Waar erger je je aan? #11

Mijn kerstboom lampjes zijn op batterijen de tering wat gaat dat snel leeg???

1 like

Wat heftig zeg en inderdaad niet haar plaats en kan zoveel impact hebben op een kind, ook in later leven. Ik zou hierover echt het gesprek aangaan met je ex en eventueel die vriendin erbij. Lijkt me heel naar voor jou en je dochter dit.

Meer dan 10 jaar geleden liep ik voor de middelbare school een maand oid stage bij een kinderdagverblijf en daar was een meisje van 3-4 die “te dik” was en die mocht dan maar 1 boterham in plaats van 2 (of volgens mij mochten andere kinderen gewoon tot ze vol zaten) en daar werd dus echt al veel aandacht aangegeven en volgens mij benoemde ze het dan zelf ook. Ik vond dat toen al hartverscheurend maar was te jong om er 1 iets van te zeggen en 2 om vol te beseffen hoe heftig dat was voor een kind. Ik hoop dat tijden wel verandert zijn wat dit betreft en ze dit niet meer doen en hoop dat dit meisje er niet zoveel last van heeft.

13 likes

Dat ik eerder dit jaar er toch ingetrapt ben om een tas te kopen die deels uit nepleer bestaat, ik vond de tas zo leuk en nu ziet het er al deels zo uit. Zelfde met twee nepleren broeken die na 10 keer dragen shit eruit beginnen te zien, terwijl ik wel heel veel jaren plezier had van mijn echte leren broek. Dit is gewoon zonde van het geld en het milieu.

4 likes

Ik heb bepaalde software die ik wil gebruiken voor een onderzoek en ik had van een collega begrepen dat je gratis een 30 dagen trial kon gebruiken. Ga ik dat nu downloaden, is het 14 dagen. Nu moet ik het in de helft van de tijd voor elkaar krijgen, shit.

2 likes

Mensen die het stoer vinden dat ze nog 90 vakantie uren hebben staan want ‘zij hebben het niet nodig die vrije dagen’. Okay wil je nu een lintje?

62 likes

Ik begrijp dat nooit! Ik moet altijd dagen bijkopen want ik trek het niet op 4 vrije weken per jaar hoor

21 likes

Zo stom, vorige werk was dat vooral met overuren. Ik heb ze opgespaard zodat ik tijdje 1 dag per week vrij kon nemen.

Baal nu dat nieuwe werk een week minder vakantie heb.

Ik denk trouwens met teveel overuren, je doet je werk niet efficiënt genoeg als je elke dag moet overwerken. Of het is gewoon te druk maar het is niet gezond.

1 like

Ik sprak laatst iemand en die had er 350??? Dan gaat er echt iets niet goed. En idd altijd benadrukken ik werk zo hard en ze kunnen niet zonder me. Het komt er vaak ook op neer dat mensen in 1 keer heel veel moeten opnemen en daar hebben je collega’s meer last van dan af en toe een weekje (je mag natuurlijk prima langere tijd vrij zijn, maar in het kader van onmisbaar zijn)

4 likes

Volgens mij moeten kinderen van vijf nog wel wat groeien, dus het lijkt mij onzinnig om ze op dieet te zetten.

1 like

Dat kind moet nog de hoogte en de meeste kleuters hebben een bol buikje (of was ik een zeldzaamheid). En zelfs als ze aanleg heeft om wat dikker te zijn, is dat toch niet erg?

Zolang ze gezond eet (met af en toe snoepen), genoeg beweegt en over het algemeen vrolijk is, is er niks aan de hand

4 likes

Bah wat een nare streek. Kinderen eten juist heel intuïtief dus vooral lekker zo laten zou ik zeggen. Bij mij is dit er vroeger uit gestampt waardoor ik lang een eetstoornis heb gehad en tot op heden nog steeds niet goed naar mijn lichaam kan luisteren. Waar bemoeit die heks zich eigenlijk mee?

6 likes

Wtf. Het ergste wat ze bij mij deden was mijn vet meten met zo’n metalen tang. En dan nog zeiden ze daar niks over (niet hoeveel procent het was of dat het goed/slecht was)

Ik was wel een mollig kind, maar dat was na mijn 14de wel eraf gegaan

1 like

Ik wil ons drogercontract per 1 januari overzetten op de naam van een huisgenoot (heel simpel, even een account aanmaken en een code overtypen) maar hij heeft examens dus of het na de kerst kan…
ja natuurlijk mag dat maar… zijn uni examens echt zo heftig dat je hier geen energie voor hebt? oprechte vraag haha

7 likes

Dan heb ik dus mazzel dat niemand mij een eetstoornis heeft aangepraat. Ze zaten wel te zeiken over mijn slechte conditie. Maar ik ben licht astmatisch en heb stijve enkels. Dan is het testen van conditie via piepjestest niet een uitstekend idee

Ondertussen fietste ik naar school en zat ik op hockey (dus een keer trainen en een keer wedstrijd). Dan zou mijn conditie niet zo beroerd zijn

Niet per se uni tentamens, maar ik heb adhd en soms voelen zulke kleine dingen als een hele heftige taak, dus ik kan dat altijd wel begrijpen.

7 likes

Zoek/zocht je hulp hiervoor of heb je zelf goed door wat je triggers zijn en was dit gewoon een vervelend moment en niet systematisch?

1 like

Niet op de uni, geen gestelde diagnose zoals adhd bv. en momenteel niet eens werk. Maar zelfs dan stel ik korte, simpele dingen soms uit omdat ik me op dat moment gewoon even niet chill voel in z’n algemeenheid :sweat_smile:

1 like

snap ik nooit, ik was toen echt niet 24/7 bezig met leren. je moet toch ook eten enz. maar ik zie zulke dingen dan echt vanuit mijn eigen ervaring haha

1 like

Precies dit. Mijn bakje was dan helemaal vol met de deadlines, en zelfs het idee dat ik een maaltijd moest koken was te veel voor me (gelukkig had ah best prima magnetronmaaltijden)

2 likes

Nee. Maar ik had uitstel gedrag waardoor alles last minute moest en zoiets dan een enorme taak leek.

2 likes