Waar erger je je aan? #11

Ik heb bij zo’n gare nepparfum winkel een fake variant gekocht. Ruikt precies hetzelfde. Hou daar normaal niet van, maar je moet toch wat hè?

1 like

Dit misbaksel dat voor columnist doorgaat (Sander Schimmelpennick dus, niet Asha)

7 likes

Aan mijn vrienden van ~25-30 jaar die te pas en onpas zeggen dat ze oud zijn. Sowieso dat ik elke dag ergens wel moet lezen of horen van een millennial dat die oud is, in van die cringy reels waarin er hihaho grappig over wordt gedaan, als er iets van 10 jaar geleden wordt aangehaald en iemand die het zich herinnert zegt 'OmG i’M sO oLd", maar ook in gezeur van mensen die panisch worden over één witte haar. Ik vind het echt verschrikkelijk. Dan ben je hopelijk op een kwart van je leven en sta je nog maar een paar jaar (als het je meezit) zelfstandig op je benen, en geloof je al dat je oud bent… Kunnen we hier niet collectief mee stoppen??? Ik haat de onrealistische verheerlijking van jeugd in onze samenleving echt meer dan alle andere dingen. :rage::hocho:

27 likes

Same. En gisteren ook al twee keer. Echt leuk.

1 like

Ja same, ik krijg zo veel stress nu ervan dat dit de beste tijd van mijn leven zou moeten zijn!!! Straks als 30+er ben je snel vermoeid en kan je geen lol in je leven meer hebben!! Sowieso de hele druk op leeftijd. Ik merk ook dat ik echt bang ben om ouder te worden want als dit de beste/leukste/gezondste tijd van mn leven is dan staat me echt iets heel deprimerends te wachten. Al helemaal omdat “de beste tijd uit mn leven” ondertussen grotendeels uit covid bestaat. Ik weet rationeel wel beter maar dat weerhoudt me er niet van om terug te willen naar toen ik <20 was zodat ik even extra kan genieten van “de mooiste tijd ooit”?

Terwijl als ik naar mijn ouders kijk (50ers) dan hebben die nog een hartstikke leuk leven. Die gingen (pre covid natuurlijk) wekelijks uit, weekendjes weg, etc. Een veel leuker leven dan ik als 20er.

edit: dit hele gezeur van mij heeft eigenlijk weinig te maken met jouw ergernis maar here we are

8 likes

Ah nee ik hou daar ook niet van. Maar dan ben je tenminste iets!

Kerstversiering in tuinen die niet mooi is. Zo’n slinger lampjes die je dan ziet lopen door de boom of niet strak aangebrachte strips.
Ik wil zo graag een scoreformulier maken en huizen beoordelen op
Concept:
Uitvoering:
Netheid:
Creativiteit:
Lichtkleur:
Geschiktheid:
Samenhang:
Hoeveelheid:
Totaalscore:

18 likes

In welke wereld leef je ook als een dak boven je hoofd en een plek die je thuis kan noemen ‘weggegooid geld’ is. Zou verplicht een week dakloos moeten zijn eigenlijk met dit soort uitspraken. Vaak praten ze ook gewoon de ouders na.

16 likes

Uwlch ik had ook een collega van 23 die constant mijn levenskeuzes bevraagde op hele kritische toon… en steeds vroeg wat ik die avond ging doen… koken en VT wonen kijken, misschien een bonte was draaien. :no_mouth:

Sowieso mensen die nog bij hun ouders wonen en dan heel interessant gaan lopen doen over verstandige financiële keuzes. Ja als je net zo veel verdient als ik maar geen huis hoeft te betalen kun je inderdaad meer sparen 😵‍💫.
Zelfde als mensen zonder werk die tips gaan delen hoe zij 4 keer in de week kunnen sporten én naar verschillende supermarkten voor de beste aanbiedingen en zich daar dan heel superieur over voelen.

