Klopt, dit is inderdaad de juiste manier. Heb ook op deze manier onderverhuurd, toen ik in het buitenland woonde. Echter was ik 1 maand te laat of te vroeg oid en ik kreeg een boete Echt niks stiekem doen want het lukt waarschijnlijk toch niet zonder dat je je toeslag moet terugbetalen
Hoi, ik heb 2 vragen!
Zijn er forummers die in Suriname wonen? En zijn er mensen die naar het buitenland, vooral verder weg, zijn verhuisd met een oudere hond?
Mān vriend heeft een mooie aanbieding gekregen voor een project in Paramaribo. Prima relocation package dus ik durf het wel aan, ons kind is tegen die tijd een maand of 4 oud maar mān hond is dan 16 en zou wel echt mee moeten. Ze is voor haar leeftijd relatief gezond maar ik denk dat een vlucht van 10 uur teveel is qua stress? Ik zou de reis graag willen opdelen met een deel van de route binnen Europa met auto/trein en dan eventueel aan de andere kant van de ocean nog een deel met de boot, met dagen ertussen steeds zodat ze even op adem kan komen. Iemand wel eens zoiets gedaan?
Scheelt dit dan zoveel op de vliegtijd? Het lijkt me dat de vliegreis sowieso lang/stressvol blijft, of die nou 10 of 8 uur is en dat je dat niet minder maakt door de vliegtijd miniem in te korten en er lang reizen per auto/trein/boot aan toe te voegen wat ook stressvol is. Als het tijdelijk is zou ik denk in toch kijken om haar hier ergens onder te brengen voor haar rust of haar meenemen in het vliegtuig en het beste te hopen.
Ik heb zelf geen ervaring met het vliegen met een dier trouwens, maar van vrienden weet ik dat het echt aan het dier ligt hoe die erop reageert. Ik ken mensen die de ene hond wel meenamen en de andere niet daarom.
Ik ga dus na heel veel mislukte plannen eindelijk verhuizen naar het buitenland. Op 2 juni al. Ik dacht dat ik het allemaal wel aankon maar ik vind alles regelen echt heel pittig. Al mijn spullen moeten weg en ik ben continu bang dat dat niet lukt. Daarnaast heb ik het super druk op werk en wil iedereen nog met me afspreken en dat is heel leuk natuurlijk maar ook heel zwaar. Ik heb vanochtend ook even gehuild op werk (was niet vervelend, er was nog bijna niemand en die er wel waren deden heel chill) en heb al 2 dagen last van hyperventilatie. Ugh, haha, Ik had niet gedacht dat ik het zo zou gaan ervaren
Nou wat spannend! Het is ook heel wat. Ik had iets minder dan 4 maanden om me erop voor te bereiden de laatste keer, en dat vond ik al zwaar. Je moet zoveel regelen. Is het voor werk? Kunnen zij je misschien helpen met alles?
Nee ik ga gewoon zelf. Ik heb gelukkig wel hulp met het verhuizen zelf maar voor de rest doe ik alles zelf, ik ben ook single dus het is echt pittig, haha
Niet zo gek hoor, dat het af en toe even teveel wordt, het is een grote verandering en je moet van alles regelen. En iedereen wil nog wat van je voor je gaat. Maar het gaat allemaal goed komen!
Ja mijn goede vrienden helpen mij natuurlijk ook gewoon maar ik moet ook nog twee keer naar Zeeland om āafscheidā te nemen van familieleden en dat is natuurlijk ook gezellig en waardevol maar dat zijn toch weer een paar dagen bij elkaar dat ik niet bij mijn eigen spullen ben. Ik heb volgende week vrijdag mijn laatste werkdag en ik denk dat ik daarna ook wel rust in mijn hoofd heb. Ik ga naar Berlijn voor onbepaalde tijd!
Wat leuk! Berlijn is te gek! En lekker direct de zomer daar!
Dit zullen wel gekke weken blijven, hoe goed je alles ook regelt, maar wat mij hielp was om voor afscheid gewoon 1 of 2 avonden/middagen te plannen en tegen iedereen die nog eens wilde afspreken te zeggen: is goed ik ben op die en die dag daar, ik vind het leuk je daar nog even te zien. Ik deed dat 1x met vrienden en 1x met familie.
Dankjewel, wat een goed idee. Met mijn familie heb ik dat helaas niet voor het zeggen (oude mensen, wonen ver) maar met mijn vrienden ga ik dat zeker doen!!
Super leuk! Ik heb dit ook een aantal keer gedaan en het is altijd even gedoe inderdaad. Onthoud ook dat je niet naar de andere kant van de wereld gaat. Je kunt prima af en toe terug naar Nederland en mensen kunnen ook makkelijk jou op komen zoeken. Heb je al werk en woonruimte gevonden?
Ja ik ga eerst als au pair aan de slag dus het eerste half jaar zit ik gecoverd! Daarna gewoon verder kijken hoe en wat, ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Waar ben jij allemaal geweest?
Ik heb dat toen ook zo gedaan met vrienden idd, afscheidsborrel waar iedereen gewoon aan kon haken.
Superleuk dat je hierheen komt! En wat anderen ook al zeggen, het is niet zo heel ver! Als je op tijd boekt kun je voor ā¬80 heen en weer met de trein, maar er worden ook heel vaak liften aangeboden op de āNederlanders in Berlijnā facebook groep. Sowieso een handige groep om lid van te worden (als je nog een fb-account hebt), komen vaak handige tips en leuke dingen voorbij.
Is dat wel een leuke FB-groep ja? De āNederlanders in Zwitserlandā is echt een grote boomerclub met fotoās en live updates van mensen die in de file staan voor de Gotthardtunnel en mensen die aldi belegen kaas aanprijzen als āgoed te doenā
Zitten ook wel wat van zulke lui in (maar dat krijg je snel met iets van 11k leden), maar er komen ook echt af en toe handige en leuke dingen voorbij (vooral qua leuke dingen die georganiseerd worden enzo).
Wat gaaf dat je dit gaat doen! Het is denk ik niet gek om de weken ervoor te denken: waaaah waarom wilde ik dit ook alweer? En er dan geen zin meer in te hebben had ik ook beide keren met mān exchange in het buitenland, dat ik eigenlijk gewoon helemaal niet meer wilde gaan.
Maar het gaat echt goedkomen!
Hhaha ah ja exact wat een drama! Ik ben wel eens eerder een tijdje weg gegaan maar dan had ik altijd een onderhuurder of zo en gewoon nog dingen in Nederland maar nu zeg ik echt alles op en dat is best wel beangstigend. @kika ja daar ben ik lid van, superleuk. Ik reis heen met de trein lekker eerste klas maar ik zag later pas in die groep ook allemaal deelritjes idd. Nou komt een andere keer wel!!
Mij hielp het in te denken āik kan altijd terugā. Het is natuurlijk niet wenselijk want je gaat het avontuur niet voor niets aan, maar het is niet zo definitief als het soms lijkt! En het valt mij persoonlijk echt mee hoe ver het is, en vooral in het eerste jaar kwamen er zoveel mensen langs! Had amper het idee dat ik zover weg verhuisd was
Sterkte deze laatste weken, het is best een rollercoaster maar ook heel leuk!
Ah dankjewel dat je reageert, ik krijg door jullie al helemaal vertrouwen erin
Lief jullie!! @Oprah ik ben zelf ook heel benieuwd!
Ik wilde het een beetje uitstellen met vertellen maar ben wel blij dat ik nu gewoon open erover kan praten