Verhuizen naar het buitenland

Hawaii? Florida? Spanje?

9 likes

Haha ja verder was het heel leuk inderdaad! Echt een hele toffe tijd gehad daar. Dus ja… Wat doen we hier eigenijk nog he :joy:

@Drawster snel al zeg! Voor ons geldt hetzelfde want ik werk nu in het onderwijs en mijn contract loopt dus dit schooljaar af. We hebben zo’n beetje hetzelfde plan als jullie, kavel kopen, huis bouwen met later misschien nog een kleine airbnb erbij. We zijn van plan daar ander werk te gaan doen als hoofdinkomen en omdat we al veel mensen kennen daar is dat denk ik ook wel te regelen. Gaan jullie al je spullen hier verkopen of in een opslagbox oid doen?
Dat van ons is ook een tropische plek trouwens, in Aziƫ is het. Ben benieuwd of we richting dezelfde regio gaan!

4 likes

Denk CuraƧao.

Wel heel gaaf! Speel al langer met de gedachte om (het liefste tijdelijk) naar een ander land te verhuizen. Vanuit mijn huidige baan en werkgever is het nog best een reele mogelijkheid (wel vooral de VS), behalve het tijdelijke aspect. Mijn partner is ondernemer, werkt nog maar 2,5 dag en kan dat prima fully remote doen. Ik vind het alleen lastig omdat we nu een kind hebben en de beslissing ook een grote impact op haar leven zal hebben. Ook of het verstandiger is om dit al te doen voor de basisschoolleeftijd of dat het niet zoveel uitmaakt, en wil ik wel een Amerikaanse werkcultuur…

5 likes

Ah ja kan ook, het is allemaal leuk :grin::grin:

2 likes

Voor de in Europa blijvers, hebben jullie je Nederlandse telefoonabonnement aangehouden? Ik heb een voorwaarden van mijn abonnement gelezen en aangezien ik alles onbeperkt heb mag ik in het buitenland vier maanden gebruik maken van 30 gb per maand ofzo. Na die vier maanden kunnen ze je waarschuwen en evt per mb gaan belasten. Ik heb er niet zoveel zin om gelijk een ander nummer te nemen aangezien ik helemaal niet weet voor hoelang ik wegblijf, maar het wordt wel langer dan vier maanden. Hoe hebben jullie dit gedaan?

2 likes

Ik zou het in dat geval gewoon 3 maanden aankijken, wel zo makkelijk! En dan kun je daarna altijd een abonnement afsluiten daar.

Ik heb toen mijn Nederlandse nummer omgezet naar prepaid zodat ik wel het nummer kon behouden zonder het echt te gebruiken en er steeds kosten aan te hebben en heb daar gewoon een abonnement afgesloten. Dat was ook nodig voor bv bankieren etc.
Ik weet niet of dat tegenwoordig nog kan (prepaid), maar ik zou anders proberen een zo goedkoop mogelijk abonnement af te sluiten, als je je NL nummer niet wilt opgeven.

Uiteindelijk ben ik mijn Nederlandse nummer wel kwijtgeraakt maar het was echt het geld niet waard geweest om te behouden (maar dit ging ook echt om hele lange tijd).

Een dual sim telefoon is trouwens sowieso het handigst, ik weet niet of je dat hebt? Dan ben je in ieder geval bereikbaar op allebei je nummers ook al gebruik je er zelf maar 1.

2 likes

Ik heb een half jaar in Luxemburg gewoond en toen gewoon mijn KPN-abonnement gehouden. Daar nooit problemen mee gehad.

Maar ik moet wel zeggen dat ik in dat halve jaar wel keertje of 3 terug ben geweest naar Nederland waaronder ook 2 weken met de feestdagen. En ook regelmatig andere landen (Frankrijk, Belgiƫ, Engeland) heb bezocht terwijl ik daar woonde dus misschien dacht KPN dat ik op een soort doorreis was haha

Edit: ik heb geen onbeperkt abonnement trouwens, vgm 10 gb internet en belminuten/smsjes weet ik niet

1 like

Wij gaan inderdaad naar CuraƧao. Alle spullen gaan dus met een container over zee (:cold_sweat:), maar veel gaan we hier ook verkopen en andere dingen juist weer aanschaffen om mee te nemen die kant op. Leuke plannen hebben jullie, waar in Aziƫ denken jullie aan?

Er komt zoveel op je af: huidige huis verkopen, auto’s verkopen, container/verhuizing regelen, tijdelijke woning daar regelen, tijdelijke huurauto daar regelen, alle documentatie etc etc. De lijst is oneindig. Maar we kunnen steeds meer dingen afstrepen dus het voelt wel steeds echter nu. Het gaat gewoon echt gebeuren.

