Verhuizen naar het buitenland

Volgens mij doe ik iets verkeerd met quoten. Anyway, ik zou het ook wel leuk vinden om jullie op Insta te volgen. @Matilda @Daantje.

1 like

Ik zit momenteel in een studio maar moet hier binnen een paar weken uit en ben op zoek naar een woning. Af en toe zie komen worden leuke woningen aangeboden via een FB groep, ik weet alleen niet wat handig is met het zoeken van een woning in een voor mij onbekend land. Ik kan je wel een PB sturen met waar ik werk (i.v.m. herkenbaarheid) als je wilt.

Woon jij ook in Praag?

2 likes

Geen idee of het kan, maar een omweg is een vpn-verbinding gebruiken. Dan lijkt het alsof je gewoon in Nederland bent. Wel opletten met gratis vpn-diensten, die zijn niet altijd veilig.

RTLXL werkt met een VPN plug-in op Google Chrome.

Even een up voor dit topic met een hele random vraag - iemand ervaring met het versturen van een fiets (binnen Europa)? Bepaalde bedrijven die aan of af te raden zijn?

Fiets kan vaak gewoon mee in het vliegtuig (al dan niet tegen extra betaling, verschilt per maatschappij). Maar ik weet niet of je zelf ook reist, of dat het echt alleen om de fiets gaat?

Ik reis zelf ook, maar niet met het vliegtuig. Dus kan 'm niet zelf meenemen helaas!

Ah ja dan is 't een ander verhaal, succes in ieder geval. Hopelijk is t niet al te veel gedoe.

Ah dankjewel voor je reactie! Ik ga maar eens bij de fietsenmaker langs inderdaad :slight_smile: Bedenk me net dat zij misschien ook nog wel tips hebben voor een bedrijf ofzo.

Misschien kijken in Facebook groepen of er verhuiswagens af en toe die route rijden en nog wat plek over hebben. Dat is in de stad waar ik woon zo namelijk.

Ik heb een vriend/kennis die gaat emigreren en ik wil hem graag wat geven. Wat vinden jullie leuk om te krijgen?

Om nog even terug te komen op het geld overmaken via internet/app. In Canada heb je wel iets dat heet interac e transfer. Misschien hebben ze iets soorgelijks in Amerika? Dat werkte erg goed en ging met een wachtwoord en e-mail adres. Verder lopen ze met bankzaken echt achter in noord Amerika en is het in Nederland allemaal echt goed geregeld.

Ik zet even de bank/cheques discussie hier voort haha. @Lemur heb je er naar gekeken om misschien over te stappen naar een credit union? Ik zat in Canada bij een credit union en de bankrekening was gratis en je kon zoveel transacties maken per maand als je wilde. Ook kon je meerdere spaar rekeningen hebben en heel makkelijk overmaken naar andere leden die bij dezelfde bank zaten.

Interac hebben we inderdaad wel hier maar vind het toch niet echt soepeltjes. T is geen tikkie zeg maar :joy:

En credit union? Geen idee wat dat is. Kun je me hier wat meer over vertellen?

Ik stuur je even een pb over mijn woonplaats ivm herkenbaarheid. FF’ers zijn uiteraard altijd welkom, haha. Waar woon jij in de US?

1 like

Ze lopen hier overigens ook erg achter met telefoonabonnementen. Schrikbarend duur, matig netwerk en vaak ook nog bijbetalen voor de telefoon die niet simlock vrij is.

Volgens mij is dat simlock vrij wel aangepast vrij recent maar ik weet het niet zeker.

Ik heb even een korte uitleg van wikipedia gehaald:
" A credit union is a member-owned financial cooperative, controlled by its members and operated on the principle of people helping people, providing its members credit at competitive rates as well as other financial services"

en nog meer van wikipedia:
Credit unions differ from banks and other financial institutions in that those who have accounts in the credit union are its members and owners,[1] and they elect their board of directors in a one-person-one-vote system regardless of their amount invested.[1] Credit unions see themselves as different from mainstream banks, with a mission to be “community-oriented” and “serve people, not profit”

Dus in de praktijk betaal je geld om lid te worden (was bij mij 5$) en is de bank meer gericht op de lokale plek waar je woont en investeren ze in je community. Ik was er zelf heel tevreden over maar waar ik bij zat zit alleen in het westen van Canada.

zijn er FF’ers die in oostenrijk wonen? wil even wat vragen :grimacing:

Doe dit maar even hier omdat ik andes niet zo goed weet waar het hoort.

Wat doen jullie bij heimwee? Ik heb eerder een langere periode in het buitenland gewoond en toen had ik eigenlijk helemaal geen last van heimwee. Vandaar dat ik ook niet echt aandacht besteed had aan de mogelijkheid toen ik nu naar het buitenland ging, maar merk dat ik er best wel last van heb. Voel me er behoorlijk kut door, zeker laatste dagen. Hoor graag jullie tips, of dingen die jullie prettig vinden om dan te doen want merk dat ik het zelf niet zo goed weet!

Ik kijk graag Nederlandse series dan, bv de luizenmoeder. Of even gezellig naar huis bellen met mijn moeder oid. Wat ik ook soms doe ik, is (wanneer ik er aan denk) in een boekje opschrijven wat ik allemaal zo fijn, bijzonder, leuk vind aan waar ik nu woon. Dan kan je dat boekje eens open slaan wanneer je heimwee hebt. Sterkte in ieder geval, is echt een rot gevoel. Ik had er vroeger ook nooit last van, maar nu komt het soms in vlagen, en dan kan het idd een tijdje blijven hangen.