Wat doen jullie met je Nederlandse nummer als je naar het buitenland bent verhuisd? Ik begreep dat sommige mensen twee telefoonnummers houden (1 NL + 1 buitenlandse)
Nou dat ligt eraan hoe lang je van plan bent te blijven. Als je voor the long run gaat heeft het voor mij geen meerwaarde om het Nederlandse nummer te houden
Scheelt eraan hoe lang het duurt inderdaad. Je kunt je telefoonnummer verliezen als je een half jaar of jaar geen abonnement hebt. Je kunt dan ook je nummer oversluiten op bijvoorbeeld Simyo, dan hoef je maar een paar euro per maand te betalen of zelfs niets.
ik heb een klein sim only abonnement genomen zodat mijn NLāse kosten zo laag mogelijk zijn en die gebruik ik gewoon hier. land waar ik woon heeft alleen erg dure abonnementen voor vanaf 24 maanden en ik wist niet of ik zo lang wilde blijven dus nooit gedaan. uiteindelijk woon ik er straks langer dan 24 maanden dus had het best gekund, maar goed. is nu de moeite niet meer waard iedereen hier heeft dus gewoon mijn NLāse nummer en dat gaat verder prima.
Ik gebruik dual sim. Mijn Nederlandse nummer is prepaid. Ik denk dat je hem wel af en toe moet gebruiken, zodat hij niet afgesloten wordt.
Uiteindelijk laat ik het nummer misschien wel vervallen, maar in het begin had ik nog sollicitaties lopen via dat nummer en wie weet hebben Nederlandse instanties dat nummer nog. Dat is nu ook steeds minder belangrijk.
hahaha
Ik verhuisde naar buiten de EU en heb mijn Nederlandse nummer meteen opgezegd. Ligt er inderdaad aan waar je heen gaat en hoe lang je van plan ben daar te blijven.
In het land waar ik woon is het heel vervelend om een buitenlands nummer aan te houden. Want ik kan dan haast niet communiceren met de instanties hier. Dus ben gedwongen om een abonnement hier af te sluiten om gewoon shit gedaan te krijgen. Heb mijn Nederlandse telefoonnummer toen beƫindigd.
Ik heb ook mān Belgisch nummer gehouden. Met roamingkosten die afgeschaft zijn, is dat ideaal. Ik zie me hier ook niet eeuwig blijven en alles en iedereen kent dit nummer. Ik heb ook nog wel een (goedkope) sim-kaart van hier ook, omdat dat moest om bepaalde dingen te regelen. Dual sim dus.
Ik heb ook mān Nederlandse nummer aangehouden en een Spaanse sim only erbij genomen. Ik ben een telefoon met dual sim (daarom deze telefoon gekozen).
Ik zou het niet aandurven. Of je wordt opgelicht (ik ken een paar mensen waar dat bij is gebeurd in verschillende landenā¦) of je komt in een huis waar het toch minder leuk/mooi/handig oid is dan ze doen lijken. Kun je niet een goedkope optie voor airbnb nemen? Bijv 2 weken airbnb en dan gedurende die tijd op huizenjacht?
ik ging in een hostel zitten en van daaruit zoeken. Zou het online zelf niet zo goed durven.
Zou beginnen met kijken naar waar je naar toe wilt. Want dat kan dan nog wel lastig worden mbt werk visa. En dan kijken naar taal, engelstalig land (en moet je dan een toefl oid hebben voor een baan?), of andere taal en wat zijn dan de eisen van werknemers mbt het beheersen van de locale taal. Als het je niet echt uitmaakt waar je heen wilt, zou ik deze dingen gaan onderzoeken, en dan 't land met de grootse kansen op een fijne baan/minste gedoe met Visa enzo kiezen succes
Kan je niet vragen om skype/facetime? Heb je toch een beetje een idee en die verhuurder begrijpt dat vast wel. En anders een hostel en dan zoeken
Heb je niet al iets meer een voorkeur voor een land? (kan natuurlijk dat je dat niet hebt, maar ik zou zelf denk ik al een soort short list hebben).
Als je eenmaal een top 3 steden (oid) hebt kan je misschien wat gerichter de vacatures in de gaten houden, zelf heb ik dit via Linkedin jobs gedaan, waar je kan filteren op locatie en niveau!
Je kunt ook andersom kijken: wat zijn de bedrijven die je gaaf vindt en waar je graag voor zou willen werken en daarna kijken in welke landen zij zitten.
Oh superleuk! Ik ben ook aan het oriƫnteren. Zo leuk om mee bezig te zijn! Ik ben nu vooral enthousiast geraakt over Zweden, maar vind het nog best lastig om zicht te hebben op banen die ik zou kunnen doen. Ik zie vooral veel medische vacatures en heel praktisch werk, maar helaas nog niet in mijn sector. Het zal door corona allemaal ook wel lastiger zijn.
Ik moet even klagen en volgens mij past het hier het beste, maar ik ben net terug gekomen naar Nederland uit een ander land en mijn GOD WAT EEN GEDOE. Telefoonnummer, bankrekening, gemeente, verzekeringen, echt alles moet je doen. Maar alles hangt samen. Dus de verzekeringsapp krijg je pas met digid, wat je pas krijgt als je een telefoonnummer hebt, maar dan wel pas 3 dagen later. Het is zo veel en zoān puzzel en ik heb nog nooit zoveel uren in de klantenservicerij gehangen als deze week. AAHRHGHGH. Bedankt dat ik even mocht ranten.
dit is echt precies waar ik zó tegenop kijk als ik ooit weer terug ga naar NL, wat een gezeik is dat zeg
Hahah zo herkenbaar! In Duitsland zat ik ook eens in zoān oneindige loop waar telefoonnummer, adres en burgerservicenummer allemaal van elkaar afhankelijk waren.