Waar erger je je aan? #11

Mijn familie gaat ineens zomaar kerstcadeautjes kopen voor iedereen blijkbaar. Terwijl we normaal juist alleen met sinterklaas cadeautjes geven en met kerst alleen eten. En nu voel ik me schuldig dus kan ik halsoverkop weer dingen gaan verzinnen.

1 like

Het nieuwe goede doel bij 538 waarbij allemaal zielige kittens gered moeten worden. Waarom 40k uitgeven aan een kittenkraamkamer om katjes te redden die ziek zijn en geen baasje hebben en daar gebracht worden
 ik vind het zo krom want ik denk dat het soms beter is om een beestje uit z’n lijden te verlossen. En vooral belachelijk als je bedenkt dat er zoveel mensen zijn die dit zielig vinden en geld geven maar wel vlees eten waaronder mijn collega’s.
Het is zo hypocriet.

10 likes

Ik heb dit een paar maanden geleden ook gezien in een Spaanse supermarkt en voelde me zo ontzettend naar daarna. Liep daarna helemaal van m’n stuk gebracht door die winkel heen.

1 like

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook walgelijk, maar in feite is het natuurlijk even erg als wat er bij ons in de supermarkt ligt. Het enige verschil is is dat het hier alvast in stukjes is gehakt. Ik vind het zo ironisch als mensen het pas erg vinden als het in een herkenbaar schattig vormpje is.

24 likes

Ja ik snap de neiging ook heel goed hoor (ik vind een heel dier zien ook naarder dan een hamburger ofzo), maar vind het juist wel goed eigenlijk, beetje bewustwording van wat je nu eigenlijk eet.

2 likes

En je hangt Ofra van t Hoogeveld dan ook op de koelkast nadat je haar gebakken hebt in de pan?

3 likes

Maar waarom dan als ik vragen mag :flushed: echt no judgement over vlees eten maar is dat dan een soort zelfkastijding ofzo want lijkt me zelf wel confronterend

17 likes

Dit zou ik echt niet kunnen. Vooral met die data erbij waardoor je je realiseert dat het gewoon nog zulke jonge beestjes waren (ik neem aan dat het hun geboortedagen zijn).
Al snap ik dat dit alternatief wel beter dan een kiloknaller is

Oh gelukkig! Vond het al zo jong

1 like

Ja wss om hun eigen schuldgevoel af te kopen. Wie noemt z’n bedrijf nou Heerlijk Eerlijk Vlees

4 likes

Ik erger me als dit gebeurt

47 likes

Aan mezelf. Ik ben zo moe en moest gisteravond zo snel iets versturen dat per ongeluk de verkeerde mail naar het hele bedrijf is gegaan. Ik heb niet eens de energie om dit recht te zetten.

1 like

Gelukkig wel! Het was een eerste concept van de mail die eigenlijk verstuurd moest worden maar daar ontbreekt dus essentiële informatie in. Het is nu echt aftellen tot 100 reacties met wat mensen nou precies moeten doen. Ik bel zo communicatie wel even of er een rectificatie moet volgen.

2 likes

Aan die corona-vaccinatielijn. Moet voor iemand een afspraak verzetten, krijg je na tig pogingen en 100jr in de wacht eindelijk een medewerker te spreken, kan die niks voor je betekenen omdat er een storing in het systeem is. Waarom zetten ze dan niet dat standaard dat bandje in met dat het nummer op dat moment niet telefonisch te bereiken is (wat je ook vaak krijgt). Nu zo lang in de wacht gehangen terwijl ze toch niks konden doen :expressionless:

Hoezo heb je daar geen schuldgevoel over dan? Omdat het biologisch is?

Een koe wordt geslacht tussen de 1-1.5 jaar terwijl ze makkelijk 20 kunnen worden. Dat is toch niet minder zielig dan een biggetje :thinking:

2 likes

Ik weet niet of ik er nou bozer van word dat je dat vlees nog steeds eet als je het dier in de ogen hebt kunnen kijken of als mensen het eten met cognitieve dissonantie dat het ooit een dier is geweest.
Ik walg hier echt van en word hier zo pissig van.

7 likes

Ik twijfel dus of ik het erger vind.

Je weet het wel goed te praten voor jezelf in elk geval, weet wel dat ze op dezelfde inhumane wijze geslacht worden. Dus dat martelen is inderdaad maar een dagje ipv hun hele leven, dat scheelt toch weer (??).
Maar ik snap dat je het hierbij houdt.

6 likes

Warme lucht neemt meer vocht op, dus gek genoeg is het toch vaak efficiënter om je huis te verwarmen zodat alle vocht in de lucht is opgenomen, en dan die vochtige warme lucht naar buiten te ventileren. Dan hoef je maar 1x het luchtvolume van je huis te verversen omdat die liter water die je hebt uitgezweet/geademd in een nacht in zoveel liter warme lucht kan worden opgelost (of 0,3x ofzo, ik weet de exacte hoeveelheid in jouw huis natuurlijk niet), ten opzichte van meerdere keren omdat die liter water in 10x zoveel koude lucht moet worden opgelost.

2 likes

Ik moet een document met foto’s opmaken en iemand mailt mij een Word-document waar ik de foto’s uit moet halen? En ik vroeg om een logo en iemand zei: ‘oh die kun je uit m’n mailhandtekening halen hoor’.

De toon van de dag is weer gezet :slight_smile:

1 like

Doet me denken aan de koeien die hier in buurt zo in de wei stonden. Ik reed er langs en dacht echt
eeeeh
 :face_with_raised_eyebrow:
Ik zie je bij slagerij “naam slager”.
Na protest was het na 2 dagen van die koeien gehaald.

2 likes