Waar erger je je aan? #11

Selfies makenn

1 like

Ik heb een keer uit pure wanhoop zo’n grootmoeders advies gevolgd. Een vochtige doek (thee doek/hydrofiele doek ofzo) om je keel met een sjaal er overheen. Ik kan niet verklaren hoe het werkt, maar het hielp wel!

4 likes

Ik zou een teams afspraak hebben voor mijn nieuwe werk, maar heb helemaal niets gehoord? Geen uitnodiging of mailtje of zoiets. De betreffende collega al een appje gestuurd maar geen reactie. Ik ga me altijd een beetje verloren voelen bij dit soort dingen omdat ik nu niet zo goed weet wat ik moet

4 likes

Bel eens de huisarts, je hebt nog andere medicatie die je kunt proberen. Is het een hoest dat je na een verkoudheid hebt over gehouden? Of maagzuur? Ik ben nu aan een puffer en dat helpt goed tegen m’n hoesten!

1 like

Overgehouden na verkoudheid inderdaad. Ben afgelopen week bij de huisarts geweest en ze zei gewoon uitzitten en kan wel 6 weken aanhouden :sob:. Dus daarmee dacht ik dat het dan wel afgedaan was. Helpt zo’n puffer bv tegen deze droge hoest?

Jaaa dat kan zeker bronchiale hyperactieviteit zijn (overgevoeligheid vd longen na een virus infectie). Inhalatie medicatie is soms ook wel het laatste redmiddel dan! Zou het zeker eens bespreken met de huisarts. Ik kan het mijzelf voorschrijven dus dat maakt het makkelijk. Afgelopen nacht voor het eerst wat beter geslapen ivm elk 10 min een hoestbui.

2 likes

Ik ben super snotterig sinds ik in m’n nieuwe appartement woon (een maand), zo irritant. Ben bang dat ik ergens allergisch voor ben :upside_down_face: hopelijk is het gewoon de tijd van het jaar.

Nou, zij bleek er dus van uit te gaan dat we elkaar live zouden ontmoeten maar ik weet zeker dat dat niet de afspraak was?? Heb met grote letters ‘zoom/teams’ in mijn agenda gezet :thinking: nu kom ik dus slordig over terwijl ik het echt 100% zeker weet

1 like

Ah bedankt voor je reactie! Ik ga even bellen met de huisarts en overleggen en hopelijk kan ik dan, net als jij, binnenkort ook weer slapen :joy:.

2 likes

Zelfs als dat zo is was het toch ook niet gek geweest dat die collega je dan even had gemaild van zo laat en hier afspreken haha. En zal verder wel loslopen toch, ook als je het wel verkeerd had opgeschreven, iedereen heeft weleens zoiets en in deze tijden van digitaal uitgaan is sowieso niet gek. (Naast dat er dus een grote kans is dat de andere persoon het verkeerd had)

1 like

Ging mijn katjes ophalen bij de dierenarts en die vrouw ging dingen uitleggen in het Fries. Ja daar versta ik dus geen reet van

4 likes

Ik ben echt chagrijnig
Iets gaat kut op werk
Opeens gaat vanavond een afspraak niet meer door waardoor ik achteraf wel had kunnen gaan sporten overdag.
Doordat die afspraak niet doorgaat moet ik opeens zelf mijn eten regelen en heb geen puf/zin daar over na te moeten denken.
Dat de sportscholen ĂŒberhaupt savonds dicht zijn en voorlopig niet open lijken te gaan. Wat een kut geplan steeds met werk. Sowieso ruk om overdag te moeten want als ik terugkom heb ik echt geen zin meer om te werken. Precies na werk sporten is echt het meest ideaal, als afsluiting vd werkdag etc en ik haat het dat dat niet kan nu.
Die stress gewoon elke keer mbt corona. Eerst had ik zelf iemand gezien die corona heeft. Gelukkig heb ik nergens last van gekregen en negatieve test.
Nu had een partner van iemand een positieve zelftest maar GGD test was negatief. Nu ga ik toch niet vrolijk die mensen alsnog zien? Dat stond wel op de planning. Heel dilemma weer in mijn hoofd.
Ik haat het dat ik me druk maak om ziek worden. Ik ben toch nog steeds bang om besmet te worden en dan een risicopatient te besmetten. Ik wil ĂŒberhaupt geen verkoudheid op pikken.
Die enorme moeheid van de laatste tijd.

Echt klaag klaag. Ik wil lente aub en dat die kut corona ook weer even opgehoepeld is.

9 likes

LinkedIn is Facebook 2.0

7 likes

Dat de Jumbo voor elke geplande maaltijd een essentieel ingredient uit onze bestelling geknikkerd heeft :fu:t2: en ik nu nog langs de supermarkt kan

1 like

Uhhh zeggen ze dan ook ja is in een ronde gelukt en dan kun je een trofee winnen?

6 likes

Mijn vriend schiet opeens rechtop op de bank met zn telefoon in de hand en roept “wtf?!..NEEE”. Dus ik schrik en vraag “wat er is?” maar hij geeft geen antwoord en zegt alleen “dit kan toch niet?!” Dus ik vraag weer wat er aan de hand is EN HIJ GEEFT NOG STEEDS GEEN ANTWOORD! In mn hoofd was er vanalles verschrikkelijks gebeurd, maar het was natuurlijk iets onbenulligs.

12 likes

Mensen die enorm met hun handen gebaren en druk zijn tijdens het praten. Houd je handen stil zo kan ik je niet verstaan! :joy:

Haha een vriendin van me is tolkvaardig in gebarentaal en zij doet dit dus bij alles wat ze vertelt. Vooral na een werkdag. Het valt mij vaak niet eens meer op, maar ze doet het dus ook terwijl we aan het wandelen zijn.

3 likes

Haha ik voel me aangesproken, het lukt mij lichamelijk niet om niet zonder handen te praten. Eigenlijk beweegt mijn hele lichaam als ik praat :sweat_smile:

1 like

Ik heb echt al bijna 15 jaar geen Uggs meer gehad denk ik maar ik zag dit model en ik vind ze zooo leuk:

Maar ze zijn echt nergens meer verkrijgbaar en ze worden zelfs voor dubbel de prijs online aangeboden đŸ˜”â€đŸ’«

16 likes