Tegelijkertijd kom je minder snel in de problemen door het gewoon gelijk te betalen (beter financieel overzicht) en ik had een keer een artikel van een psycholoog gelezen die onderzoek had gedaan over achteraf betalen. Blijkbaar kun je meer van je aankopen genieten als het al betaald is. Ik kan het artikel niet meer vinden, maar sindsdien betaal ik altijd gelijk
Wauw er gaat een wereld voor me open. Wat een top tip dit
Ik ben het hier wel mee eens. Als ik vooraf moet betalen omdat het niet anders kan en ik hou de artikelen dan voelt het meer âafâ ofzo @Totoro en ben dan super blij met mijn aankopen. Met achteraf betalen krijg je de artikelen en op dat moment ben je blij maar dan is er altijd nog van: oh ja ik moet betalen en wordt die blijdschap minder ofzo. Gek hoe dat werkt in je hoofd.
Als ik iets koop heb ik het geld er wel voor alleen ik baal gewoon dat sommige webwinkels zo traag zijn met terugbetalen. Je moet dan continu in de gaten houden of ze terugbetalen. Heb ook een keer gehad dat ze me vergeten waren, moest ik daar weer achteraan. Daarom de reden om altijd achteraf te betalen ook al word je er minder blij van. Bij sommige winkels betaal ik wel vooraf als ik weet dat het goed geregeld is, bijvoorbeeld bij Bol
Mijn buurman is op het dakterras dat aan mijn gang grenst een meisje aan het versieren, omdat mijn raam open staat kan ik het hele gesprek horen.
Meisje: wauw je hebt hier inderdaad echt goed uitzicht op de grote kerk
Buurman: ja hé, daarom kom ik hier ook zo graag!!
De laatste x dat die op het dakterras was was een maand terug, toen die een ander meisje aan het versieren was :â).
Bij about you stond mijn huisnummer verkeerd, maar dat zag ik pas nadat ik de bestelling had gedaan. Snel geannuleerd en opnieuw besteld. Maar ik heb het factuuradres niet gewijzigd
En ik zie niet zo een twee drie in mijn profiel waar ik mijn adres kan wijzigen
Dpd.
Ik heb anderhalf uur geleden Mac besteld en hij komt maar niet zou er iets gebeurd zijn?
Wij na bijna 5 jaar nog, maar dan van de mensen voor diegene van wie huis hebben gekocht dus ze wonen er al iets van 7 jaar niet meer.
Gaat nu oud papierbak in of afz. retour. Soms mail als het gepersonaliseerde reclame is.
âverkoop tweedehandsssâ
Je kan via de gemeente laten onderzoeken of mensen zich echt niet uit hebben geschreven. Je kan daarmee best wel in de problemen komen namelijk, bv omdat het lijkt alsof er sprake is van overbewoning of stel je hebt een uitkering of toeslagen nodig. Daarbij kijken ze naar aantal bewoners. Ik kreeg op een gegeven moment steeds deurwaarders op bezoek voor iemand die zijn verhuizing niet had gemeld aan de gemeente en elke instantie nam die gegevens over uit de BRP. Was niet per see leuk om ervan af te komen, ik heb zelfs moeten bellen met het OM (dacht ik edit - denk eerder de rechtbank hier in de stad) toen er een dagvaarding kwam. Uiteindelijk heeft de gemeente geregeld dat die persoon van mijn adres werd uitgeschreven.
Maargoed, als mensen zelf te lui zijn om hun adres door te geven aan niet overheidsinstanties dan kan de gemeente ook weinig doen. Of instanties passen het zelf niet aan. Mijn oude buren hebben een kerstpakket gekregen van een klant van mij waar ik al een jaar niet werk , omdat ik op het moment dat ik verhuisde daar al weg was dus geen adreswijziging had doorgegeven (wij geven als adres in principe ook altijd kantoor op).
Dat ik nu dat liedje met Max, Max, Max, super, super, Max, Max oid in mijn hoofd heb.
Ik ben er ook achter gekomen vandaag dat er dus mondkapjes bestaan die te klein zijn voor het hele gezicht en waarbij dus sowieso de neus erbovenuit komt.
Woest ben ik.
Ik heb 26 november een koop gesloten via marktplaats en het item is nog steeds niet verzonden. Ik heb gelukkig ook nog niet betaald.
Maar het stomme is dat het echt een goeie deal is dus ik wilde gewoon dat deze koop doorging
Maar als je nog niet hebt betaald dan is ât toch logisch dat het nog niet verzonden is toch
Nee ik vraag steeds wanneer betaalverzoek komt en dan zegt die ja ik heb het erg druk. Ik had ook al zoân voorstel betaalverzoek gestuurd maar die heeft die genegeerd.
Maandag zei die dat die deze week tijd had, woensdag bevestigde die dat nogmaals en nu is t alweer zaterdagavond
Oh op die manier. Klinkt vaag, zou het gelijk niet meer vertrouwen
Ik hoor al de hele avond achter elkaar vuurwerk. Het is 11 december, hoezo moet dit nu?
Blok
Hier lijken het wel bommen, de tering gaat hard.
Ik snap je wel hoor. En ik snap ook dat zij zich aan regels hebben te houden, dat zal ook heus niet makkelijk zijn en er zullen altijd mensen tussen wal en schip vallen zoals bij iedere regeling, maar soms lijkt de menselijke maat wel ver te zoeken op de universiteit en (zeker als je van HBO komt, zoals ik bijvoorbeeld) kan dat soms best voelen als een gat waar je in valt. Is het aan studieadviseurs om dat gat persoonlijk helemaal op te vullen? Misschien niet, maar ik denk dat veel studenten, zeker in de huidige tijd, best gebaat zijn bij mensen die bereid zijn wat meer met ze mee te denken om het hele (af)studeren wat makkelijker te laten verlopen.