Als ik erover nadenk is het Land van Ooit maar een raar concept geweest. Het park en de serie. Dat dit ooit kon bestaan hahaha
En Job met zijn hit ‘Jij bent de zon, jij bent de zee, jij bent de liefduh, ga met me meee’!
Toen ik in groep 8 zat hadden we 1 computer in de klas en we mochten af en toe om de beurt dit spel spelen. Een soort voorloper op de Sims over milieubewustheid. Ik vond het geweldig!
Wel gek, dit spel schijnt al in 1990 uitgebracht te zijn, maar ik zat in 2000/2001 in groep 8. We liepen blijkbaar wat achter.
Ja dit! En dan liet je hem steeds douchen omdat hij dan in ondedbroek de douche in ging en later die onderbroek zo om het hoekje van het douchegordijn te gooien
En je moest tussendoor steeds vragen beantwoorden over milieuvriendelijkheid. Zo grappig en eigenlijk ook heel actueel. Heb trouwens geen idee hoe het spel heette
Het heette ‘Thuis in het milieu’. Wist het ook niet meer!
Chatten op Dolfijn.nl
omgg
Dit hadden we op de pabo op de computers staan. Ik vond dat idd zo leuk! Wat is dat nu achterhaald als je het ziet haha.
Speelden jullie ook RedCat? A1, A2, A3, Grachtenracers en Vakantieracers? Allemaal van davilex.
God, wat mis ik die spellen.
Jaaa vakantieracer! Dat spel toen op dé drie computers in groep 7/8 op de basisschool bij mij. En dan mocht je een keer per week op de computer en speelde ik altijd vakantieracer
Jaaa grachtenracer! Ik was er kapot goed in, heeelijk spel
Ja he? Dat vroeg ik me dus ook af. Ze hadden een concept rondom een pratende aardwortel (whuuut wie heeft dat bedacht) en een mega eng ‘reuzekind’ en twee mensen van zogenaamde adel die er ook best dubieus en eng uitzien. Ben echt benieuwd wie dit verzonnen heeft en wir heeft gezegd: maar dat is een BRILJANT idee, dat gaan we doen!
Antwoord op mezelf en misschien enkele andere geïnteresseerden omdat het raadsel voor eens en altijd wilde oplossen; het ‘script’ van kloontje is geschreven door de familie Taminiau. Ik vind dat nogal cultish klinken, maar soit. Als Jan ook deel van de familie is, kan men aannemen dat het talent in deze familie niet evenredig verdeeld is.
Ook lees ik dat Sap de Aardwortel (echt zo’n irrationeel haat jegens sap de aardwortel, ik denk vooral eigenlijk omdat ze zo’n naar EO stemmetje had) een internationale eervolle vermelding in de categorie best gekostumeerde karakter heeft gehad. HUH? HOEZO DAN?
Oooooh ik word hier weer helemaal naar van, die Fucking papegaai was echt Mn grootste angst jarenlang.
Kent iemand hier de kledingwinkel de Marca nog? Die is lang geleden failliet gegaan.
Jaaaaaa! Die werd later de Kien ofzo bij ons geloof ik. Beetje de nog cheapere versie van de C&A
Ja, precies! Volgens mij heeft de C&A de Marca uiteindelijk ook opgekocht.
Het valt mij op dat er in Spanje en in de meeste Oost-Europese landen in winkelcentrumpjes in de buitenwijken veel winkels te vinden zijn die op de Marca lijken (ook qua kleding). Ik krijg daar echt zo’n nostalgisch gevoel bij, omdat onze winkels inmiddels steeds meer op elkaar zijn gaan lijken. Er hangt wel 90s kleding in de winkel, maar dat voelt toch echt heel anders!
Ik heb jaren toneel les gehad van Sap de Aardwortel. Heel lang niet geweten tot ze een keer het liedje van Sap zong. Tot zo ver mijn bijdrage
Ik moet naar aanleiding hiervan ook denken aan de Bata en Brantano. Positioneerden zich als beter dan de Schoenexpress (nog zo een!) maar net zulke zooi.
Ik kocht er wel altijd van die enorme dierensloffen die een kilo per stuk wogen
Wij hadden dit ook op school maar dan met akkers die je moest onderhouden en drek uit de sloot moest halen. Echt super saai eigenlijk.