat knopje bij dat bed drukken, ZO SPANNEND.

15 likes

Inderdaad en dat is precies wat is weggevallen. Dat kille en strakke is vervangen door kleurrijke en toegankelijk fashion. En als je kleuren had in cyber was het meestal zwart met rood, neonroze, neongroen of neongeel. Of zwart met wit.

En cyberlocks natuurlijk! Dit is een Nederlands model trouwens. Zij doet nu ook meer fetisj shoots dan cyber.

cyberfalls01

Ik heb destijds ook nog gekeken om een bedrijf daarin op te richten, maar had daar toen de middelen niet voor.

1 like

Ik ga nooit meer met het vliegtuig, sorry hoor :cry:

Maar Gothic is gewoon dood in Nederland, terwijl Duitsland nog bruist van zwarte weduwen iig meer de romantische stroming en nog een beetje 80s. Steampunk en Tumblr pastelgoth was ook al op zijn retour. Al zie je nu weer mensen het hele viking/pagan/ik-ben-een-met-de-natuur en/of zich van top tot teen kleden in witchy Killstar. En ja ik heb ook wel gothic bekenden zien veranderen in fetish of pin-up liefhebbers of juist pittige huismoekes.

Ik ben vroeger wel eens naar Cyberia en SummerDarkness geweest omdat ik sommige muziek best kan waarderen maar in bepaalde kringen online werd ik verafschuwd omdat ik geen rioolbuizen in mijn haar droeg en geen getekende wenkbrauwen droeg op mijn voorhoofd.

2 likes

Favoriete spel :heart_eyes:

53 likes

Omg toen ik gedoopt werd hebben mn neefjes een film opgenomen op het feest achteraf en toen speelde mn broer reporter (hij imiteerde Jambers, voor de belgen onder ons :stuck_out_tongue: ) en toen was mn 3-jarige zusje dit op haar eentje aan het spelen. Mn broer hele tijd aan haar vragen ‘ben je aan het winnen’, zij negeert hem straal en probeert dat poppetje te forceren want snapt natuurlijk nog niet wat de bedoeling is van het spel
Ik ga die video nog eens terugkijken haha grappig ook te zien hoe iedereen zich toen kleedde haha (gelukkig zelf geen vestimentaire flop begaan toen aangezien ik hele tijd kwijlend met romper aan in beeld kom haha)

3 likes

Dit had echt iedereen toen ik 8 was
image

De enige hond die ik kreeg van mn moeder :cry:

3 likes

Dit had ik moeten weten, de NCRV-gids had dit niet. Uren voor de radio gezeten met m’n hand bij de opneem-knop.
En was het liedje bijna afgelopen en opgenomen zonder problemen kwam die *** dj er weer doorheen lallen op het eind dus stond het einde verpest op je bandje.

6 likes

Trigger warning: flink stuk

Denk dat ik dat nog niet kan of wil erkennen :joy: in 2011 of nog iets eerder was de website gothicNederland oid al plat, daar waren toen nog best een aantal ‘classic’ goths, met getoupeerd haar en een air van hier tot Tokio ‘het is goth en geen gothic’ ‘goth draait om de muziek, als je je ernaar kleedt ben je een idioot’.

Later inderdaad ook nog de feesten en festivals die jij noemde, echt jammer dat die ook dood zijn. Nooit bezocht (ik voelde me net zoals jij, ik werd verafschuwd omdat ik de kleding niet droeg, najaar helaas weet je, en geen zin om tussen de arrogante mensen te staan die mij geen blik waardig gunnen) en had daar achteraf wel spijt van, want wie zijn zij om dat te bepalen.

Ik ging wel best vaak naar STORM in de Baroeg, weet niet of je het kent, maar dat was een crossoverfeest van Industrial/EBM en Industrial hardcore en later ook crossbreed. Eerste keer toen ik er kwam was het 50/50 van op-en-top cybers en Pretentieuze Intelligente Harderemuziekliefhebbers. Ik was iemand van de laatste groep. Van die mensen die met een drankje in hun ene hand staan, en met de andere hand met een moeilijke blik over hun kin strijken. En als er dan een overgang was van liedje 1 naar 2 die heel creatief was werd iedereen leip en gingen ze dansen. En hoe onbekender de muziek hoe beter. Aan het einde waren dan alle cybers weg en stonden wij met onze normale kleding en kapsel helemaal uit onze dak te gaan.

Achteraf waren er dan dikke discussies in een bepaald topic op Partyflock, ik mis dit zo. :cry:

Laatste editie is ook alweer 3 jaar geleden. Toen waren er bijna geen cybers meer te bekennen trouwens.

Ik kan hier echt een boek over volschrijven. Ik mis deze cultuur echt. Laatste feest die ik heb bezocht is 2,5 jaar geleden, alle leuke concepten bestaan niet meer. En prspct vind ik te commercieel geworden.

3 likes

OMG ik was echt compleet vergeten dat dit bestond maar ik had dit ook en vond het toen echt zooo leuk

1 like

Ojaaaa big baby pop
“Je likt eraan even schudden en zuigen” Ofzoiets
Wie heeft dit verzonnen :joy::joy:

5 likes

image
image

image

image

Leer het lekker zelf! spellen. Had je verschillende spellen van, volgens mij kon je die ook sparen ergens bij maar idk. Natuurlijk Pyjama Sam, Freddi fish en putt putt. Ik had ook zo’n polly pocket ding maar dan voor het huis van de 7 dwergen in sneeuwwitje. En mini baby born, vond ik minstens net zo leuk als de normale haha.

25 likes

Hahaha Omg @Juuldie herken je haar nog? We hadden uiteraard een bijnaam voor haar maar die kan ik niet helemaal meer herinneren? Iets van blauwhaartje of touwhaartje ofzo?

Ik ken haar dus niet zelf, maar ik weet wel dat ik haar suuuuperstom vond toen ik 16 was want de jongen waar ik een MSN crush op had, die kreeg een relatie met haar en ging toen allemaal quasi diepzinnige poëzie schrijven over hun liefde wat net te veel in detail ging. Wat was haar naam ook al weer? Heb haar echte naam nog wel in m’n achterhoofd ergens maar ik bedoel haar werknaam ofzo? Lady nogwat ofzo. Goede gok ook want zo heetten ze vrijwel allemaal.

Ik heb echt grote vooruitgang geboekt in m’n laatste tien levensjaren, mag ook wel eens gezegd worden. Ik ga mezelf even schouderkloppen.

1 like