20 likes

het is mij ook zo opgevallen dat de vrienden (vanuit middelbare school) die als laatst uit huis zijn gegaan (en vaak in zelfde stad zijn gebleven) echt zoveel meer klagen over belastingen, geldzaken, hoe de overheid alles heeft verpest, hypotheken blabla

terwijl het stuk voor stuk financieel de meest geprivilegieerde zijn🙃

2 likes

Lol de bedragen die je tegenwoordig moet overbieden, dat is pas weggegooid geld. Kun je niet eens meefinancieren in je hypotheek en verdien je waarschijnlijk nooit meer volledig terug nu de markt zo extreem gespannen is. Het bedrag dat je nu niet overbieden, kan ik ongeveer 8 tot 10 jaar voor huren, dus voor m’n gevoel woon ik nu juist gratis

9 likes

Dat is niet per definitie waar. Je kunt maximaal de getaxeerde waarde lenen qua hypotheek dus als je overbiedt maar het huis is het wel waard kun je er gewoon een hypotheek voor krijgen. Taxaties zijn wel vaak een wassen neus en worden richting de aankoopprijs getaxeerd.

Overigens snap ik van beide kanten niet waarom je je druk zou maken om de levenskeuzes van een ander. Als je wil en kunt huren, prima. Wil en kun je kopen, ook prima. Waarom van die ‘sneren’ naar elkaar dat huren of overbieden geld weggooien is. Onnodig

7 likes

Ik had op de factuur van de autogarage ineens Drs. Krabsalade staan, ik moest er om lachen en toen ik zei: wauw inclusief titel, toen zei die man dat dat geautomatiseerd was. :face_with_raised_eyebrow: Kan ik me toch niet voorstellen eerlijk gezegd. In welk systeem kan een autogarage nou titels opvragen?

(Volgens mij hadden ze gewoon mijn inrijdpasje van de parkeerplaats van de HAP/het ziekenhuis met naam en beroep in de auto zien liggen toen ze er mee bezig waren.)

4 likes

Van die stomme reclame mails, net een van Douglas. Vanaf 00.00 25% korting op ALLES*

En dan onderaan bij het *uitgezonderd… en dan echt ik weet niet hoeveel merken. Da’s dus niet alles hè 🥲

12 likes

Mijn verwarming staat vol open en wordt maar amper warm. Het is koud en ik bevries. (Zit al in m’n thermo onder een deken, ben een mega koukleum)

Ik had een collega die heel trots vertelde dat ze 30.000 euro op haar spaarrekening had staan en dat ze eigenlijk niet begreep waarom dit andere mensen niet lukte. Nou meid. Omdat andere mensen niet op hun 26ste nog thuis wonen (hier is btw niks mis mee) en ALLES betaald krijgen door papa en mama. Zelfs haar zorgverzekering en telefoonabonnement werden voor haar betaald. Tja dan zou ik ook zo’n bedrag kunnen sparen.

17 likes

Mijn ouders wilden met kerst ergens gaan lunchen omdat uit eten sowieso niet gaat lukken ivm de maatregelen. Menu opgevraagd, is de helft van het kerst menu vlees. Mijn vriend eet 90% vega/vegan maar vindt het niet erg om af en toe vlees te eten, ik eet sowieso 100% geen vlees.
Dus mijn moeder belt vanmiddag het restaurant op om te vragen of er ook andere opties zijn ivm 2 vega’s en het antwoord was ooh nee hoor daar beginnen we niet aan :roll_eyes: Nou dan niet hoor loop je lekker 4 personen omzet mis. (En waarschijnlijk meer mensen die vega/vegan zijn)

5 likes

Al die jaaroverzichten. Doe effe rustig, zo boeiend zijn die overzichten niet

4 likes

Even ontluchten? Is makkelijker dan het klinkt (doordat er lucht in je radiator zit kan er geen warm water in en wordt ie dus niet warm)

1 like

Zo ouderwets :woozy_face:
maargoed het zal hun waarschijnlijk niet veel kunnen schelen dat komt wel vol met kerst

3 likes