Aan het feit dat Vinted de privacyregels overtreedt door gebruikers om hun ID te vragen. Schijnt dat ze je ID gewoon random kunnen vragen en dat je dan niet bij je geld (Portemonnee) kunt totdat je het legitimatiebewijs hebt gestuurd. Ik zou graag via Vinted willen (ver)kopen, maar ik wil mijn legitimatiebewijs niet opsturen
In welk geval vragen ze daar om dan?
Heb het nog nooit meegemaakt.
Ik heb ook weleens bij vrij jong winkelpersoneel meegemaakt dat ze tijdens het werk over drugs en seks escapades hebben of het k-woord overal tussendoor gooien. Ik vind het ook echt absurd dat dit kan/mag.
Volgens internet moet je de pot vasthouden met je dominante hand en losdraaien met je niet-dominante hand.
Ik steek altijd een mes tussen het deksel en de pot om het vacuüm te verbreken.
Vriendinnen van mij kregen bericht dat ze een bepaalde ādrempelā hadden bereikt qua uitgaven/verdiensten op Vinted. Hoe hoog het bedrag van die drempel is, is onbekend (zij zaten rond de ā¬50-ā¬100). Het is o.a. ook door Radar onder de aandacht gebracht. Blijkbaar wordt nu onderzoek gedaan Kritiek op Vinted wegens schenden Europese privacyregels - Radar - het consumentenprogramma van AVROTROS
Dit zegt Vinted zelf: Waarom we om je ID
Ik hoop dat ze dit snel zullen veranderen en dat die ID-check jou bespaard blijft, want ik vind dit echt niet kunnen.
Huh echt? Ik zit al een paar weken een stuk hoger qua bedragen dus raar dat het mij dan nog niet is gebeurd⦠Vind het maar een raar verhaal wat ze geven.
Ja, ik vind het ook raar en sketchy. Misschien zingen ze sinds de ophef een toontje lager? Maar het staat dus nog steeds gewoon op de site.
Dit zal niet weg gaan en is niet sketchy. Het gaat om het zogenaamde clientonderzoek uit Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. De regels zijn alleen maar strenger geworden en de betaalinstelling MangoPay moet hieraan voldoen.
Dat ik op mān vrije dag allerlei zorgtaken op me neem. Met mān oma naar de huisarts rijden, want geen vervoer. Daarna voor haar bellen voor een afspraak met de kringloop. Met mān schoonouders naar de vaccinatie locatie voor hun booster, want geen rijbewijs. Doe het met alle liefde, maar had een rustig daggie ook wel lekker gevonden. Iets met grenzen hahaš
Ik typ dit overigens ook terwijl ik wacht in de auto bij de vaccinatie locatie en zelf verhoging van mān boosterprik van vanochtend begin te krijgen.
Maar dan moeten ze toch op zān minst transparant zijn over het bedrag van die drempel? Ik vind het heel vreemd dat mensen bij bedragen van onder de ā¬100 al om een legitimatiebewijs gevraagd wordenā¦
Het identificeren en verifiƫren van een klant is niet gebonden aan een bedrag. De plicht om de klant te identificeren en verifiƫren is opgenomen in artikel 3 lid 2 onder a van de Wwft. De Wwft is risicogebaseerd. Het is dus aan Mangopay om te bepalen hoe zij voldoen aan de Wwft. De Wwft zegt niet hoe de onderneming zijn bedrijfsvoering moet inrichten, maar de onderneming mag dit zelf bepalen zolang zij er maar aan voldoen. Blijkbaar heeft Mangopay er voor gekozen om te identificeren en te verifiƫren op basis van de gegevens die klanten invullen. Bij bepaalde grenzen of als een rekening vaker gebruikt wordt, vragen zij dus alsnog om een ID bewijs. De grens hoeven zij, zover ik weet, niet te vermelden. Dit gaat om het eigen beleid van de onderneming en zolang het binnen wettelijke kaders is mogen ze een eigen beleid bepalen. Ik kan begrijpen dat zij dit ook niet delen. Een onderneming wil niet dat mensen exact weten wat hun KYC/Wwft beleid is. Het kan ook zijn dat zij er meerdere grenzen hanteren bijv. 100 euro in een week terwijl je net een nieuwe klant bent of misschien heb je wel met iemand gehandeld waarbij de rekening vaker gebruikt wordt en is dat de trigger.
Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen.
Edit: in de uitleg heb ik het nu over de Wwft, maar op Europees niveau geldt ook verschillende richtlijnen waaruit dezelfde verplichtingen blijken.
Edit: het lijkt erop dat zij wel transparant zijn over de bedragen. Het staat alleen niet bij Vinted, maar bij Mangopay. MANGOPAY Support
Mn moeder appt net slecht nieuws met op het einde deze emoji.
ZOOOOO IRRITANT
Puree hoort dan ook glad te zijn en dat doe je met een mixer . Ik heb een stamper van brabantia en heb het idee dat die nooit kapot zal gaan, zo stevig is die!
Was het bij de appie?
Toen ik daar 100 jaar geleden werkte als puber straalde ik ook altijd uit dat ik het intens haatte om daar te werken maar nooit wat over gehoord. Zelfs niet als ik met mijn ogen rolde en zuchtte als mensen met 50 gingen betalen voor een pakje kauwgom. Ja ik was een kutmedewerker en appie doesnāt care.
Dat ik voor mijn nieuwe woonplek niet naar interieurwinkels/woonboulevard kan en ik haat het hele proces van inrichten sowieso al. Konden de Vtwonen mensen maar even langskomen :ā)
Ik heb daar zelf ook 100jr geleden gewerkt maar mijn AH gaf daar wel echt om. Sterker nog, ik begon tegelijkertijd met mān destijds beste vriendin, maar zij kwam niet eens de proeftijd door omdat zij standaard een chagrijnige kop trok (en we zaten niet eens achter de kassa maar vakkenvullen, dus zelfs als je veel minder direct contact had met klanten vonden ze het belangrijk).
Een conducteur sprak net iemand aan die mondkapje niet goed droeg. Maar die conducteur had zelf ook zoān faceshield op š„²š„² die dingen werken toch ook niet voldoende.
Oke eigenlijk snap ik wel waarom nu ik langer nadenk. Passagier is langer vlakbij andere passagiers dan de conducteur, die loopt een beetje rond.
Vraag in het interieur topic om advies! Veel vinden het leuk om mee te denken.
Nee met een pureeknijper! Die gebruik ik voor aardappelpuree, maar stamppot mag ie iets groffer dus die doe ik met de stamper en dan spatel ik de andijvie erdoorheen. Of nja, deed want met deze wordt het een beetje lastig