Vragen aan de mods en admins

.

Aahhhh thanks!!

1 like

Hoi!
Ik zou graag een poll willen aanpassen die ik gisteren heb aangemaakt in het topic “Stel hier je persoonlijke vragen”. Moet ik daarvoor hier zijn?

Als eenmaal gestemd is, kun je polls niet meer aanpassen.

1 like

Nee, dit is technisch niet mogelijk: het zit niet in de core functionaliteit van de software en er bestaat ook geen plugin voor.

@kali

hier, kun je even lachen: Ongemakkelijke momenten

meer cijfertjes van poosje geleden alweer Forum update

5 likes

Hoeveel geld zijn jullie tot nu toe kwijt aan het forum? Ik las over een nieuwe server en ik heb geen idee hoeveel zoiets kost bijvoorbeeld. Ben wel benieuwd.

Even kijken. De basis-server had ik nog beschikbaar (een Dell PowerEdge 1U server). En daar heb ik wat nieuwe hardware voor gekocht:

  • Een RAID-controller plus kabels en wat harddisk-brackets: €250
  • Nieuwe harddisks (SSD): €800
  • Meer geheugen: €450

Eenmalig voor de nieuwe server hebben we er dus rond de €1.500 ingestopt.

De server hangt daarnaast ergens in een datacenter, waar hij van stroom en Internetverbinding wordt voorzien. Dat kost per maand iets van €70.

Niet meegenomen (maar zou dus eigenlijk wel moeten):

  • Afschrijving van de server zodat we over een paar jaar een nieuwe kunnen kopen als deze op is (Gebruikelijk ook een bedrag van rond de €70/maand)
  • Kosten voor backups (ik schat zo’n €15/maand in, als ik dit commercieel zou moeten factureren)
  • Kosten voor domeinregistratie (twee tientjes per jaar ofzo)
  • Reservering voor defecte hardware (potje opbouwen, zeg €20/maand)

Ten slotte: Als je het echt volledig zou willen berekenen zou je ook de uren van de mensen moeten meenemen. Qua onderhoud en systeembeheer alleen al gaat er een aantal uur per maand in zitten. Verder de tijd van de moderators en administrators voor het forumbeheer, wat echt flink wat is. Ik gok dat dat makkelijk over de honderd uur per maand gaat.

5 likes

Waarom staat er een Zwanger en Kinderen topic in m’n lijst (heb deze categorie genegeerd)?

Omdat iemand een nieuw topic aan heeft gemaakt en de z&k tag niet heeft toegevoegd, die je op negeer hebt staan.

Huh, maar het topic wat ik bedoel (Waarom is m’n kind boos) heeft toch wel die tag?

Nee, dat is een categorie.

Dank, weer wat geleerd.

Volgens mij kan een topic maar 1 categorie tegelijk hebben, en omdat sommige Z&K topics al in members only staan als categorie hebben ze daarnaast een tag gekregen. Als je de tag negeert, zie je nog wel de onderwerpen die in de categorie Z&K geplaatst zijn maar niet de tag hebben.

1 like

Kun je je eigen posts filteren? Ik heb regelmatig gepost in het wayrwt-topic en die foto’s heb ik van mijn telefoon verwijderd. Nu zou ik het chill vinden als ik naar mijn profiel ga en daar dan precies alleen maar die posts uit dat topic zou kunnen zien. Haha maar misschien is dit too much

Je kunt wel binnen een topic zoeken op jouw naam met het vergrootglas, dan kun je ook al jouw posts daar terugvinden

1 like

Thanks het is gelukt :grin:

1 like

Is het misschien mogelijk om ook onderaan een topic de topicnaam te zetten? Ik heb namelijk heel vaak dat ik aan het lezen ben en vergeet in welk topic ik ook alweer zit. Naar boven scrollen is dan ook niet te doen en naar vorige pagina gaan is te veel moeite steeds. /superlui :sweat_smile: Ik ben vast niet de enige die zo vergeetachtig is?

9 likes

Op dat blauwe balkje klikken, dan kun je het zien.

2 likes

Maar dan moet ik klikken… :tired_face:

Nee, grapje, is oké.