Waar erger je je aan? #11

Haha same. Ik vind het ook helemaal niet erg dat er nu af en toe een kind in beeld komt/of hoor om aandacht. Moet daar soms echt om lachten, maar collega’s zelf gaan zich helemaal verontschuldigen.

2 likes

Wat haat ik het toch dat altijd als ik lekker op de wc zit mn kind gaat huilen :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Poep in een papieren zak in de fik steken voor zn deur

2 likes

The roast of Hans Klok. Wat een stom concept is het toch, alleen Henry van Loon schrijft zijn eigen tekst en de rest staat gewoon wat van een autocue te lezen.

5 likes

Je zou toch denken dat Sjaak à la minute wat bedacht, want als hij hier van tevoren over heeft nagedacht is het nog erger.

2 likes

Ehh dat is pas ziek
Past wel bij het thema van zijn laatste bezoek tho

1 like

Ik heb weggezapt, trok het echt niet meer

De shitanalyses van de correspondent.

3 likes

Oh, de toeslagen hot take? Dat niemand echt kwaad in de zin had?

Die sowieso, maar zijn nieuwste take is nog erger: dat de compensatieregeling nu doorslaat waardoor ook fraudeurs en mensen die in zijn ogen helemaal geen compensatie zouden moeten krijgen nu en masse worden gecompenseerd. Betoog hangt aan elkaar van domme argumentatie zoals:

1. de gemiddelde terugvordering is 10.000 euro en veel ouders krijgen veel meer dan dat.’ Duh Donkey, het is compensatie. Weet jij hoe het werkt als je onterecht veel geld terug moet betalen? Dan valt je financiële huishouding als dominosteentjes om en is de schade dus veel groter.
  2. ‘nu krijgen ook Bulgaren uit de Bulgarenfraude geld’. Klopt, blijkt om 14 mensen te gaan op een compensatiegroep van 23.000.
  3. Er zitten fraudeurs tussen (!!!). Tuurlijk zitten er fraudeurs zitten er is gekozen voor snel compenseren. Als 95%-98% van de compensatie op de goede plek terecht komt is er niks aan de hand.
  4. ‘Er melden zich nu veeel meer mensen aan.’ Wooptidoo, er worden ook veel meer mensen afgewezen, wat is je punt?
  5. ‘Ik spreek allemaal mensen binnen de belastingdienst die zich zorgen maken’. Je hebt met de agressor gesproken?
  6. ‘Nu krijgen ex-partners en kinderen óók al geld’. Ja en?

En ik kan echt doorgaan. Waaaaarom hebben deze mensen een podium. En het kutte is: zo draait de teneur rondom de slachtoffers die vaak al niet zo positief is omdat veel mensen toch denken dat je zelf iets gedaan hebt, straks zo danig dat het een politieke discussie opent over de reikwijdte van de compensatie omdat deze gozer een edgy ‘systeemanalyse’ heeft gemaakt. Nog los van dat hij überhaupt een boek heeft geschreven waar half journalistiek Nederland felle kritiek op heeft.

21 likes

Terwijl iemand met een halve hersencel en een minibeetje compassie voor de medemens nog snapt dat die mensen vaak voor tienduizenden euro’s, of wellicht nog veel meer, het sop in zijn gegaan en schade hebben opgelopen op meerdere vlakken die op geen enkele manier in geld is uit te drukken en waarvoor 30.000 ‘compensatie’ een belediging is. Maar mensen zijn KUT, dat bewijst dit nog maar eens.

Maar dat is echt VVD Nederland voor mij. Vooral niet druk maken om de grote bedrijven en fraude die daar gepleegd wordt en belastingconstructies in ere houden. Maar vooral wel de kleine mens aanvallen die zichzelf niet kan beschermen en het al van weinig moet doen! Want als je het van weinig kan, kan het ook van minder he :ok_hand:

9 likes

Voor de zoveelste keer dat de hele nacht het alarm van een felyx scooter afgaat, ben echt zo klaar met die dingen :rage:

:pray::pray::pray: Ik herken trouwens minder dat er zoveel kritiek is op het boek maar ik zit zelf ook heel erg in een de Correspondent is de Bijbel kring. Waar wat jij schrijft dus ook gelijk een impopulaire mening zou zijn, maar volgens mij juist heel terechte vragen en opmerkingen zijn bij het journalistieke onderzoek. Weet je zo welke journalisten/platforms heel kritisch waren?

(Vond zelf overigens het boek wel heel interessant maar eenzijdig)

2 likes

De kritiek komt van journalisten met sleutelrollen in de berichtgeving. O.a. Pieter Klein (reactie van 25 kantjes) en Siebe Sietsma (ook flink lange reactie) zijn en oneens met de weergave in het boek. Die reacties zijn door de correspondent (ondanks dat dat gebruikelijk is) niet integraal in het boek opgenomen.

3 likes

Thanks, ik ga ze eens opzoeken!

2 likes

Ga er maar eens voor zitten

4 likes

Ik ben op mijn werk een projectgroepje uitgestapt omdat de lezen daar is dat slachtoffers ‘mensen met schulden’ zijn. Daar valt een analyse als deze echt mooi.

@grace wat ik vooral ook echt niet begrijp aan die nuanceguys is dat de argumentatie gewoon nooit klopt. Hoe zie je dat zelf niet? Die Jesse zegt ook dingen als: ‘het kost inmiddels al 5 miljard euro das veel te veel’. Dan denk ik: iedereen die met gezinnen werkt kan je vertellen hoe een piepkleine schuld de samenleving zo miljoenen kan kosten. Als jij 50.000 ouders en 70.000 kinderen moet compenseren én daar een uitvoeringsinstantie vol dure mensen voor optuigt kost dat dus miljarden. Wat is hier gek aan?

2 likes

Haha het doet me denken aan hoe ik in mijn tijd in de studentenlobby/leerlingenlobby brieven naar ocw stuurde. Er bellen drie ontevreden studenten? OKE BRANDBRIEF. En dan fingerscrossed dat ocw geen namen en rugnummers wil.

reactie De Correspondent Deze is trouwens ook fijn.

3 likes

ik vind Arjen van Veelen ook zulke irritante ANDERSDENKENDE stukken schrijven barf (waarbij ik vaak mis wat zijn punt nu precies is)

3 likes

ja ik vond haar stukken eerst nog wel goed (gelukkig niets over abortus van haar onder ogen gekomen), maar tegenwoordig heeft zij steevast ook een ANDERE mening (wat je dus al zegt, was te snel)

2 likes