Ja maar als ze toch niet gaan werken omdat die moeder anders gekort wordt, heeft dat ook geen nut
Zij boekt ook elke maand haar zorgverzekering terug zei ze in het begin. Dus zij zal ook wel schulden hebben.
Maar haar moeder is ook niet aanwezig bij de bevalling? Of zijn moeder? En dat ze haar 2 dagen houden omdat ze op OK gehecht moet wordenâŠis ook echt niet de normale gang van zaken. Red flags everywhere.
Ze gaven aan dat het ook is omdat ze jong zijn en er zorgen zijn vanuit verloskundigen
Als hij iets kan vinden wat hij leuk vindt om te doen qua baantje denk ik dat hij daar best van kan opfleuren
âIk vond het uiteindelijk niet echt iets voor mijâ
Gozer die keuze heb je niet! Je hebt een kind! Elke cent die je kunt verdienen moet je voor gaan lul.
Hij heeft het geprobeerd
Nu weer lekker instagrammen en vissen voeren
Maar eerlijk, zij hebben denk ik allebei het goede voorbeeld en de ondersteuning gemist in hun leven dus hebben waarschijnlijk geen idee. Hopelijk krijgen ze hulpâŠ
Ja als ik me het goed kan herinneren hadden ze dan 3 âdoelenâ samengesteld per meisje. Babykamer in orde, financieel inzicht, baan zoeken etc. Dan gingen ze ook wel eens naar de drogist om te laten zien wat alles kostte om bewustwording te creĂ«ren.
Heel weinig
Het was 750 euro, voorheen was er ook een boete van 5000 euro als ze zich terug trokken. NRC heeft dit onderzocht en het was echt niet oké.
Wat een situatie weer
Wat toevallig dat het meisje dezelfde achternaam heeft als Taeke haha
Edit: haar gezicht doet me echt denken aan Sanne(ke) trouwens
Ze hebben 100% hulp nodig.
Vind het echt een slap programma geworden. Alles is lief, leuk en fantastisch maar eigenlijk is vrijwel iedere casus zéér zorgelijk. Fotoshoots? Wat dacht je van een jobcoach, oid.
Blijf gewoon lekker binnen paffen joh, omdat moeders het ook doet loopt hij maar achter de meute aan.
Er mag best meer gecoached worden. Alleen al het feit dat ze 19 zijn en alles rekeningen maar terugboeken en niets betalen. Is er geen project waardoor ze op zichzelf kunnen gaan wonen en gestuurd worden zodat ze financieel ook wijzer worden? Want anders gaat dit toch ook een âbijstandâ gezinnetje worden?
Dit ja. Wat erg.
Ik snap wel dat een fotoshoot geven een goed idee is om:
- Het vertrouwen te winnen
- De zwangerschap positief te benaderen
- Deze mensen iets te geven wat ze misschien wel graag willen maar niet kunnen betalen
Maar daarna had het wat mij betreft echt wel wat meer hands on mogen worden. Geen dagje meelopen bij Dominoâs, maar gewoon naar een uitzendbureau. Aansturen op opleidingen. Ontdekken welke potjes er bij de gemeente zijn om dit soort situaties beter te maken etc. Deze mensen waren zo passief en onwetend, het is schrijnend om te zien en ook te weten wat het effect waarschijnlijk gaat zijn op Felicia haar eerlijke kansen in het leven.
Tja het is een soort misbruik maken van mensen ij hele kwetsbare posities voor vermaak. En er is meer hulp nodig dan dit programma levert: regelen zij dat ook? Wie zorgt er dan wel voor dat die hulp er ook komt? En wat belooft dit programma aan de deelnemers? Ik voel me echt vies als ik hier naar kijk de laatste tijd.
Heb de aflevering net teruggekeken. Wat een trieste situatie zeg. Zo weinig toekomstperspectief, voor zowel hunzelf als hun kindje. Had ook echt totaal niet het idee dat ze nou echt geholpen zijn. De echte problemen werden totaal niet aangepakt.
Las via boulevard dat het er nu toch iets rooskleuriger uitziet allemaal. Ze werken beide, Angelo doet een opleiding en ze hebben een eigen huisje. Hoop echt dat het goed gaat en blijft gaan met ze
Ik dacht eerst dat het Sanneke was
Ik had ook altijd al het idee dat ze die stem echt âopzettenâ zodra ze gefilmd worden, aandacht hebben/krijgen. Zowel zij als Martien. Erica (en Montana) vind ik wel meer normaal overkomen altijd.