Ja, had me vooraf ingedekt met een jaar voorraad, haha
't is een phd, dus het is wel een soort van emigreren. Klinkt wel fijn dat medicijnen een standaardprijs hebben.
Scholarship, dus dat telt volgens mij gewoon als student.
Hoe lang ben jij al in Engeland en waarom ben je erheen gegaan (werk, studie, de liefde), als je dat wilt vertellen.
Ik doe een PhD in Engeland, heb ook een scholarship, ben gewoon in NL ingeschreven en betaal in NL nog zorgverzekering. Zorg van NHS is gratis. Ben laatst naar de huisarts geweest daar, kon me daar gewoon inschrijven. Ze moesten wel een student id zien.
en @anon44014442 leuk om te horen dan meer mensen hier een PhD in het buitenland doen! Misschien een keer een PhD topic maken? Als ik jullie zo hoor, moet ik inderdaad nog even goed uitzoeken of ik wel of niet onder in Nederland verzekerd moet blijven.
@Itsu Blijven in Engeland klinkt bijna als een grotere stap voor jou dan erheen gaan. Klinkt alsof je nu het erg naar je zin hebt. Het lijkt me een toffe stad om te wonen!
Ik ga waarschijnlijk naar de Universiteit van Warwick in Coventry. Ik hoop via de uni huisvesting te krijgen, i.i.g. voor het eerste jaar. Helaas is dat niet gegarandeerd voor postgraduate students vanuit de EU. Ik ga eind september. Er moet nog wel het een en ander geregeld zijn voordat het helemaal zeker is, maar het lijkt erop dat het doorgaat.
Snap ik! Ik heb ook een tijdje in een buurland gewoond en het kostte ook wat tijd en energie om op te starten. Voor mezelf hielp het om een heel haalbaar doel op te stellen: ik wil in het eerste jaar twee vrienden maken. Vrienden waarbij je ook je baaldagen mee kan delen en niet alleen de beste versie van jezelf hoeft te zijn, dat kan de eerste maanden waarschijnlijk niet, wat mega vermoeiend is, maar twee in een jaar leek me haalbaar. Ik heb in die tijd ook nagedacht over wat ik eigenlijk nog zou willen leren of willen lezen, omdat een minder rijk sociaal leven ook ruimte geeft nieuwe hobby’s te beginnen en vol op je eigen ontwikkeling in te zetten. Mijn Nederlandse vrienden en familie vonden het wel fijn als ik soms ventileerde dat ik een beetje alleen was en ze miste, dus ik zou daar niet te bang voor zijn. Het hielp mij ook dat Nederlandse vrienden langskwamen om dan samen met hen wat dingen te ontdekken. Ik hoop dat je binnenkort een goede draai vind daar en je snel thuis voelt!
Herkenbaar! Geduld is zo moeilijk! Maar het is ook zo leuk om weer een nieuw blik vrienden open te trekken. Een paar mensen voor jezelf lijkt me ook fijn, dan ben je niet zo afhankelijk en kan je ook even spuien op dagen dat je je vriend achter het behang wil plakken
omgg chocoladepepernoten!!!
Ik herken wel wat je zegt hoor, ik heb het op het moment waar ik nu woon ik niet naar m’n zin en vond het ook heel moeilijk om toe te geven aan familie en vrienden in Nederland, wilde ook vooral niet dat ze zich zorgen gingen maken enzo. Maar het voelt zo veel beter als je het wel uitspreekt en mensen vinden dat echt niet vervelend.
Ik heb vandaag geboekt voor wanneer ik naar huis ga en heb er echt zin in! Over iets meer dan een maand
Haha ahw schattig! Welke Nederlandse stad is voor jou het meest dichtbij?
Mensen die niet naar het buitenland verhuisden voor de liefde, wat was de reden van jullie emigratie? En waarom koos je dat specifieke land? Rare vraag misschien, maar ben hier wel benieuwd naar
Ik ben inmiddels weer terug, maar verhuisde eens naar het buitenland voor een baan beviel goed, maar kreeg een nog leukere baan in nl aangeboden dus ben na 2 jaar weer terug verhuisd naar nl
Ahh leuk! Kreeg je die baan aangeboden of ben je zelf actief op zoek gegaan? Want dat is niet zo simpel, een toffe baan vinden in het buitenland.
Ik had er wel op gesolliciteerd, maar heb toen eerst de baan afgewezen. Waarna ze me overtuigd hebben toch te komen .
Stage werd een vast contract.
Haha ze wilden ze wel heel graag! Hoe lang ben je er uiteindelijk gebleven?
@foefje Ah wat chill! In welk land woon je, als je dat wil vertellen?
seizoen gewerkt en toen blijven hangen had t zelf van tevoren nooit gedacht, maar goed daar zitten we dan! haha
Leuk!! Doe je nog steeds seizoenswerk of heb je ondertussen een andere baan gevonden?
Twee jaar!
Overweeg je zelf te emigreren?
Echt een leuke ervaring lijk me! En op 2 jaar tijd kan je een land/cultuur ook wel wat beter leren kennen.
Ja wil het heeeeel graag, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe the hell kies ik een land? Ik hou ontzettend van surfen/strand/zon maar veel ‘tropische’ bestemmingen zijn financieel niet zo interessant. De lonen liggen er zo laag dat ik bang ben dat ik al mijn spaargeld erdoor ga jagen. En als ik dan kijk naar bijvoorbeeld Scandinavische landen of Japan, dan spreek ik de taal weer niet, wat werk vinden moeilijk maakt. Bij andere bestemmingen kan ik dan weer geen visum krijgen (Australië bijvoorbeeld) ZO MOEILIJK.
Ik denk dat de mijne wel een beetje geld voor “de liefde” haha. Ben getrouwd met een Nederlandse man, maar die moest voor zijn baan naar Canada. Zou voor max 1,5 jaar zijn maar ben toch maar mee gegaan. Ik kan mijn werk overal doen en hou wel van een avontuur dus voelde als weinig “risico”. Ondertussen zijn we binnen Canada weer verhuisd en onze werkvergunning verlengd tot 2022 dus we zitten hier nog wel even !
MAARR daarvoor heb ik in China gewoond en daar mn scriptie geschreven en Canada voor een exchange. En dat koos ik beide gewoon op gevoel, wat leek me leuk? En dan de mogelijkheden bekijken.