Vijfde wiel aan de wagen acties

Hahaha alsof ze het gewend was dat er af en toe onbekenden kwamen “logeren”. Wel mega lief awww.

10 likes

Haha, same <3

2 likes

Kan niet echt tippen aan de verhalen hier, maar de vriend van mijn enige huisgenootje trok bij ons in. Ik woonde opeens dus samen met een stelletje. Uiteindelijk was het wel gezellig, maar in t begin voelde ik me wel vijfde wiel toen.

3 likes

Ik ging naar een festival met een vriendin. Daar leerde we viavia mensen kennen en na 1 dag was zij verliefd.
Ze heeft wel d’r best gedaan mij ook nog aandacht te geven maar ik werd stikchagrijnig van de klefheid en daardoor had ze denk ik ook niet meer zo’n zin in mij…
Ik ga trouwens met haar en dr nieuwe vriend heel goed met z’n 3en om, totaal geen ongemak gelukkig!

1 like

Ooooh dit is mijn favoriete topic. Lig helemaal krom om jullie verhalen.

Tijd om de mijne te delen. Probeer het al jaren te verdringen want ik cringe elke keer als ik eraan denk.

In de vierde klas van de middelbare school (long time ago) had ik een goede vriendin waar ik bijna elke dag mee ging chillen. Zij was echt megaknap en kreeg altijd heel veel aandacht van jongens. Vaak als ik met haar chillde zei ze opeens dat ze met een jongen had afgesproken en of ik het goed vond als die even langskwam. Vond ik altijd prima, want hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Op een gegeven moment werd het wel awkward omdat ik merkte dat die jongens telkens dachten: ‘nee hé, is zij er ook wéér bij.’ Had ik toen wat van gezegd tegen haar, want ik wilde soms ook alleen met haar afspreken en niet als vijfde wiel bij een soort date zitten. Snapte zij wel en daarna gebeurde het niet meer.

Een paar weken later had ze een jongen ontmoet die ze graag aan mij wilde voorstellen. Prima. Zij had een tweepersoonsbed en we zaten met z’n drieën in bed film te kijken. Na een paar minuten waren zij aan het zoenen, vond ik al best ongemakkelijk, maar ik deed net of ik het niet door had en bleef gewoon popcorn in m’n mik proppen en film kijken. Een paar minuten later hoorde ik een soort “gesop” en zag ik iets onder deken bewegen. Ik was toentertijd zo groen als gras en had niet direct door dat zij handstuff bij hem aan het doen was. Het kwartje viel pas toen ze vroeg: ‘eeeuhh, wil je naar de gang lopen, dan kan ik het even afmaken’. Omdat ik me geen houding wist te geven, deed ik wat ze vroeg. Na een paar minuten hoorde ik licht gekreun en daarna mocht ik weer binnen komen. Zodra ik die deur open deed lag die kerel helemaal tevreden naar me te grijzen. Ik verzon toen dat m’n moeder had gebeld en dat ik naar huis moest.

Dit heeft ze me later nog een paar keer geflikt, ook met andere jongens. Een keer heb ik de fout gemaakt om naar beneden gegaan zodat ik dat gekreun niet hoefde te horen. Zat haar moeder op de bank die vroeg wat ik beneden kwam doen. Ik heb haar toen genegeerd en vervolgens 10 minuten lang in doodse stilte naast haar op de bank gezeten.

Ik heb haar wel diverse keren verteld dat ik het echt niet cool vond, maar daar trok zij zich vrij weinig van aan. Onze vriendschap hing hierna wel aan een zijden draadje. Needless to say dat die echt over was toen zij vreemdging met mijn toenmalige vriend.

Edit: sorry, dit is echt een héél lang verhaal geworden

63 likes

Wow bizar zeg! Had jij niet na de eerste keer iets van mwoah ga maar lekker alleen met je vriendje film kijken? Bijna alsof ze er op kickten ofzo

4 likes

Echt omg op die “vriendin” !

3 likes

Achteraf wel, maar ik had geen idee wat ik met die situatie aan moest. Bovendien beloofde ze me elke keer dat het nu écht niet zou gebeuren. Ik was zo naïef dat ik dat geloofde. Was er na een paar keer wel helemaal klaar mee en ben toen goed boos op haar geworden. Dat had weinig effect :grimacing:

Holyshit wat een kutvriendin zeg.

3 likes

Ik heb er ook nog 1:

Was met een vriendin aan het backpacken, long time ago. Op een geven moment zaten we op een terras in een stad en we waren lekker Nederlands aan het praten. Toen hoorde een Belgische jongen dat en die kwam erbij zitten. Prima, hij betaalde de drank maar ik vond hem supersaai. Mijn vriendin daarentegen was helemaal verkocht, maar we gingen naar een andere stad toe.

Daar aangekomen had ze hem geappt en hij kwam de volgende dag ook naar die stad. Prima, neem samen een hotel, ik vermaakte me alleen (eigenlijk beter dan samen). Maargoed die vriendin had een soort hypercorrectie dat ze mij niet wilde buitensluiten en me dus OVERAL mee naar toe wilde nemen en nee niet accepteerde want ze dacht dat ik bescheiden deed.

“Ga mee x doen”, “ga mee naar y”. Na veel aandringen ging ik mee naar een meertje, daar wilde die jongen per se een waterfiets huren in de vorm van een zwaan. Dus ik mee naar dat loket, bleek die jongen hem eigenlijk alleen voor twee te willen huren dus dat was al lekker ongemakkelijk, maar toen gingen ze daar voor het loket een discussie over voeren alsof ik er niet naast stond.

