Ja precies, ik moest zelfs weer een beetje wennen aan Nederland en sommige collegaâs dachten dat ik van origine niet nls was omdat mijn Nederlands de eerste weken ook zo ontypisch was
. Ik heb vaker voor wat kortere tijd in het buitenland gewoond en ik vind dat je er echt veel van leert. Bv: leuke mensen vindt je overal, je leert veel over je eigen aannames en wat je normaal vindt, je kunnen uitdrukken in meerdere talen vind ik ook echt een verrijking en je bent echt ook op jezelf teruggeworpen want je hebt niet gelijk vrienden vanaf dag 1. En de vrienden die je maakt, daar ben je in het begin je leukste versie van jezelf, dat is best vermoeiend. Bovendien moet je alles opnieuw uitzoeken en opbouwen, dat is voor veel dingen leuk, en het biedt je de kans om uit routines te komen. Maar je moet over alles nadenken en het kost veel moeite als je heel normale dingen wil kopen zoals een garde of een snijplank, waar koop je die? (Ok heel random voorbeeld, maar na een hele dag in een vreemde taal te hebben gesproken, ben je moe en heb je geen energie om dit uit te zoeken).
Oja het allerleukste vond ik om zo exotisch te zijn, dus dat mensen je herinnerden of je leuk/interessant vonden omdat je uit nl komt. En je dan soms een beetje de regels kan buigen, omdat je de exoot bent en dat toch allemaal niet begrijpt :). (Klinkt nu heel onaangepast, maar dat was niet zo geloof ik)