Waar erger je je aan? #11

Ik herken dit.
Ik heb dan ook twee dekbedden. Eentje ligt van mijn voeten tot mijn middel en mijn bovenlichaam ligt dan alleen nog onder het zomerdekbed. Mij helpt dit!

2 likes

Ik ben gruwelijk verkouden (geen covid) en hoest me helemaal de tering. Mijn man had al een tijd gepland om te gaan airsoften vandaag, en is vanochtend vroeg dan ook gewoon vertrokken. Nu snap ik heus wel dat hij er naar uitgekeken heeft maar het stoort me enorm dat hij niet even heeft gecheckt of het voor mij wel oke is (alleen met 2 kleine kinderen, zwanger en nu dus ziek). Nog geen enkel appje of het wel gaat. Als hij vanochtend was komen vragen had ik heus wel gezegd joh ga maar gewoon. Maar dit komt gewoon rete ongeĂŻnteresseerd over en ik zou dit zelf nooit doen.

1 like

Toen ik nog in een studio woonde waren er veel mensen die een mini wasmachine kochten en die met een verloopstukje aansloten op de kraan van de wasbak. Misschien is dat nog iets om naar te kijken? Kan wel wat foto’s voor je terugzoeken als je wil.

1 like

Als katteneigenaar kan ik zeggen dat mijn wasmachine er niet goorder op is geworden? Maar een wasmachine, kat of niet, moet regelmatig schoongemaakt worden. Doet iemand dat ĂŒberhaupt aangezien het een gedeeld apparaat is? En kattenharen ruiken niet naar kattenbak. Klinkt eerder alsof iemand iets met kattenzeik erin heeft uitgewassen.

1 like

Ah jammer! Hoop voor je dat je snel kunt switchen naar een appartement.

1 like

Een parfum dat ik wil kopen met korting (Tom Ford Bitter Peach) is overal uitverkocht in 30ml :rage:

Ik had misschien eerder moeten bedenken dat ik 'm interessant vond in plaats van op Black Friday zelf, maar oke.

Dat ik veel te lang wacht om mijn makeupkwasten schoon te maken. Nu zijn ze veel goorder, dus duurt het ook langer om ze goed schoon te hebben

Ik heb nu verschrompelde handjes

3 likes

Kun je dit niet naar hem appen of met hem erover hebben wanneer hij weer terug is.

Werkt je vriend in het bedrijfsleven dan ook 36 uur? Anders is de vergelijking toch niet te maken?

Bedoel je met wasmachine schoonmaken dan de machine leeg laten draaien op kookwas en een doekje over de binnen- en buitenkant halen of zijn er nog meer dingen die je moet doen om je wasmachine te onderhouden die ik niet weet? Heb net een nieuwe wasmachine (en merk direct al dat m’n was frisser ruikt, echt heel fijn) dus wil m ook goed onderhouden.

4 likes

Er zitten ook filters in die je regelmatig schoon moet maken! Staat in het boekje als het goed is. Om de paar maanden nodig, ik doe het iets vaker want huisdier. Heb er ook wel eens zo’n colour catcher doekje uitgehaald XD

3 likes

Winkels met klantonvriendelijk personeel/beleid. Vooral als het dure dingen zijn.

Net in een grote tegelzaak, we willen een blauwe tegel en het is er erg donker binnen. Het is ook geen goedkoop tegeltje dus je koopt niet zomaar even een doos (100 euro per m2). Ik vraag of ik één tegel mag meenemen óf kopen zodat ik hem met de lichtinval van thuis kan bekijken. Mag niet tenzij ik hem terug kom brengen (uur rijden enkele rit dus nee). Ze wil me ook niet vertellen welke tegel het is, want dat is beleid zodat je hem niet online buiten hen om gaat kopen. Dan denk ik: wil je verkopen of niet? Eindstand heb ik de tegel inmiddels online gevonden en via een andere winkel een sample besteld. Had ze vriendelijk meegedacht had ik hem zo daar besteld als we eruit waren geweest.

53 likes

Het staat ook op amazon prime! Oh en ik zou als jou echt was stoppen bij een bepaald seizoen (4,5 of 6) want daarna wordt de show echt alleen maar slechter, totdat het eindigt in een trainwreck van een laatste aflevering

2 likes

Zin om dit een keer uit te proberen!

1 like

Ja zeker, wil ik ook doen maar in the meantime lucht het op om hier even te klagen :grimacing:

2 likes

Ja dit zegt ‘iedereen’ steeds maar dat vond ik helemaal niet? Heb met plezier de hele serie gekeken. De laatste aflevering is wel heavy ja maar ja.

5 likes

6 weken verlof is 6 weken toch? Het aantal uur op jaarbasis is anders want 4 weken verlof is voor mij 144 uur en voor mijn vriend 160 uur maar dat blijft allebei 4 weken verlof. Dus zowel in absoluut aantal verlofuren als in weken vrij heeft mijn vriend meer verlof dan ik. Dat ik 4x9 werk doet daar niks aan af, want ik moet nog steeds 36 uur verlof nemen voor een week vrij. Is alleen handig met weekendjes weg, dat kost mij geen verlofdag.

1 like

Jeetje wat een service đŸ„Č Ik had dan gezegd ‘ja hoor is goed!’

1 like

Ik erger me zo aan mezelf. Ben de hele week al ziek, zie geen mens, kan niet naar buiten of sporten. Krijg steeds meer paniekaanvallen en ben ook al niet aardig tegenover m’n vriend. Bah, was de wereld maar weer normaal en kon ik net als ieder mens maar normaal met situaties omgaan. Bah

3 likes

Ik vind de vergelijking niet helemaal op gaan, omdat jij nu weliswaar minder verlof hebt maar je werkt ook minder uren. Die vier weken verlof voor jou komen bovenop het feit dat jouw werkweek “maar” vier (weliswaar lange) werkdagen heeft, dat kan je vriend je denk ik niet nadoen met die zes weken die hij heeft?

Ik vind zelf in ieder geval dat ik als ambtenaar écht niet te klagen heb over mijn verlofmogelijkheden en vind dus ook niet dat er een misvatting over bestaat, maar dat kunnen we natuurlijk anders ervaren.