Voetbaltopic #3

Ererondje/bedankrondje is eerder walk of shame vandaag. Nou nu nog maar ff een korte comedy kijken haha

3 likes

Zou bijna gewoon een reserve-elftal opstellen in de Eredivisie. Mogen die zich laten zien, extra rust voor de basis.

2 likes

Ergens snap ik GAE wel dat ze zo verdedigend spelen want het werkt. Maar het is voor de supporter gewoon kut om naar te kijken, als Ajax supporter ben ik nu gewoon teleurgesteld omdat het niet lukte. Maar als GAE supporter is dit toch helemaal kut dat je ploeg niet ff lekker ging voetballen en zelf kansen maken. Ik denk dat ik liever mijn team met 3-0 zie verliezen maar een leuke pot neer zetten met kansen dan met zijn allen zowat in het doel gaan zitren.

2 likes

Dit denk ik ook altijd, maar het lijkt er op dat dit gedachtegoed enkel voorbehouden is aan Ajax fans (in mijn omgeving dan toch). Ja als Oranje speelt wil het wel eens breder opduiken

1 like

Ik had daarom altijd een zwak voor FC Emmen in de eredivisie. Die speelde altijd volop voor de winst of ze er nou wat van bakten of niet.

3 likes

Ik heb echt veel GAE-fans als collega’s, ik zal ze het morgen eens vragen. Maar er zijn natuurlijk vet veel landen waar het gros van de clubs zo saai speelt en liever niet aanvalt. In Argentinië spelen nu bijna alle topclubs 5-4-1, kapot saai.

2 likes

Ja ik ben benieuwd! Ik vind het zo verdedigend spelen voetbal echt kapot maken, haha maar misschien ben ik ook verwend met hoe Ajax speelt

2 likes

Denk dat uiteindelijk die punt die ze pakken, langer blijft hangen dan de manier waarop.
Maar het is wel heel saai om naar te kijken. Jammer dat Ajax er geen antwoord op had.

1 like

Hahaha mood

4 likes

Hahah :joy::joy: Helemaal mee eens

1 like

Hahaha deze voel ik ook, ben er nog zuur van

1 like

Wow savage

Bizar verhaal zeg, behoorlijk geks die Diallo (als het waar is natuurlijk)

Hahaha stuk om deze tweet:

Iedereen NEC’ers uitlachen dat ze niet naar het stadion kunnen, well guess what motherfuckers!

:joy::joy::joy: ik baal er alsnog van maar dit maakt het weer grappig.
Hopelijk kan onze Ajax date door gaan :crossed_fingers:t5:

2 likes

Ja, ik baalde echt toen ik dat hoorde van die nieuwe maatregelen. Ik heb dat echt even nodig in mijn leven momenteel ook. Vooralsnog zijn café’s wel open.

1 like

Ja tot op heden kan t net. Als t 16.45 begint dan is t 18.30 ongeveer afgelopen. Ik heb vandaag geen persconferentie gekeken, maar er komt niet volgende week al een nieuwe toch? Of wel?

Ik vind t vooral kut dat we niet meer naar t stadion mogen :sob:

1 like

Jaa ik hoop echt dat ze open blijven!

1 like

Dikke kans dat ze de boel voorlopig afblazen:
Betaald voetbal broedt op uitstel van speelrondes na ‘harde klap’ van kabinet

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/betaald-voetbal-broedt-op-uitstel-van-speelrondes-na-harde-klap-van-kabinet~ae0a67ad/

Wordt alleen wel een hele lange winterstop :sleeping:

1 like

Hier had ik het gister ook met mijn man over. Lijkt me niet realistisch als de Europese bond hier niet in mee gaat. Want dan moeten 5 Nederlandse clubs wel aantreden in champions league en conference league. Dan hebben die spelers dus deze weken geen echt vrij en straks rond kerst/ oud en nieuw moeten ze dan eredivisie spelen. En dan na de competitie in mei worden veel spelers weer verwacht bij hun land voor het WK. Dan hebben ze dus erg lang geen echte vakantie

1 like

Mm ik weet niet of ik dat zo een goed idee zou vinden. Het is kut maar het zijn tot nu toe maar 3 wedstrijden (zonder europees voetbal). Daarna ga je de winterstop in en kan de situatie er na alweer zijn dat er publiek bij mag.
Lijkt mij dat er meer gedoe is om het nog in te halen. Hebben al een aantal clubs een inhaal wedstrijd en als er begin volgend jaar weer iets gebeurd dan kom je helemaal in de knel. Of als clubs ver komen europees dan moeten ze ook gaan schuiven.