Verhuistopic

Ok dan is het makkelijk opgelost :smile: doen we gewoon de 1e van de maanden! Bedankt voor je uitleg!

1 like

Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen. Maar ik heb dus best wel bindingsangst, maar niet alleen met relaties. Ik wil al heel lang verhuizen maar ik vind de keuze voor waar naar toe zo lastig. Want eenmaal gemaakt kan ik er niet onder uit. Hoe hebben jullie gekozen waar je gaat wonen?

Edit: dit komt voort uit trauma’s waar ik al aan werk. Ben gewoon benieuwd hoe mensen zonder deze issues zo een keuze maken. Misschien kan ik door jullie verhalen het meer relativeren.

1 like

Waarom wil je verhuizen? Die vraag lijkt me wel belangrijk, want in je eentje naar een stad verhuizen waar je niemand kent is niet heel makkelijk.

Om op een fijne plek te wonen voor mijn kind. Maar wat is dan een fijne plek. Dat weet ik pas zeker als ik er al woon en dus vast zit. Dus hoe kies ik nu een plaats?

Overigens is onze kring hier ook klein. Denk dat dat op een andere plek hetzelfde zal zijn.

Ik wil ook graag verhuizen, maar het zoeken van een woning lukt nog niet erg. Ik wil naar een woonplaats waar ik me prettig voel, wat voor mij landelijk is. Ik zal weinig rekening houden met vrienden en familie, want daar rijd ik dan wel wat verder voor. Mensen met wie ik dit bespreek geven vaak voorkeur voor juist dicht bij vrienden/familie blijven en laten daar hun keuze vanaf hangen. Ik merk dat ik met mijn wijze in de minderheid lijk te zijn, maar dat is voor mij prima. Ik zou wel altijd een weekje ergens overnachten (hotel, camping) om het dorp een beetje te kunnen leren kennen (voor zo ver dat in die tijd mogelijk is).

2 likes

Ik zit met een verhuisdilemma!

Ik woon nu best prima, maar ik heb een tijdelijk huurcontract tot juni 2025. Dat is nooit een prettig idee geweest. Wel hebben mijn vriend en ik samenwoonplannen, als in: over ca. halfjaar - max 1 jaar bij hem intrekken. Geen haast nog.

Nu heb ik net een woningaanbod gekregen, nieuwbouw huur, contract voor onbepaalde tijd. Met ingang van sep-dec 2024.

Enerzijds denk ik: ja! Dit biedt ultieme zekerheid. Moet er niet aan denken om over een jaar toch opeens op straat te staan als alles misloopt in mijn leven… Anderzijds vind ik het zonde van de verhuiskosten en heb ik er ook niet echt zin in haha. Het voelt echt als een tijdelijke woning en met nieuwbouw zullen de verhuiskosten ook extra hoog zijn gezien de oplevering.

Wat denken jullie…? Eigenlijk iedereen die ik spreek, vindt het zonde. Ben ik dan te risicomijdend door deze woning te accepteren?

Is het zeker dat je bij je vriend intrekt? Het nieuwe huis zou niet de plek zijn waar je samen gaat wonen? Dan zou ik denk ik op je huidige plek blijven en het geld besparen voor als jullie samen intrekken. Het leven kan altijd anders lopen en dat weet je nooit maar om dan allerlei wat als scenario’s te doen is ook zonde.

3 likes

Ik zou het eigenlijk wel doen. Het klinkt als een mooie optie. En je vriend kan toch ook bij jou gaan intrekken?

1 like

Als je toch over een half jaar/jaar bij je vriend in zou trekken dan zou ik gewoon in je huidige huis blijven en sparen voor evt verbouwing van zijn huis oid. Ja stel je relatie gaat uit dan is dat kut, maarja het kan ook uit gaan als je een jaar bij hem woont en dan heb je ook geen huis meer.
Of is die nieuwe woning ook een vooruitgang tov zijn woning? Dan zou je altijd nog samen daar kunnen gaan wonen.

5 likes

Nope, de nieuwe woning is sowieso geen plek waar wij zouden gaan samenwonen!

