@Grey best herkenbaar en ook hoe lastig het nu eigenlijk is om daar een oordeel over te vellen. Ik heb nog een werkvisum tot 2022 en ben daar serieus heel blij mee. Ik verlang nu heel erg naar Nederland maar dat komt vooral omdat ik mijn ouders nu al meer dan een jaar niet heb gezien en andere vrienden/familie misschien wel al langer niet. Ik verlang naar een pre-corona tijd die nu op de een of andere manier vasthangt aan Nederland. Alsof terugverhuizen ineens al die negatieve gevoelens zou wegnemen.
Het helpt mij heel erg om net als wat @Vanjie zegt een objectief lijstje te maken van dingen die fijn zijn in Nederland en dingen die fijn zijn hier in Canada. Daardoor kan ik nu ook op moeilijke momenten mijn beslissing om hier (voorlopig) te blijven wat beter motiveren (kwaliteit van leven, dingen om te doen etc. zijn hier nu beter) maar ik blijf het toekomst stukje lastig vinden. En dan zit ik niet eens met een partner die ook nog zijn of haar eigen gevoelens daarover heeft ook.
Edit: dus niet perse echt een antwoord haha, meer herkenning en dat het nu door Corona een extra laag heeft gekregen die het lastig maakt. Wat voor mij helpt is accepteren dat dingen nu even zijn zoals ze zijn en dat ik NU geen beslissing hoef/kan maken omdat dit geen normale omstandigheden zijn.