@millefeuille Ik heb hier boven al wat geschreven over onze afwegingen om nu te gaan, maar ik zou met jonge kinderen liever nu dan later gaan. Ook al zijn onze kinderen erg enthousiast, het is natuurlijk wel een hele grote verandering. Klasgenootjes en vriendjes uit de wijk moeten missen, familie missen, nieuwe zwemles, sport, een compleet andere omgeving en zelfs klimaat… hoe meer het leven al gevormd is, hoe lastiger het is. Kinderen zijn wel heel flexibel, passen zich snel aan en zeker als er in ons geval bijv. tegenover staat dat we een huis met een zwembad krijgen, ze altijd lekker weer hebben etc. maar het is uiteraard niet zomaar even een verhuizing. Hoe minder ze moeten achterlaten, hoe makkelijker de overgang. Ik zou met een stel bijna pubers in huis er niet over peinzen denk ik🤪 Het ligt zo aan de kinderen, de situatie. Hier voelt het nu gewoon heel goed qua timing.

7 likes

Ja zorg en bank laat ik voorlopig ook nog in NL, maar goed om daar alvast rekening mee te houden!

1 like

Ik heb mijn 10GB abbo wel altijd gehouden, ik kwam eens per 2 maanden ongeveer terug naar NL en ik weet niet, nooit iets van gehoord eigenlijk. Misschien is het met een onbeperkte abbo anders? Ik zou gewoon kijken wat er gebeurt als dit abbo jou bevalt…

ik zit al bijna twee jaar in het buitenland en heb nog nooit iets gehoord :face_in_clouds: :face_in_clouds: :face_in_clouds:

1 like

Nee nog niet

2 likes

En kan je ook bellen zonder extra kosten naar buitenlandse nummers etc @Luzarl ? Ik moest in het begin toch wel vaak naar een bedrijf oid bellen, je redt het niet altijd met enkel gbs… dus misschien goed om daar ook even naar te kijken.

Ik ben uiteindelijk overgestapt naar een Zweeds nummer, heb mijn NL nummer nog wel als prepaid met name om administratieve redenen. Ik kreeg op een gegeven moment bericht van T-Mobile, dat ze zagen dat ik meer tijd buiten dan binnen NL doorbracht en dat er daarom andere voorwaarden zouden gaan gelden. Dat duurde overigens wel echt lang, ik heb hiervoor ook al in een andere Europees land gewoond dus ik woonde toen alles bij elkaar al een paar jaar in het buitenland. Door covid kwam ik opeens helemaal niet meer in Nederland, en toen kreeg ik dat bericht.
Het leven is ook veel makkelijker met een lokaal telefoonnummer, wat anderen ook al zeggen, vaak kun je helemaal geen buitenlands nummer opgeven bij inschrijven voor verzekeringen, huisarts enz. Ik gebruikte daar dan altijd het nummer van mijn vriend voor.

2 likes

We hebben het vandaag aan de belangrijkste familieleden verteld en iedereen reageerde zó leuk en zó boven verwachting. Ik ben echt even helemaal in de wolken.

Iedereen gunde ons het zo, gingen ons uiteraard wel missen en schrokken even van het nieuws, maar gaven ons groot gelijk en waren super enthousiast.

Echt een opluchtingšŸ˜…

19 likes

Ahh zo fijn!! En zo spannend!!

Ik ga vrijdag al en pff ik ben zo nerveus. Bijna al mn belangrijke spullen (3 dozen) staan bij mn vader en dinsdag ga ik echt inpakken. Ik wilde het met 1 grote koffer doen maar heb besloten dat ik ook een handbagagekoffertje meeneem voor mn toiletspullen en schoenen en dat is een fijn idee. Ben echt wel nerveus, haha oeps dat zei ik al :joy:

12 likes

Veel succes met inpakken! Waar ga je heen? Ga je met het vliegtuig? Klinkt als heel minimaal qua bagage, knap hoor

Ik ben vorige binnen Nederland verhuisd met 22 verhuisdozen en nog allerlei spul in zakken en los :sweat_smile: en oh god over 11 maanden loopt dus mijn tijdelijke huurcontract af en ga ik naar het buitenland, wil dan het liefst alles gwn meenemen.
Omg ik had ook meubels sommige wil ik ook echt mee.

1 like

dit heb ik inderdaad ook gehad. toen omgezet naar prepaid. ik heb na 6 jaar (oeps) nog mijn nederlandse nummer voor alles. wel een tijdje een nummer van daar gehad maar toen is hij verlopen. ik heb nooit problemen, sta overal met dit nummer ingeschreven (overheid, verzekeringen etc). is wel een stuk beter dan 5/6 jaar geleden vind ik.

ik ga woensdag na 5 weken in NL weer terug naar huis en ben er alweer helemaal ellendig van. heb dat al vaker hier gepost, sorry one issue maar echt het wordt niet makkelijker. is dit keer een hoop gebeurd voordat ik naar NL ging en ook in de tijd dat ik er was, dus heb nu al buikpijn als ik denk aan woensdag. dit keer is het zo erg dat ik er oprecht aan denk om terug naar NL te gaan, ik trek dit gewoon echt niet meer. zijn nu natuurlijk vooral emoties en als ik thuis ben zwakt het (hoop ik) wel weer af, maar nu denk ik jo ik pak alles in en ga hier wonen. maar goed, dat is natuurlijk niet de oplossing. dus ik tob nog gewoon even verder.

1 like

Met de trein naar Berlijn! 1 grote koffer en een rugzak en dan een klein koffertje.

2 likes

Ah ja dan snap ik wel dat je niet 2 grote koffers ofzo meeneemt