Verkiezingen België 2019

Ik word hier echt niet goed van :frowning:.

Vlaams Belang is de grootste partij in “mijn stad”. Bijna 1/4 heeft er op gestemd.

1 like

3 likes

Toch wel blij met mijn groene/linkse bubbel.

6 likes

Ik heb uiteindelijk last minute beslist om voor de kamer op PvdA te stemmen en ben wel heel blij dat ze nu een zetel hebben. Ik zou niet willen dat ze de grootste partij worden maar vind het goed dat ze nu niet meer genegeerd kunnen worden. Hun studiedienst is heel sterk dus ze lijken me zeker een waardevolle aanvulling

2 likes

Waar doel je precies op met sterke studiedienst?

En ook best in shock door de sterke resultaten van VB :open_mouth:. Triest

Echt bleiten dit.
Wel trots op Gent <3

1 like

wish i was a Waal

7 likes

Damn Vlaams Belang. Ik vind het zo verontrustend dat die Dries Van Langenhove wordt gezien als 1 van de opkomende ‘‘talenten’’ bij het VL Belang terwijl die mens nog maar enkele maanden geleden werd uitgekotst na die schild en vrienden reportage van Pano. Vergeten mensen zo snel wat voor een foute ideeën die man heeft? Of is de doorsnee Vlaming een pak racistischer dan ik dacht?
Ben benieuwd hoe lang de coalitie-onderhandelingen deze keer zullen duren

Dat ze voor zo’n kleine partij opvallend uitgebreid en diepgravend onderzoek kunnen uitbrengen en op die manier ook al een aantal keer hebben kunnen aantonen dat politici niet eerlijk zijn over de resultaten van hun beleid

Ahzo. Ik heb die indruk helemaal niet

10 likes

ik ben momenteel wel echt verbaasd in de score van Groen, ze gaan er amper op vooruit? Ik had verwacht dat ze een gigantische sprong vooruit zouden gaan dat ze evenredig met CD&V zouden staan…

1 like

Volgens mij is de doorsnee Vlaming jammer genoeg een pak racistischer dan we dachten. Echt wtf deze resultaten. Maakt mij zo triest en ook boos en voel me machteloos. Alsof jij als 1 van de enige kan zien dat we rechtbop een afgrond aan het afgaan zijn en de rest gewoon doodleuk die richting op peddelt.

7 likes

Ik kan wel huilen man…

Aan de andere kant heb ik er wel hoop op dat we tenminste op federaal niveau een tamelijk linkse regering zullen kunnen vormen dankzij Ecolo en PS.

2 likes

Ja VB doet het altijd beter dan in de peilingen. Ik denk niet dat het cordon doorbroken wordt, dat zou betekenen dat minstens 2 andere partijen het risico willen lopen om een groot deel van hun kiezers tegen zich in het harnas te jagen. Zie ik niet meteen gebeuren

Hier ook benieuwd hoelang dat gaat duren!

Verder ben ik best teleurgesteld? Ken niet veel van politiek maar had toch een andere tendens verwacht.

Ik eigenlijk ook niet. De Wever heeft wel al laten blijken geen voorstander te zijn van het cordon maar nva en vb samen heeft dan nog steeds geen meerderheid. En ik denk niet dat eender welke andere partij met hun beide een regering zou vormen.

Bij mij op m’n werk zitten veel Vlaams Belang-stemmers. Er komen er ook verschillende voor uit. Dan zeggen ze dat ze “niet racistisch zijn en ja, inderdaad, VB is extreem, beetje te extreem, maar het is wel eens nodig, ze kunnen eens alles opkuisen” en “nu is er tenminste een duidelijk signaal naar de andere partijen”.

Ik word hier extreem moedeloos van. Ik zou wel kunnen janken, pft.

Ik had trouwens ook verwacht dat Groen goed vooruit zou gaan.

2 likes

met de meeste stemmen geteld is de coalitievormer nu beschikbaar, altijd leuk