Waar erger je je aan? #11

Mensen die het stoer vinden dat ze nog 90 vakantie uren hebben staan want ‘zij hebben het niet nodig die vrije dagen’. Okay wil je nu een lintje?

62 likes

Ik begrijp dat nooit! Ik moet altijd dagen bijkopen want ik trek het niet op 4 vrije weken per jaar hoor

21 likes

Zo stom, vorige werk was dat vooral met overuren. Ik heb ze opgespaard zodat ik tijdje 1 dag per week vrij kon nemen.

Baal nu dat nieuwe werk een week minder vakantie heb.

Ik denk trouwens met teveel overuren, je doet je werk niet efficiënt genoeg als je elke dag moet overwerken. Of het is gewoon te druk maar het is niet gezond.

1 like

Ik sprak laatst iemand en die had er 350??? Dan gaat er echt iets niet goed. En idd altijd benadrukken ik werk zo hard en ze kunnen niet zonder me. Het komt er vaak ook op neer dat mensen in 1 keer heel veel moeten opnemen en daar hebben je collega’s meer last van dan af en toe een weekje (je mag natuurlijk prima langere tijd vrij zijn, maar in het kader van onmisbaar zijn)

4 likes

Volgens mij moeten kinderen van vijf nog wel wat groeien, dus het lijkt mij onzinnig om ze op dieet te zetten.

1 like

Dat kind moet nog de hoogte en de meeste kleuters hebben een bol buikje (of was ik een zeldzaamheid). En zelfs als ze aanleg heeft om wat dikker te zijn, is dat toch niet erg?

Zolang ze gezond eet (met af en toe snoepen), genoeg beweegt en over het algemeen vrolijk is, is er niks aan de hand

4 likes

Bah wat een nare streek. Kinderen eten juist heel intuïtief dus vooral lekker zo laten zou ik zeggen. Bij mij is dit er vroeger uit gestampt waardoor ik lang een eetstoornis heb gehad en tot op heden nog steeds niet goed naar mijn lichaam kan luisteren. Waar bemoeit die heks zich eigenlijk mee?

6 likes

Wtf. Het ergste wat ze bij mij deden was mijn vet meten met zo’n metalen tang. En dan nog zeiden ze daar niks over (niet hoeveel procent het was of dat het goed/slecht was)

Ik was wel een mollig kind, maar dat was na mijn 14de wel eraf gegaan

1 like

Ik wil ons drogercontract per 1 januari overzetten op de naam van een huisgenoot (heel simpel, even een account aanmaken en een code overtypen) maar hij heeft examens dus of het na de kerst kan…
ja natuurlijk mag dat maar… zijn uni examens echt zo heftig dat je hier geen energie voor hebt? oprechte vraag haha

7 likes

Dan heb ik dus mazzel dat niemand mij een eetstoornis heeft aangepraat. Ze zaten wel te zeiken over mijn slechte conditie. Maar ik ben licht astmatisch en heb stijve enkels. Dan is het testen van conditie via piepjestest niet een uitstekend idee

Ondertussen fietste ik naar school en zat ik op hockey (dus een keer trainen en een keer wedstrijd). Dan zou mijn conditie niet zo beroerd zijn

Niet per se uni tentamens, maar ik heb adhd en soms voelen zulke kleine dingen als een hele heftige taak, dus ik kan dat altijd wel begrijpen.

7 likes

Zoek/zocht je hulp hiervoor of heb je zelf goed door wat je triggers zijn en was dit gewoon een vervelend moment en niet systematisch?

1 like

Niet op de uni, geen gestelde diagnose zoals adhd bv. en momenteel niet eens werk. Maar zelfs dan stel ik korte, simpele dingen soms uit omdat ik me op dat moment gewoon even niet chill voel in z’n algemeenheid :sweat_smile:

1 like

snap ik nooit, ik was toen echt niet 24/7 bezig met leren. je moet toch ook eten enz. maar ik zie zulke dingen dan echt vanuit mijn eigen ervaring haha

1 like

Precies dit. Mijn bakje was dan helemaal vol met de deadlines, en zelfs het idee dat ik een maaltijd moest koken was te veel voor me (gelukkig had ah best prima magnetronmaaltijden)

2 likes

Nee. Maar ik had uitstel gedrag waardoor alles last minute moest en zoiets dan een enorme taak leek.

2 likes

Ggd weet ook niet heel beel over gewicht. Als je er iets buiten valt is het meteen niet goed. Ik had als kind altijd ondergewicht. De ggd was alleen maar aan het zeuren daarover. Ik liep voor een aandoening die ik heb ook bij een kinderarts. Daar heb ik het toen ook gevraagd toen ik iets van 12 was. De kinderarts zei toen ook dat ik helemaal niet te dun was, dat dit het gewicht was wat bij mij paste. Omdat ik dus altijd op dezelfde lijn bleef. Ik week niet opeens erg af, dat ik erg afgevallen was ofzo. Maar ggd kijkt alleen maar naar wat zij ‘normaal’ vinden en niet naar wat bij het kind zelf hoort.

5 likes

Hij kijkt nu voetbal :joy: ach als het voor 1 januari maar gefixt is

Mijn baby van toen 3 maanden (!!!) kreeg tijdens het meten en wegen op het consultatiebureau al commentaar dat hij wel aan de lichte kant is en dat ik hem moet bijvoeden. Ik voelde me direct een mega slechte moeder. De controle daarna was hij het dubbele aangekomen van wat volgens het boekje ‘moet’ en toen was het weer commentaar dat hij teveel kreeg. Ik probeer het nu een beetje te negeren. Hij is verdorie 6 maanden oud. Als hij honger heeft krijgt hij eten maar ik ga hem niet dwingen of juist minder geven. Hij groeit goed en is vrolijk dus het zal wel goed zijn.

7 likes

Weight watchers is serieus zo slecht nog niet voor een commercieel afvalprogramma. Je hebt dat tellen van punten, maar dat gaat veel verder dan alleen calorieen, waarbij wel een persoonlijke inschatting maken van wat je ongeveer nodig hebt (en niet zomaar 1300/1500 kcal voor iedereen). Je had daarnaast toen ik er werkte ook extra punten die je eens per week kon inzetten voor een etentje of dagje uit. Je werkt aan goede gewoontes zoals genoeg water drinken en groenten/fruit eten. Daarnaast is er een programma voor het bijhouden van je gewicht zodra je je streefgewicht bereikt. Uit onderzoeken (incl meta-analyse) komt die naar voren als een van de betere programma’s.

Er is nog altijd winst te behalen hoor, maar iig veel beter dan geen koolhydraten, van die shakes/repen of jezelf helemaal uithongeren!

5 likes