Waar erger je je aan? #11

Stomme nieuwe maatregelen. Dat ze lekker die scholen dicht gedaan hadden :rage:

9 likes

Dat ik vanavond eindelijk alleen thuis ben, en nu totaal geen inspiratie heb voor snacks

Ga je nu ook een kort pittig kapsel en een kek brilmontuurtje aanmeten

2 likes

Nou volgens mij is er geen weg meer terug

2 likes

Ik zag net het ideale spijkerjurkje dat niet mega kort is mét korting. Alleen dan wel alleen op maat 34 D:
Nu wil ik het bijna niet bestellen.

Heb ook heel lang een langeafstandsrelatie gehad, maar toen kwam er een baby en wilden we toch wel echt bij elkaar wonen. Maar het gevoel afhankelijk te zijn van mijn vriend is inderdaad niet fijn, dus ik snap je helemaal

1 like

Automobilisten die op dit tijdstip met deze hevige regen hun verlichting niet aanhebben. Had dus bijna een aanrijding net, omdat die auto gewoon niet te zien was. Fucking idioten

5 likes

Misschien vergeten? Ik zou ff flink gaan seinen dan want levensgevaarlijk idd

1 like

Ja dat kan natuurlijk, maar ik zie het in mijn woonplaats echt heel vaak. Levensgevaarlijk! Fietsers ook, 9 van de 10 hebben geen of super slechte verlichting als het donker/slecht weer is

1 like

Dat ik veel te weinig avond eten heb gemaakt en nu nog veeeel te impulsief wat besteld heb bij thuisbezorgd wat meer dan een uur duurt.

Ik. Wilde. Sparen. En waarom zie je de tijd in godsnaam pas ná het bestellen.

1 like

Korting?! :sob::sob: Nu voel ik me nog slechter hahaha

Maskt zingerrrr

1 like

Haha deze post

Als er gelijk een reageerakkoord lag dan moest je het toch ook doen, of is 't nu extra erg omdat het tijdens kerst is?

Ik neem 't niet gauw op voor 't huidige kabinet maar hoezo is dit aso alsof zij moeten denken ok jongens even wachten nog he anders moeten de ambtenaren werken met kerst

2 likes

Mensen doen het toch ook? Maar je mag toch ook klagen als je moet overwerken? Natuurlijk hoort het bij de functie maar heel veel shit wat je moet doen voor de politiek draagt nou niet echt bij aan de maatschappij of burgers. We doen ons best.

Natuurlijk verwacht niemand dat ze even wachten want lullig voor ambtenaren, maar het is wel rot voor mensen als er collega’s zijn die misschien al een jaar geen vakantie hebben gehad en volledig overwerkt zijn.

Het gaat me denk ik vooral over dat je dus als partijen maanden mag formeren en daar niet echt een duidelijke deadline op zit maar zodra zij klaar is iedereen moet opspringen en moet gaan rennen.

14 likes

Ik bedoel dat straks iedereen keihard gaat werken met kerst zodat er straks een uitgewerkt akkoord ligt, uiteraard. Dat doen mensen ook omdat ze dat belangrijk vinden en graag verder willen. Maar dat betekent niet dat je niet mag balen dat je kerstvakantie niet door gaat. En verlof intrekken is niet gewoon overwerken hè, het is niet perse normaal om een maand van te voren te horen dat je toch geen verlof mag (ook al snap je dus de nood in deze en zal niemand weigeren natuurlijk)

Ik zeg letterlijk hierboven dat ik dat uitstellen niet verwacht? Maar ik vind het wel irritant. Denk gewoon algemene frustratie van deze demissionaire regering (met de afgelopen tijd verschillende ministers die al stoppen en dit in het nieuws eerder horen dan op werk) en lange formatie.

17 likes

Vind dit echt overdreven, ze snapt het en ze doet het, maar zou ook balen als je tijdens je kerstverlof moet werken omdat een groepje politici niet wat eerder over hun eigen schaduw heen konden stappen.

46 likes

Ik ga even heel bot klagen en betekend niet dat de andere zorg sectoren het niet zwaar hebben maar het moet er even uit.

Ik werk op een psychiatrische ic afdeling en ben er even helemaal klaar mee dat de overheid en alle andere Tokkies niet aan ons denken. Sinds dit hele gedoe zien wij ook een opname toename vanwege vereenzaming en angsten die toenemen dit. Wij doen niet een een opname stop omdat er niks anders is in de regio terwijl we wel met minder collega’s werken wegens ziekte. Ik ben even helemaal op vandaag. M’n kat is overleden, ik heb net twee uur op iemand gelegen in een escalatie, ik heb iemand moeten separeren en heb godverdomme nog steeds geen hap kunnen vreten. Ben er even klaar mee.

39 likes

Nah, ik vind het eigenlijk niet zo raar. Ze zijn al maanden bezig met de formatie en die ambtenaren werken al die tijd in onzekerheid maar staan (zoals ferris in haar post ook aangeeft) klaar om aan de slag te gaan. Snap dat het dan echt wel zuur is als het dan nét tijdens de feestdagen is. En zeker ook als het inhoudt dat je verlof moet inleveren, iedereen zou toch balen als je vrije dag op kerst of oud en nieuw oid opeens niet doorgaat?

Ja, er zijn ergere dingen, ja, het is belangrijk dat die formatie er zo snel mogelijk doorheen komt, maar dat maakt het voor de direct betrokken ambtenaren niet minder vervelend.

15 likes

Nee, totaal niet.
Een biecht was het geweest als ze had gezegd ik vind dit kut dus meld ik me dan lekker ziek.

7 likes

Nogmaals wij beseffen maar al te goed al die problemen die nu niet geadresseerd worden en hadden liever gisteren dan morgen een akkoord gezien. Daarnaast heb ik ook al een paar keer gezegd dat mijn frustratie denk ik juist komt door al die problemen die er liggen en dan driekwart jaar formatie met een kabinet dat wederom bestaat uit dezelfde partijen.

En ja iedereen kent het beeld van chille werktijden en goede arbeidsvoorwaarden en natuurlijk zijn die er ook maar als ik om me heen kijk zie ik vooral veel mensen die zeker wekelijks overwerken en in de vakanties vaak ook niet uit kunnen staan, daar kies je ook voor daar niet van.

Grote kans overigens dat ik zelf niet perse veel hoef te doen met kerst maar zie wel collega’s nu al op hun tenen lopen met veel druk de afgelopen tijd en dan vind ik het wel een rotte boodschap dat er makkelijk wordt gezegd schrap die handel maar. Superaso was inderdaad geen goede woordkeuze maar het is vrijdagavond en uit gewoon even frustratie.

8 likes