Waar erger je je aan? #11

Ik erger me aan ene “LarsMatthijs” op insta en berichten van hem die opeens door tig mensen op insta gedeeld worden. Hij is blijkbaar een arts die zonder mondkapje werkt en zich uitspreekt tegen corona/de geneeskunde in het algemeen omdat we alleen aan symptoombestrijding doen ipv echte problemen oplossen.

Ugh zo kwalijk weer want hij vermeldt echt overal dat hij arts is om zijn geloofwaardigheid omhoog te krijgen en zet een soort van bronnen achter berichten om nog meer geloofwaardigheid te krijgen. Echt wat een irritant kutventje want alle doutzens/tisjeboyjays reageren er natuurlijk op met positieve berichtem.

9 likes

Ging zijn insta bekijken, hij noemt zichzelf larnie.
En krijg beetje slechte coach vibes van hem en antilabel. Ook bezig met een ebook schrijven.

Mensen zullen wel alleen woordje arts lezen en alles voor waar aannemen.

5 likes

Ik denk dat ie daar naar streeft. Wel een tactiek op deze manier.
Zag ook een bekende posts van hem liken, wist niet dat diegene wappie was.

Ik heb iets via marktplaats gekocht, nog niet betaald. Maar dat was afgelopen zaterdag en iedere x als ik vraag van hallo wanneer komt het is het van ja sorry ik ben druk.
Ik denk echt van laaaat maar, maar tis wel een goede deal 🥲

Dat het nog 2 dagen duurt tot Sint, maar ik nu al nergens schuimpjes of ander strooigoed (behalve pepernoten) kan vinden én dat er amper personeel was die me wilde helpen :triumph:

Sommige mensen hebben zo’n typisch onprettig soort stemgeluid wat eigenlijk gewoon altijd vervelend hard klinkt, op welk daadwerkelijk volume ze ook spreken. Ik heb daar 3 collega’s van en zodra zij aan het bellen zijn of zo krijg ik zo’n irrationele woede over me heen. Die mensen mogen eigenlijk enkel fluisteren van mij.

14 likes

Aan dat het gebak dat ik had gekocht niet lekker was. :expressionless:

2 likes

Ik zag hem ook steeds voorbijkomen, keek ik net op zijn insta, heeft hij blijkbaar een klacht gekregen omdat hij zonder mondkapje werkt en nu heeft hij ontslag genomen als arts…

that escalated quickly

15 likes

Aan het centraal bureau voor statistiek.
In de brief met een uitnodiging om mee te doen aan onderzoek lijkt het alsof je vrijwillig mee mag doen.
Maar ondertussen krijg je elke week een brief.

4 likes

Ja ik zag het. Volgens mij gaat het verder zelfs en heeft hij zijn baan via dat wappie artsencollectief en was de afspraak dat dat ziekenhuis hem in zijn “waarde” zou laten (whatever that may be). Maar nu zit het ziekenhuis in een overname en kunnen ze hem niet meer in zijn waarde laten door die klacht en heeft hij daardoor ook ontslag genomen. Als ik zijn 12 minuten aan wappie gepraat goed heb begrepen tenminste.

2 likes

Ik zag het inderdaad. Bijzonder dat dat collectief wappie artsen en ziekenhuizen met elkaar in contact brengt. Vind het overigens echt ongelofelijk respectloos hoe hij over die patiënt praatte die een klacht had ingediend, lijkt me dat je dan toch niet geschikt bent als arts als de gemoedstoestand en het welzijn van je patiënten je geen fluit boeit. Echt gênant dat je jezelf zo belangrijk vindt dat je geen mondkapje wil opdoen voor je patiënt.

4 likes

Iedere x als ik een brief krijg moet ik weer iets betalen voor de zorgverzekeringswet en ik snap niet wat het is en betaal het steeds maar gewoon.
Ik denk dat het is omdat ik nog als zzper ingeschreven sta maar werk dit hele jaar enkel in loondienst bij 1 werkgever. Hopelijk krijg ik al dat geld terug, echt wat een kommer en kwel.

Ik zou vanmorgen via beeldbellen een afspraak hebben met een arts, dus speciaal m’n make-up gedaan en nu heeft 'ie nog steeds niet gebeld en denk dat het ook niet meer gaat gebeuren. Zonde van m’n moeite

1 like

Jarretels. Wat een klote dingen om aan te krijgen

2 likes

Maar wil je echt geen iPad?!?!?!?

Aan hoe snel de huurmarkt gaat :weary: Woensdag verscheen een woning op de immowebsite, dus ik meteen een bezoek aanvragen. Vandaag nog niks gehoord, dus ik bel, zegt die vrouw “ja die woning is al verhuurd mevrouw” alsof ik dat normaal is? “Onze VoLgErS op SoCiAl MeDiA krijgen de woningen in preview te zien”.
:roll_eyes:

Zoals het er nu naar uitziet woon ik nog tot de lente volgend jaar samen met mijn ex.

8 likes

Ah jeetje, ik begrijp hieruit dat je relatie over is? Wat heftig, heel veel sterkte :heart: Ik hoop dat je gauw een woning gevonden hebt :crossed_fingers:

Dank je! Inderdaad, we hebben samen besloten om als vrienden verder te gaan. Het samenwonen is nu geen probleem (prima eigenlijk, goedkoop en handig haha) maar eens een van ons gaat beginnen daten wordt dat ingewikkeld natuurlijk.

2 likes

Oh joh… zie nu dat je die kunt winnen inderdaad :laughing:

1 like

Jahoor het teveel afgedragen bedrag krijg je terug. Is 5,75% van je inkomen op jaarbasis, met een maximum bijdrage inkomen van € 58.311. Wordt soms automatisch weer aangepast, anders tegelijk met je aangifte IB 2021 (wel even je zvw daarin specificeren dan!)

1 like