Waar erger je je aan? #11

Hoeveel kost dat?

1 like

Ik zie dit voor me:
images

6 likes

2 euro per maand ofzo :grinning:

Shit zoals dit.

1 like

Kan niet slapen :triumph:

Wij hebben een heel fijn bos in de buurt.
Nu gaan ze daar fucking huizen bouwen :rage:. En nee, geen betaalbare of sociale huur ofzo. Pff.

2 likes

En daarom zijn de gemeenteraadsverkiezingen zo belangrijk. Omdat het college dit soort (achterlijke) besluiten maakt

7 likes

En dan kappen ze het bos en noemen ze de nieuwe wijk: bosrijk 🥲🥲

16 likes

Haha ja net zoals dat er in Waterrijk maar 1 slootje ligt :cry:

3 likes

Ja serieus. Het heet dus Pampushout dat bos en ze gaan de nieuwe wijk Almere Pampus noemen :frowning::frowning::frowning:

50% van het bos gaat behouden worden. Nou poehpoeh. Wel verpest met autowegen, geluiden en uitlaatgassen maar goed hè.

6 likes

Ik vind dit nu aan de enorme druk aan het bouwen van huizen echt wel eng. Overal gaat het over die miljoen woningen (de vraag of er echt zoveel woningen nodig zijn wordt weinig gesteld) en door de politieke druk kan het er best wel uit gaan komen dat veel woningen op de verkeerde plekken gezet worden. Op een plek als deze, maar ook in een weiland waardoor er vooral weer veel meer auto’s nodig zijn etc. Naast kiezen voor de juiste plek om te bouwen, wordt er ook echt veel te weinig aandacht gegeven aan andere, bijvoorbeeld fiscale, maatregelen waardoor mensen met samenwonen bijvoorbeeld niet direct hun uitkering verliezen etc.

7 likes

Hebben ze ook in Rdam gedaan met het Zuiderpark. Dure koopwoningen. Woon je wel pal naast de metrobaan, wordt je ook niet vrolijk van. Echt zonde vd park en van het geld.

Dat ik gisteren met een vriendin in een pietendiscussie belandde en ze niet met betere argumenten kon komen dan “het is mijn jeugd en nostalgie, het is toch niet racistisch bedoeld komt door de schoorsteen”

Echt onder welke steen leef je als je het nu nog niet begrijpt.

21 likes

Als je dan toch die money mindset hebt zou ik liever papiergeld dan muntgeld aantrekken tbh.

2 likes

Mijn moeder zei ineens gisteren: eigenlijk vind ik dat ze nepvlees andere namen moeten geven. Is toch geen echt vlees.

Nu zijn mijn ouders al best prototype boomers, maar dat je dan zelfs voor een boomer maanden/ jaren na deze domme discussie plus wetsvoorstel daar nog mee komt. Echt 2.0.

9 likes

Dit doet me eraan denken dat mijn vader dat ook een keer bozig zei en dat mijn moeder toen tegen hem zei “je bent echt een boze witte man nu!” hahaha :heart:

45 likes

Ik woon vlakbij een best leuk parkje maar omdat mensen daar altijd hun brood weggooien lopen er zulke enorme ratten dat ik daar echt nooit in de zomer ga zitten. Zo zonde.

Ik vind ook dat de gemeente daar iets aan moet doen, want ze kunnen wel zeggen dat mensen hun brood daar niet mogen gooien maar moslims mogen brood niet in de prullenbak gooien dus ze doen het toch wel. Misschien iets van een bak waarin ze het kunnen doen en gebruikt kan worden voor vee ofzo? Maar dit is echt niet te doen, zo ranzig hoe die ratten wegschieten als je daar loopt.

Ik zeg dan altijd “en pindakaas?”. Dat werkt meestal wel.

7 likes

Net als al die druktemakers die vonden, én gelijk kregen van de rechter, dat sojamelk geen sojamelk mag heten maar sojadrink omdat anders mensen het verschil niet zouden kunnen weten/zien tussen plantaardige of zuivelproducten :sob::sob::sob:
Echt kinderachtig.

7 likes

In de wijk waar ik woon, waar veel moslims wonen, staan daarom broodbakken, eigenlijk een soort vuilcontainers speciaal bedoeld om oud brood in te doen. Werkt volgens mij heel goed. Volgens de website van de gemeente wordt het gebruikt voor groene energie. Het is misschien wel een idee om een keer een voorstel naar je gemeente te sturen als er echt veel overlast is van ratten.

5 likes