Waar erger je je aan? #11

Sorry maar Romeo Santos is koning Bachata, yesssiiirrr.

4 likes

Yes, dadelijk weer kerstdiner bij mijn schoonouders. In de 10 jaar dat ik er over de vloer kom, heb ik er nog nooit een kerstgevoel aan over gehouden. Mijn schoonvader zegt nooit wat, mijn schoonbroer probeert het altijd ‘gezellig’ te maken maar is dan voornamelijk akward. Er is ook nooit een kerstmaaltijd, wel gekookte aardappelen en met wat geluk chocoladepudding.

Voordeel: het eten is binnen 10 minuten op dus het duurt nooit lang.
Nadeel: ze roken al 40 jaar zware shag in het huis (behalve als wij er zijn) dus na die 10 minuten stink je al volledig :tired_face: En nu hebben we ook nog eens een baby (en een maxi cosi/luiertas etc) en die stinkt dus ook.

Ik heb vaker voorgesteld om kerst bij ons thuis te vieren maar dat hebben ze liever niet.

Wow ik zou sowieso oude kleren aandoen en ergens een oude tas vandaan halen voor de babyspullen als dat nog gaat. Sterkte vanavond

1 like

Hm, ja gewoon niet gaan is in mijn ogen niet echt een optie. Bij mijn schoonouders is de familieband gewoon een stuk minder hecht maar om dan meteen niet langs te gaan. Mijn man is het juist niet anders gewend van vroeger en zou het ook niet heel gezellig vinden indien ik niet mee zou gaan.

We komen beiden uit een gezinssituatie met een verschillende achtergrond. Mijn ouders hechten juist heel erg veel waarde aan samenzijn, familie, eten en gezelligheid. Ik ben vanuit mijn jeugd dus een andere kerst gewend. Maar daar gaan we morgen kerst vieren dus dat komt goed!

Ik wil een boek lezen en het liefst even zonder muziek/tv erbij aan maar nu zijn ze hiernaast begonnen met karaoke dus daar gaat m’n rust :older_woman:

1 like

Ik klikte op de link omdat ik dacht dat het een vergelijking was van een blogger ofzo :laughing:

1 like

Mensen die ineens je mail gaan cc’en. Als ik het mailtje ook voor hen had bedoeld had ik hun wel gelijk erin gezet. Pff.

2 likes

Ja nee zover was ik :stuck_out_tongue_winking_eye: maar wikipedia is altijd goed

1 like

De sound mix, hoe alle instrumenten en stemmen worden samengebracht!

1 like

Van die mensen die fucking uitgebreid lopen te doen bij de Smullers. Een stel voor me dat een heel fucking 5 gangen menu aan het bestellen is ofzo en nog in twijfel zijn. Schiet gewoon op gvd, mensen moeten de trein halen ja.

9 likes

Die hele instelling van mijn vaders familie dat kerst altijd maar door moet gaan. Wij zijn er sowieso niet bij dit jaar (en zijn nu ook ziek).

Familie app: “we wachten nog op oma dr coronatestuitslag of het wel door kan gaan morgen, want ze ligt ziek op bed”.
Ik: “is het ongeacht de uitslag niet sowieso lief dan om dr gewoon een portie soep te brengen, potje thee voor dr te zetten en weer weg te gaan? Oma zal toch niet zitten wachten op een hok vol morgen als ze nu nog ziek is?”
Uren stilte.
Familie: “nou ik ga even kijken of ik met haar digid kan inloggen hoor, ze heeft nog steeds geen e-mail gehad.”
Ik: “is ze nog steeds ziek?”
Stilte.

Sta ik op mute ofzo? Echt fucking Oost-Indisch doof voor wat ze niet willen lezen, bah. Verzorg dat mens gewoon en doe niet zo spastisch over kerst.

Edit:
Familie: “ha! Dus toch al een uitslag zonder de email. Hij is negatief hoor, mensen. Tot morgen!”

6 likes

Steeds maar Mark en Hugo lezen ipv Rutte en De Jonge.
Hoezo moet dit ineens?

5 likes

Ik heb het topic nog niet bij gelezen maar je kunt wel instellen dat dit niet gebeurt bij instellingen van het toetsenbord. Ik typ altijd standaard een woord fout (te klein toetsenbord, te dikke vingers) en heb ook ingesteld dat hij er automatisch het goede woord van maakt.

Edit: ah, de tip was al gegeven haha.

1 like

Markie en Huugje :woozy_face:

Ach wat zielig. Wat vind ze ( oma) er zelf van dan?
Bizar hoe mensen zo obsessief over kerst kunnen doen.

1 like

Oma is niet zielig normaal hoor. Ze is nogal pittig en zelf normaal ook heel strikt in dat we moeten samenkomen met kerst (en dat terwijl ze joods is?) en dat we dingen doen ‘zoals het heurt’. Maar ze is gewoon wat minder goed aan het worden en dit soort dagen zijn dr nu sowieso al snel teveel, dus ik vul eigenlijk voor dr in dat ze beter gewoon dr bed in kan.

4 likes

Pfff ik ben zo blij dat ik weer thuis ben na sinds gistermiddag bij m’n moeder geweest te zijn, heb me echt geĂ«rgerd. Ze is heel lief hoor, maar echt non-stop aan het kwebbelen en ze vraagt de hele tijd bevestiging over alles (wil je ananas- of chocolade bavarois? Is het hier niet te koud? Zit je lekker? Wil je niet je joggingbroek aan? Was het bed niet te hard?) En als ze me een keuze geeft (zoals die bavarois) en ik zeg dat het me niet uitmaakt dan zegt ze altijd ‘nee jij moet kiezen’. Ik moet alles kiezen, welke hapjes we eten, of het al tijd is voor een wijntje, hoe laat we gaan eten, of ik vlees, aardappel en groente voor avondeten wil of dat dat teveel is, echt dit is zo vermoeiend. Toen ik dat aangaf dat ik niet alles hoeft te kiezen en dat dat niet fijn is begon ze een soort intens excuses verhaal in een soort slachtofferrol, meh. Toen ik net m’n laatste hap op had zei ze ‘zo, let’s go, je wilde toch bijtijds naar huis?’ Dus toen ik opstond en m’n spullen begon te verzamelen begon ze weer ‘ja ik wil je niet weg hebben hoor maar jij wilde op tijd naar huis, zo bedoel ik het helemaal niet’, echt mens wtf wil je nou.

14 likes

Ah klinkt alsof ze het heel goed voor je wil doen maar daardoor des te irritanter doet (herkenbaar ook). Fijn, weer even op adem komen nu.

9 likes

Dat ik opeens heel graag een kind zou willen? Echt wat is dit nou weer, beter gaat het gevoel snel weg

4 likes

Ja dat klopt helemaal, ik twijfelde ook om m’n post nog aan te passen dat ik echt wel weet dat ze het allemaal heel lief en goed bedoelt, en dat ik niks te zeuren heb eigenlijk hoor, maar dit zat zo intens in m’n irritatie zone dat ik het ff kwijt moest.

1 like