Nee maar die heb ik ook nieteens dus dat zou ook niet kunnen als ik naar Portugal ofzo zou gaan ligt alleen maar in de weg
Zodra je zo aan het inpakken bent komt het allemaal goed, maar ik snap het helemaal hoor, ik denk nu ook van hoe de fuck ga ik dit efficiënt die kant op krijgen?! Nog los van de spanning van het verhuizen an sich. Maar ga jij gewoon even doen
Oo dat is ook een slimme optie ja. Dankjewel iedereen voor de telefoontips!!!
Volgens mij ging je vandaag verhuizen? Veel succes (en plezier!)
Jaa, dankjewel!!!
Oehh, leuk! Let the adventure begin.
God wat ben ik MOE
Hoe is het gegaan? Heb je al woonruimte?
Ja die had ik al! Ik woon bij mensen in. Maar de hele dag Duits om me heen horen kost best veel energie
Ahh ja kan ik me ergens voorstellen, hopelijk went het snel, denk het wel en wanneer alle eerste indrukken geweest zijn is t ook gemakkelijker
Vandaag mis ik Nederland even heel hard. Ik mis de Nederlandse directheid, de humor en dat je alles niet zo serieus hoeft te nemen. De manier van met elkaar omgaan op de werkvloer en de nuchterheid. Dat je gewoon helemaal jezelf kunt zijn in je moedertaal waar alles toch net even een stukje sneller en relaxter gaat. Deze avond met collega’s had niks van dit alles (maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de werkomgeving dan het land) en dat maakt me even zo verdrietig. Een (waarschijnlijk) kort moment van heimwee maar wel intens.
ik heb vorige week de knoop doorgehakt om terug naar NL te gaan. en het geeft me zoveel rust, daardoor weet ik dat dit de juiste keuze is. ik ga ook het zomerseizoen hier niet meer afmaken, maar al eerder terug. en grote stap, maar ik denk dat ik er uiteindelijk gelukkiger van word. m’n zusje stuurde me deze quote door, mega cheesy maar zo waar.
Heel dapper van je! En inderdaad, die quote is waar.
Sterke keuze! En wat fijn om te lezen dat er een last van je schouders valt. Op basis van de berichten hier denk ik ook dat je de juiste keuze gemaakt hebt
Ik denk dat je, op basis van wat ik hier van je heb gelezen, een goede keuze hebt gemaakt. Ik vind het ook een dapper besluit! Het vergt moed om je hele leven weer om te gooien
Wij (vriend, ik en kind van 1 jaar) gaan volgend jaar voor minimaal één jaar naar Dubai verhuizen voor het werk van mijn vriend. Stond niet bovenaan mijn lijstje van plekken om te wonen, maar qua voorzieningen en kansen voor mij om te werken is het wel gunstig!
Wel heel spannend en ik vind het vooral lastig om mijn familie ‘achter te laten’, scheelt wel dat er veel vluchten heengaan en er niet veel tijdsverschil is.
Hebben jullie nog tips voor het verhuizen met een jong kind naar het buitenland, daar werk, een woning en een sociaal netwerk zoeken (eventueel specifiek voor Dubai)?
Inderdaad spannend maar klinkt ook als een leuke ervaring voor een jaar! Ik ben er zelf nooit geweest maar heb wel vaak dingen voorbij zien komen in de Wereldvrouwen facebook ook van mensen die daar meer sociale contacten wilden opbouwen, misschien heb je iets aan die berichten en de comments ervan!
Facebookgroepen! Ik ben lid van oa Girl Gone International, dat bestaat in heel veel steden. Er zijn elke week wel 4 evenementen waarbij je aan kan sluiten zoals een picknick, boekenclub, borrel of brunch. Nou weet ik natuurlijk niet wat ze precies allemaal in Dubai organiseren maar met zo’n groep zit je echt wel goed!
Thanks @Luzarl @chouette! Ik gebruik Facebook eigenlijk nooit meer, maar ik heb me aangemeld voor die twee groepen!
Ik heb op tiktok meer van dit soort verhalen gezien, misschien dat je daar wat inspiratie kunt vinden? Wel heel tof!