Tot twee maanden geleden wel. Nu net verhuisd. Waar ergens woon je? Als je dit wilt zeggen natuurlijk (heb wel een idee door de tijdzone haha)
Ik stuur je een pb!
Spreekt jouw man Nederlands? Mijne niet en daardoor kon hij lastig settelen in NL en ook geen baan vinden.
Nee, hij probeert het wel te leren met het idee dat als we in de toekomst kinderen willen maar het is erg moeilijk voor hem. Wij hebben (nog) niet het plan gehad om in Nederland te wonen. Heb je je man in Nederland ontmoet?
Ken je forum.allesamerika.nl al? Daar staat echt super veel goede informatie op!
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en veel aanleveren. Ik ken iemand (niet in Amerika maar ander land) wiens visum is afgekeurd ondanks dat ze al 12 jaar getrouwd is. Hadden ook niet genoeg bewijs aangeleverd. Maar ik weet niets over Amerika dus wie weet heb je hier niks aan.
Hmm, dan zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd. Heb je ook al een account aangemaakt en daar je vraag gesteld?
Een vriendin van mij is geemigreerd naar Amerika en zij heeft inderdaad pagina’s vol chatgesprekken, foto’s, mails en ander bewijs aangeleverd. Volgens mij had ze ook nog geen honeymoon gehad toen, maar wel genoeg foto’s van andere vakanties meegestuurd om te bewijzen dat ze echt al jaren samenzijn.
Yes, op werk heb ik een andere naam. Mijn man zijn familie zegt meestal wel mijn echte naam maar dat lijkt ook nergens op.
Mijn schoonzusje heeft veel in het buitenland gewerkt en inderdaad een typische Nederlandse naam die in het buitenland niet uit te spreken is. Zij gebruikt dan een soort afkorting van haar naam die internationaal wel gangbaar is.
Mijn voornaam is gangbaar in het Engels maar mijn achternaam heeft een harde g erin en spreekt iedereen op een hele grappige manier uit. Moet ook altijd mijn achternaam spellen want anders snappen ze niet hoe het geschreven moet worden.
haha ja het is wel grappig om de verschillende variaties van je eigen naam te horen. Soms maken ze er echt de gekste uitspraken van. Ik luister inmiddels naar drie verschillende namen/verbasteringen. Het went snel.
Een van mijn collega’s is goed bevriend met mijn schoonzus en wanneer ze het samen over mij hebben gebruiken ze dus allebei een andere naam en duurt het vaak even voordat het kwartje valt dat ze het over dezelfde persoon hebben.
Floortje Dessing stelt zich in het buitenland vaak voor als Flora. Ik heb verder echt helemaal niets te zoeken in dit topic haha. Maar moest er aan denken bij jullie posts.
Ik heb vandaag de vliegtuig gepakt om in Praag te gaan te werken. Super spannend maar eerst kijken of ik het werk, de stad leuk vind en natuurlijk door mijn proeftijd heen kom. Dankzij dit topic en Google en iedereen om mij heen is ieder geval de zorgverzekering en een aantal abonnementen opgezegd. Ook andere dingen gedaan ter voorbereiden (losse eindjes wegwerken) maar wat dat was, weet ik niet meer. Voor de rest laat ik deze ervaring gewoon over mij heen komen!
Als ik hier over 8 maanden nog zit moet ik mij uitschrijven uit Nederland (stomme wetgeving!) maar ik zie het wel
@Lemur waar woon je eigenlijk in Canada? Of hou je dat liever voor je?
@Matilda
Ik vond de eerste maand heel zwaar, gewoon omdat je nog niet weet hoe alles werkt enzo. Maar nu heb ik hier wel al echt een beetje een leventje en lijken die eerste weken heeeeel ver weg.
Mag je uiteindelijk wel werken of heb je nu voorlopig een visum waarop je niks mag doen?
Ja ik kon gelijk werken maar dat was ook niet afhankelijk van mijn visum, ik heb mijn bedrijf in NL waar ik gewoon voor werk. Nu heb ik toevallig ook vanaf dag 1 een werkvisum gekregen maar was daar niet heel erg mee bezig.
Wij zitten hier nu 4 maanden en moeten binnenkort mss weer verhuizen maar dan binnen Canada dus dat is wel spannend haha!
Ja ik ook! Maar ik heb een BV in Nederland dus ik had ook mezelf gewoon niet kunnen uitbetalen tot ik een werkvisum had, sorry dat bedoelde ik ernee. Die regels zijn inderdaad wel hetzelfde! Maar ik had dus vanaf dag 1 een werkvisum maar die verloopt op t moment dat t project van mn man stopt. T is dus wel een dependent work visa.
We blijven dus tot het einde van zijn project, weet niet precies wanneer. Waar ergens in de US zit je?
hahaha @bmd_danielle is mijn insta! Ik wil jou ook volgen haha !
We wonen nu nog in Calgary en ze hebben dus gevraagd of we misschien naar Montreal willen.
Ik ken iemand die dezelfde situatie had als jij en zij ging vrijwilligers werk doen. Misschien is dat wat?
Montreal schijnt super leuk te zijn en vrij Europeaans. Volgens mij hebben we al eens een pb conversatie gehad waarin ik vertelde waar ik zit. Ik stuur het nog wel een keer, maar plaats het liever niet openbaar.