Vind het toch echt nog lastig hoor. Het klopt dat er met samenwonen ook altijd een risico is, dat idee vind ik idd ook moeilijk… Maar nu heb ik met dit aanbod voor mijn gevoel de kans om een ander risico weg te nemen (die van het tijdelijke contract).

1 like

Snap die zorg rondom je tijdelijke contract wel hoor en zou dan misschien ook wel serieus overwegen het gewoon te doen. Klinkt niet alsof jullie al hele concrete plannen hebben voor het samenwonen, dus zou dat verhaal lekker buiten beschouwing laten. Ja misschien wonen jullie over 1,5 jaar wel samen, misschien ook wel nooit.

Als het voor jou prettig voelt om ergens te wonen waar je voor onbepaalde tijd mag blijven zou ik daar voor gaan. In de gemiddelde woonplaats is een huurwoning vinden, mocht je tijdelijke contract inderdaad aflopen, echt geen pretje.
Zou gewoon het kostenplaatje maken voor jezelf, wat denk je kwijt te zijn en vind je dat het waard voor zekerheid mbt de looptijd van je contract.

Als je over 6-12 maanden zou willen gaan samenwonen en je huidige contract loopt nog 14 maanden - waarom zou je dan nu willen verhuizen?

5 likes

Waarom niet als ik vragen mag? Ik zag mezelf ook nooit bij m’n vriend wonen, want midden in de stad en ook een tijdelijk contract. Desondanks hadden we niet veel keuze want de markt zit gewoon helemaal vast. Mij zou het wel veel rust geven om een onbepaalde tijd contract te hebben, maar als je al aangeeft dat je niet daar samen wilt gaan wonen dan zul je daar wel goed over nagedacht hebben!

1 like

Omdat ik eigenlijk geen enkele binding heb met deze stad (werk, familie, sociaal leven). Ook wel zeker iets om in overweging te nemen…
Ik heb nu alle voor- en nadelen onder elkaar gezet, dank iedereen voor het meedenken!

1 like

Nu ben ik wel benieuwd naar de uitkomst! Wat wordt het?

2 likes

Het inpakken kan beginnen . Ik ga deze maand verhuizen 100 km verderop. Dichterbij familie en vrienden.Verhuisbedrijf met all in prijs inclusief dozen en montage kledingkast en verzekering .

15 likes

Ik heb een huis gekocht en ga daardoor binnenkort eindelijk uit huis (in een heel ander dorp). Ik heb dus nooit ergens anders gewoond en vraag mij daarom af hoe dat gaat qua voorstellen aan de buren. Hebben jullie de buren een aardigheidje gegeven of puur even aangebeld en jezelf voorgesteld? Bij hoeveel van je buren doe je dat dan? Het zijn twee straten tegen over elkaar, maar volgens mij is het allemaal wel gemoedelijk. Maar vind het misschien ook gek om 6 deuren verderop aan te bellen, gooi je dan een kaartje met je gegevens in de bus ofzo?

Ik ben ook maar alleen en wil ook niet stom overkomen haha

Ik ben net verhuisd naar een rijtje van 5 en heb aangebeld bij de directe buren op dag 1. Beiden waren er niet, op dag 2 was buurvrouw links er wel. Buurvrouw rechts niet, die heb ik op dag 3 nog eens geprobeerd en toen was ze er ook niet dus toen heb ik het laten zitten. Geen aardigheidje trouwens, gewoon aangebeld en voorgesteld (en een kletspraatje). Ik heb ook weleens niét aangebeld maar dat vond ik toen later toch ongemakkelijk. En de rest van de buren doe ik niet.

1 like

Wij moeten van het verhuisbedrijf de parkeerplaats voor ons huis vrij houden. Voor onze voordeur/garage zit eerst een oprit, dan een straatje en dan parkeerplaatsen. Zouden ze dan echt die parkeerplaatsen bedoelen of is de oprit voldoende? :see_no_evil:

1 like

Ik denk dat ze bedoelen dat het goed bereikbaar moet zijn en zij niet met hun bus/verhuislift midden op de straat moeten gaan staan en ander verkeer tegen houden.

1 like