Waar erger je je aan? #11

Ik vind dit wel echt een lifehack. Ga het morgen ook proberen!

1 like

Maar als ze 5 lange werkdagen had had ze toch ook maar 4 weken gehad?

4 likes

Ik erger me best wel aan een kennis/vriendin van me. Ze wil dus echt alleen horen hoe geweldig ze alles doet en enig commentaar wordt mega verdedigd, niet op in gegaan of ze doet toch wat zij wil. En dat is altijd. Prima, maar vraag mijn mening dan niet :woman_shrugging:

1 like

Als Rijksambtenaar dus niet want als je 40 uur werkt, heb je iets van 10 weken per jaar verlof. Maar dat is een sigaar uit eigen doos want dan heb je wel het hele jaar onbetaald 4 uur per week overgewerkt. Maar ik vind het normaler om verlof op normale fulltime basis te vergelijken want anders kan ik ook zeggen dat mijn vriend 11,5 week verlof zou hebben als ie 44 uur per week zou werken. (=4 uur onbetaald overwerken)

2 likes

Nee, want met 5 dagen had ze compensatieverlof opgebouwd omdat ze meer dan 36 uur per week werkt. Ik werk 5x8, dat levert me 26 extra vakantiedagen per jaar op (naast die al genoemde 4 weken). Tostibrood vindt dat compensatieverlof een sigaar uit eigen doos, maar voor mij voelt dat totaal niet zo (je kunt die uren ook laten uitbetalen als je ze niet opneemt) - maar daarover kunnen we dus van mening verschillen.

Edit: sorry ik zie nu dat @Tostibrood ook al had gereageerd.

2 likes

Laat even weten of ze het overleefd hebben! Ik ben ook lui

Maar dat uitbetalen van compensatieverlof is niet zo. Heb het net opgezocht in de cao omdat je me aan het twijfelen maakte maar ze vervallen als je ze niet opneemt voor 31-12. Je bovenwettelijke uren kun je wel laten uitbetalen, maar dat zijn er maar 22 ofzo

Als je ze wel kan laten uitbetalen vind ik het ook geen sigaar uit eigen doos, omdat ze aan het einde van het jaar vervallen en je ze niet kunt laten uitbetalen wel

En nu houd ik op met het topic kapen door mijn ergernis over misvattingen over verlof bij de overheid :joy:

Ah een van mijn collega’s laat er dit jaar wel 100 uitbetalen omdat hij zijn verlof niet opkrijgt, maar misschien heeft hij een speciale regeling? Ik houd er verder ook over op!

1 like

Mijn ouders hebben mij laatst uitgenodigd om mee te gaan naar een visite (nicht bevallen in corona-periode) waarop ik enthousiast ja heb gezegd.

Zijn ze vanmorgen alleen er naartoe gegaan en hebben ze foto’s daarvan in de familieapp gepost. En toen ik zei: “Ik dacht dat jullie mij laatst hadden gevraagd om mee te gaan? :sweat_smile:”. Hebben ze mij niet gevraagd “omdat mijn vriend bij mij thuis is dit weekend”. Nou voor zover is weet is die jongen om half 5 vannacht naar zijn werk vertrokken en zit ik al de hele dag alleen thuis. Ik was gisteravond ook nog gewoon bij mijn ouders en hebben ze niets gezegd hierover.

Maar ik mag er niet sip om zijn, want zij zijn nu op een condoleance en zijn “niet happy”. Niet mijn woorden.

Zucht.

7 likes

Live vanuit het washok kan ik bevestigen dat dit een top tip is!

Ook @Printemps

2 likes

Dat het bij onze eko plaza altijd zo traag gaat, de mensen achter de kassa maar vaker de klanten. Ik moest net een pakje thee afrekenen en door degene voor me duurde dat 10 minuten

6 likes

Mijn tante die allemaal racistische dingen post op Facebook en in de familie app. Niemand reageerd erop.

1 like

Haha ja de natuur bepaald zelf het tempo :sweat_smile: rond de 1:00

16 likes

Haha ik had gelijk ‘ze leven in de vertraaaaaging’ in m’n hoofd ook toen ik die post zag :joy:

De onderhuidse puist net op het plekje waar mijn oorlel vast zit aan mijn hoofd :worried: Zo pijnlijk!

2 likes

Gelukkig is het morgen CYBER MONDAY :thumbsup:

12 likes

Wat een deceptie, dat sluiten om 17:00. Het was weer tering druk in de winkel, met klanten waarvan de mondkapjes op de kin hingen of klanten die nog net niet in je nek komen hijgen. Mission failed om minder mensen naar de winkel te krijgen in ieder geval :+1:t4: Word hier echt stront chagrijnig van. Ben helemaal drained door alle discussies met klanten nu.

2 likes

Oh man dit gaat mijn leven zoveel makkelijker maken

2 likes

Ik heb op elke hand een paar kleine wondjes. Door de kou zijn mijn handen droog en krijg ik sneller zulke wondjes. Dat is niet leuk met al die ontsmettingsmiddel

3 likes

Misschien zit je er niet op te wachten maar cicaplast handcreme van la roche posay is je redder!

1 like