Verdwenen merken en winkels

Ik ben echt op alle mogelijke manieren aan het zoeken naar die schoenen waar het al het hele topic over gaat. Ik had ze volgens mij ook, in het lichtblauw. Frustrerend dit! Ik denk dat mijn werkdag hier aan besteed gaat worden…

Edit: in mijn beleving leken ze een beetje op deze:

Maar dan met een flap over de voorkant, een plattere zool en andere strepen aan de zijkant. Heb ik dan de goede voor me?

Edit2: uur 1 en ik raak nu al verveeld. Kom in zoektocht wel veel schoenen tegen die ik best zou willen kopen. Send help

2 likes

Het is echt mission impossible zo. Maa ja wel even laag als dit model maar dan nog wat platter zool en andere strepen aan de zijkant ja. En je had ze inderdaad in veel verschillende colourways. Dat de schoen wit was en de de details zwart, maar ook in het wit met lichblauw en varianten van lakleer.

Bedenk me net door die schoenen dat Nike Blazers ook een periode helemaal hip waren:

Maar m’n ouders waren er te skeer voor dus niet aan meegedaan.

16 likes

Haha denk dan toch dat het een andere was. Iedereen lijkt op elkaar met tubedreads en ze is/was ook een stukje dikker geloof ik.

En de niet zo aardige bijnaam @Juuldie dat was m! Haha de herinneringen.

1 like

Misschien van het merk Bluehaven (of zoiets) ?

1 like

Ik ben inmiddels op termen als ‘brugklas 2001’ en alle daaropvolgende jaren aan het zoeken…

No echt?! Klinkt logisch wel haha jemig. :’)

Ik heb trouwens ook echt zolang toen om een furby gezeurd. Maar ik was hem echt al na een paar dagen zat. Stomme ding was ook nog eens duur voor die tijd. Iets van 100 gulden of zoiets.SX425

6 likes

image

image image

23 likes

Die van mij was heel snel kapot. Nooit meer een nieuwe gekregen. Beetje een onverwerkt jeugdtrauma haha

en singles kopen bij de Free Record Shop die altijd aan de muur prijkten op volgorde van populariteit. Nu bestaan er volgens mij alleen nog vinyl singles als fysieke producten.

En natuurlijk vroeg in de ochtend bij een postkantoor of ander verkooppunt in de rij staan om concert- of festivalkaartjes te scoren voordat het uiverkocht was. Nu moet je dertig duizend tabs en apparaten hebben aanstaan om een kaartje te kunnen bemachtigen voor een van de grootste acts.

12 likes

Speentjes!!! Wie is er ook ouder dan 100 en had deze? Ik denk dat ik ze bewaard heb. Hele ketting vol en dan met potjes en borstels en diertjes en ja, spenen dus. En altijd beweren dat je die grote niet stiekem in je mond deed.

Verder alles wat verkleurde zoals een tandenborstel, plastic dino’s met een luier (roze of blauw) en licht gaf. Ik denk dat ik nog steeds nucleair geladen ben van alle lichtgeefdieren en -aliens die ik had. En van de opblaasvarianten ben ik vast ook niet gezonder geworden :).

7 likes

En het foldertje van de top 40!

Mood ring

Trollen

Piny pon

Walkman, ik had precies deze en vond het zo cool dat je het kon zien bewegen.

Zo kut als je uitschoot met spirograph

Hier heb ik zo veel mee gespeeld

42 likes

Ik dacht onlangs nog aan die moodrings en hoe handig die dingen zou zijn mochten ze echt werken.
Kunnen mijn collega’s op maandagochtend gelijk zien dat ze me gerust moeten laten

16 likes

Hamtaroooo!! Weet even niet hoe je een plaatje via mobiel toevoegt maar die hamster haha

6 likes

Echt de samenvatting van mijn jeugd, geweldig.

Jezus, ik las voorhuid ipv hoofdhuid. :roflmao:

5 likes

zo’n leuk topic dit. gelukkig maar want vroeger keek ik weleens op jeugdsenstimenten.net en ik zag dat dat was verdwenen :frowning_face:

Hahaha ik vloog van de week met onurair en moest de hele tijd aan die gast denken hahahaha

8 likes