Waar erger je je aan? #11

Mijn vriend durfde dat niet te zeggen dus hij was wel netjes terug gekomen en kreeg toen die preek :cry:

Ahw dankjewel! Ja ik ga het ook niet meer accepteren. Mijn vriend en ik hebben beide een baan waar je goed uitgerust voor moet zijn en dan dat gespook midden in de nacht is dan heel irritant.

Uiteindelijk kwam de monteur om 10.30, dit keer een hele andere en ontzettend vriendelijk, dus toen ik vroeg: stond je niet om 8 uur gepland om hier te zijn, zei hij en liet ook zien dat hij hier 10.30 moest zijn. Had dus nog paar uurtjes slaap kunnen pakken. Maargoed… vandaag doe ik niets meer.

1 like

En moest hij naar de wc

36 likes

Nee. Dus dat scheelt.

Okay misschien overdreven maar ik vind het echt mensonterend als je een monteur of werker oid niet naar de wc laat gaan bij je thuis. Alsof we weer even terug zijn in de tijd toen er nog aparte WCs waren voor POC dienstvrouwen/mannen (in de VS).

98 likes

Recent (beter gezegd vorige maand) heb ik het een en ander aan mijn huis verbouwd en toen ging een van de bouwers elke keer buiten op het randje van zijn bus pauze houden. Toen ik vroeg waarom en dat ik zei dat hij ook best aan mijn keukentafel mocht gaan zitten vertelde hij dat hij sinds het uitbreken van Corona bijna overal werd weggestuurd wanneer hij binnen wilde gaan lunchen dus nu maar uit zichzelf buiten ging pauzeren. Ook vertelde hij dat hij regelmatig op een klus niet naar de toilet mocht. Ik snap oprecht niet dat mensen zo onbeschoft zijn. In mijn geval ging het om mannen die vaak wekenlang bij je over de vloer komen en wat is mis met mensen zo te behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

48 likes

Ik vind dat echt om te janken, als ik dan denk dat dat mijn vader of man zou zijn, of gewoon uberhaupt

4 likes

Of je zou maar net aan de schijt zijn of een darm/blaasprobleem hebben. Zo ken ik ook een persoon die klusjesmannen wc-bezoek ontzegt want ā€˜vies’. Zolang ze het niet op de muur smeren, be my guest.

3 likes

Dat is het ook. En ik geef toe het was soms ook ongemakkelijk omdat ik aan diezelfde keukentafel zat te werken en wanneer je iemand ā€œuitnodigtā€ om aan je keukentafel te gaan zitten moet je toch sociaal doen en daar ben ik niet altijd goed in. En als de bouwvakker op je toilet zit terwijl je zelf ook moet is dat niet altijd handig. Maar uiteindelijk is dit allemaal te overzien en ga ik iemand niet naar buiten sturen. Daarnaast is mijn ervaring als jezelf ook een beetje aardig doet (koffie schenken, ze naar je toilet laten gaan etc) ze altijd een tandje bij zetten of ook even helpen met een andere klusje.

12 likes

Omg wat zijn mensen toch vreselijk :sob::sob:

2 likes

Serieus?

1 like

Gelukkig, ik vond het al zo gek :relaxed:

1 like

Ik snap tijdens corona overigens nog wel dat je misschien minder snel aan dezelfde keukentafel gaat zitten maar dan zijn er alsnog meer mogelijkheden dan iemand buiten laten zitten.

Mijn vriend nam in het begin met corona ook echt niks meer aan van mensen, inmiddels weten we natuurlijk wel dat je best een kop koffie ergens kan drinken.

Er zijn gelukkig ook veel super lieve mensen, die bijvoorbeeld speciaal naar de bakker gaan om lekkere dingen te halen of zelf heerlijke lunch maken oid, of extra fooi geven dus gelukkig niet alleen maar aso mensen, maar sommige mensen voelen zichzelf echt verheven boven een monteur oid

3 likes

Dat mensen met Corona voorzichtig zijn snap ik helemaal maar wat je zegt er zijn ook andere opties dan iemand naar buiten sturen. Een bekende van mij vertelde eens dat het vaak zo is dat hoe duurder en groter het huis hoe ongastvrijer de mensen waren (dus inderdaad niet binnen mogen eten, niet naar het toilet) Er is schijnbaar wel eens een dixie voor hem geplaatst zodat hij daar naar het toilet kon ipv in de woning.

En gelukkig niet alleen maar aso’s inderdaad.

2 likes

Ik word altijd heel social ongemakkelijk van klusmannen in m’n huis, maar ook vanuit huis meegekregen dat je gastvrij moet zijn. Afgelopen zomer opgelost door elke ochtend de tuinset parasol uit te klappen voor ze (het was bloedverziekend heet), kussens neer te gooien, een karaf water met ijsblokjes, een kan koffie en een schaal met fruit en voorverpakte lotus biscuitjes ivm corona neer te zetten en mezelf terug te trekken naar boven de hele dag. Als ik dan naar beneden kwam om broodjes te halen in de stad voor mezelf vroeg ik altijd wel of zij ook iets wilden hebben, maar daar zeiden ze nooit ja op.
Nou had ik ook wel echt geen meubels meer beneden en lag de hele begane grond eruit dus kon er zelf sowieso niet echt zitten, maar had prima gezellig kunnen doen met ze in de tuin. Ik benijd mensen die gewoon gezellig en spontaan kunnen doen dan en gezellig een broodje met ze eten zonder door de grond te willen zakken.
Snap er ook niks van waarom ik zo ben zodra het in m’n eigen huis is, op de werkvloer kan ik wel sociaal doen. Ben ik de enige loser die dat heeft?

8 likes

Aah ik trek dit soort verhalen zo slecht :pleading_face:

2 likes

Nee hoor, mega herkenbaar. Maar ik denk dat jouw oplossing een goeie is? Je bent gastvrij want je zorgt voor wat eten en drinken en verkoeling, zonder dat het je veel energie kost?

Vind sommige dingen wel echt erg om te lezen. Zit zelf ook in verbouwing maar maak gewoon eind van de dag even de wc schoon en dan heb je nergens meer last van toch? Het zal je maar overkomen dat je tussen 8 en 4 niets (warms) te eten of drinken kan krijgen en niet naar de wc kan op je werk…

6 likes

Ik weet niet wat mensen hebben vandaag maar ik was net even buiten en iedereen liep ontzettend in de weg, liep niet door, lette niet op… mega irritant :roll_eyes: gelukkig nu weer thuis

2 likes

Los van dat je gewoon een hork bent als klusjesmannen niet bij je naar de wc mogen. Het werkt ook echt tegen je als je zo onbeschoft bent tegen mensen die in je huis komen klussen. Begin deze maand hadden wij twee dagen klusjesmannen over de vloer. Ik had limonadesiroop, alle benodigdheden om koffie en thee te maken en pakken koek voor ze klaargelegd en op vrijdagmiddag broodjes kroket voor ze gemaakt voor de lunch. Maar toen een stopcontact het niet meer deed omdat er een draadje los bleek te zitten, hebben ze wel net zo lang gezocht tot ze het probleem hadden gevonden en hadden opgelost. Dat hadden ze niet hoeven doen want ze kwamen voor heel iets anders, maar ik denk wel dat ze dat eerder doen als ze gewoon hartelijk worden behandeld.

13 likes

Ik erger me echt onredelijk erg aan de huisstijl van D66. Vooral die Instagram feed echt walgelijk, mja ziet eruit alsof iemand daar flink z’n best op heeft gedaan

1 like