Eindstand was een uur lang zij ongeveer zo hand in hand trappelend op die boot:

afbeelding

Terwijl ik achterstevoren als een soort nukkige puber probeerde te doen of ik niet bestond:

afbeelding

161 likes

Wat ongelofelijk kut, maar moet hier wel heel hard om lachen :joy:

2 likes

Een scheurkalender graag. Elke dag vermaak :rainbow:

18 likes

Ik zou 100% dat boek kopen

1 like

Oh god ja dit doet mij denken aan mijn profielreis (dat je met iedereen van jouw havo profiel op reis gaat). Ik sliep met 1 andere vriendin op een kamer; zelfs tweepersoonsbed. Toen was er dus ook een jongen naar onze kamer geslopen. Ik vond t in eerste instantie wel gezellig en had het ook niet door dat zij het samen nog gezelliger hadden… Toen ook zij aan handwerk begonnen ben ik hem gevlucht naar een andere meisjes kamer, die hadden een bank staan waarop ik dus maar heel gebrekkig heb geslapen…

Echt hoe heb ik het kunnen pikken dat zij zelfs in mijn bed bezig zijn geweest?!
Oke ik weet het, ik was 14 en mega verlegen en durfde nooit iets te zeggen of iets :cry:

3 likes

Het visueel beeld van jou achter op die zwaan is te sterk. Ik kan dit nooit overtreffen! Veel anekdotes zijn gruwelijk herkenbaar, maar ik krijg ze niet in een leuk verhaaltje geperst. Mogelijks heb ik heel veel verdrongen.

3 likes

Nah ik vind dit niet vijfde wiel aan de wagen. Doe ff fakking normaal zeg.

1 like

Nee voor de goorlappen die dat publiekelijk doen naast een minderjarig meisje.

8 likes

Laatst moest ik voor het werk een gebruikerstest bijwonen. Ik zat verstopt in een hok achter een glazen wand (doorzichtig voor mij, maar spiegelglas voor de mensen aan de andere kant) om gesprekken te observeren tussen een interviewer en een reeks testpersonen die product X moesten gebruiken. De interviewer was een jonge stagiaire, het gros testpersonen was mannelijk en had duidelijk heel erg lang niet zoveel aandacht van een vrouw gekregen. Allemaal erg lollig om anoniem te kunnen observeren (net een natuurdocumentaire met bronstige aapjes enzo), tot die interviewster keihard terug begint te flirten (knopje van de blouse open, hairflips, the works) en zowel zij als haar testpersoon vergeten dat ik alles kan meevolgen.

34 likes

Ik heb een keer gehad dat ik met een vriendin in Turkije was, we waren al in de 20 maar de vriend van mijn moeder had een villa in de bergen en had ons uitgenodigd. We mochten helemaal ons eigen gang gaan daar, onderaan de berg was ook echt zo’n uitgaansstad (dan weet je al genoeg). Enige punt was dat je zonder auto niet terug die berg op kon, dus als we uit waren geweest en naar huis wilden werden we aan het begin van de ochtend opgehaald en gingen wij slapen terwijl zij verder gingen met hun dag (heeft veel ruzie opgeleverd, maar dat terzijde).

Zij is dus hoogblond en had megaveel flirts. Ik zag er Turks genoeg uit dat ze mij niet zo interessant vonden, maar haar wel natuurlijk. In een zo’n bar had ze een dikke flirt met de barman en we kwamen daar telkens terug voor de gratis shotjes die ze van hem kreeg (en die ik op mocht drinken want zij drinkt niet, top). Uiteindelijk kreeg hij haar toch zover dat ze op date wilde, maar ik moest mee, want ze ging mij niet alleen achterlaten in die stad en naar huis kon ook niet want dan moesten we aan mijn moeder en haar vriend uitleggen waarom ik terug was en zij niet. Nou, oké, wij eerst uit, lekker dansen, en daarna naar die kerel want dan was hij klaar met z’n shift. Had die gast een fucking vriend meegenomen zodat ik niet helemaal alleen was, “want als hij met twee meisjes gezien werd kwamen we over als hoeren”, en we konden nergens heen waar hij mensen kende want dat was slecht voor z’n reputatie.

Eindstand was dat we op een bankje aan het water zaten, daar was niemand (LOGISCH HET WAS HALF VIJF ‘s NACHTS). Na nog geen minuut zaten ze uitgebreid op dat ene bankje tongen terwijl ik op een ander bankje een paar meter verderop met die andere jongen zat. Het werd hem al heel snel duidelijk dat ik niks met hem wilde en toen werd hij chagrijnig en hebben we een geforceerd gesprek zitten voeren over Cyprus (?) terwijl zij elkaar af zaten te lebberen en het was ZO KUT. Dit heeft zo’n drie uur geduurd tot het licht werd en mijn moeders vriend ons kwam halen. Langste drie uur OOIT.

Nog een frappant detail: die jongen was redelijk gelovig, en elke keer als de moskee het gebed liet horen (elk kwartier toen ongeveer) MOESTEN ze stoppen met tongen want dat was respectloos. Dan zaten ze daar als standbeelden te wachten totdat het weer stil was en dan gingen ze weer verder droogneuken alsof er niks gebeurd was.

Vergeet dit echt nooit meer :weary:

74 likes

Oh neeeeeeeeeeee joh

Dat er dan een vriend voor je geregeld wordt is altijd nog kutter dan als je alleen zit te vijfde wielen, zeker als die vriend dan nog een poging gaat doen.

4 likes