Typische rood reactie…
Lijkt me dodelijk vermoeiend eigenlijk, ik accepteer mezelf liever als de 6 die ik ben
Ja, dat is ook wat ik zo leerzaam vond! Zakelijke conflicten zakelijk houden, en het niet persoonlijk opvatten / vrienden proberen te blijven. Wij oefenden dat ook met een acteur en de twee gesprekken waren echt een wereld van verschil.
Maar verder helemaal mee eens! Mensen zijn meer dan 4 kleuren, of 16 lettercombinaties.
Ik vrees dat dat de enige oplossing is inderdaad en misschien eens tijd om af te kicken
LinkedIn is echt Facebook 2.0. Ik hoef daar niet te lezen wat iedereen allemaal van het Corona beleid vindt - zijn FaceBook en Twitter niet genoeg? Moiiie
Nee iedereen heeft uiteraard een beetje van alles in zich!
Het is een model dus een zware versimpeling vd werkelijkheid.
Wij gebruiken op werk een andere indeling maar lijkt erop:
Vaak vertoon je op werk wel 2 “kleuren” (waarden/belangen) het meest. En zou 1 hiervan je primaire kleur kunnen zijn. Of dat je - doordat het bedrijf zelf chaotisch is - jij meer ordelijkheid vertoont dan jouw natuurlijke aard is etc. Of dat je - afhankelijk van hoe je die periode je werk ervaart - van kleur “wisselt”. Het zijn wmb meer “archetypes” (haantje de voorste/drammer/ heel secuur zijn). Het kan ook zijn dat je onder stress of tijdsdruk een andere “kleur” laat zien.
Eerst vond ik het allemaal ook dikke onzin….Het helpt ons wel ih team moet ik zeggen, want de een is meer vd snelheid, de ander wil een duidelijke analyse en dmv de kleuren kun je dat gesprek (of de irritaties haha) beter aankaarten als we een groot project hebben.
Ja en natuurlijk geen absolute waarheid. Of dat je er hele persoonlijkheidsissues aan ophangt. Vlg mij zijn er wel bedrijven die het enorm overdrijven
Geraldine Kemper had een mooie foto op insta gepost van haar huidaandoening en natuurlijk krijgt ze in haar comments ongevraagd advies. 🥲
Ah, laat me raden: glutenvrij, lactosevrij, geen toegevoegde suikers? Echt verschrikkelijk
Jup en omega 3, antibioticakuur en allemaal dingen die ze waarschijnlijk al eens heeft uitgeprobeerd.
Wat moet je dan wel eten? Lijkt me echt zo moeilijk.
Ik moest eigenlijk gister al m’n philips lumea behandeling doen maar redde ik niet, dus stond voor vanavond op de planning maar de dhl-bezorger komt tussen 17.30 en 21.30. Had gehoopt dus op het begin vh tijdvak maar is dus nog steeds niet geweest. En hoe later het wordt hoe minder zin ik heb om dat nog te gaan doen.
Sowieso wielrenfietsenmakers, ik moest voor de zomer 8 (!!) weken wachten tot ze mijn versnelling konden repareren, kom ik hem weer ophalen, gaat die gast bijdehand lopen doen ‘Je banden waren wel heeeeeel zacht, dat kon echt niet lekker fietsen…’, NEE GAST, die fiets heeft 8 weken aan de muur gehangen omdat jij geen tijd had, ik heb de banden niet opgepompt voor dat ritje achterin de auto
Deze vrij nieuwe ‘hersluitbare’ bakjes van AH. jongens dit werkt toch niet, doe een gewoon dekseltje aub
Hoezo werkt het niet is toch dicht zo?
Deksel zorgt voor meer plastic verspilling
En ja hoor, was er pas om 21.45. En inderdaad, nu geen zin meer om te gaan flitsen maar moet Wil gewoon naar bed.
Oh jee klinkt als mijn dorp, O naast L? Welke fietsenmaker was dat? Echt mega onaardig, gatver
Hahha mijn baas stuurde laatst ook zo’n test naar me welke werker je was ofzo. Of ik die even wilde maken. Heb vriendelijk bedankt, heb er al 10 ofzo gemaakt met reflecties op het hbo en in bestuur.
Daarna stelde die voor dat we de sollicitanten dat ding ook vooraf lieten doen 🥲🖕.
(Edit: m’n baas en de collega met wie die 'm deed zijn beide universitair geschoold en hadden dus nog nooit zo’n test gedaan)
Ik heb een gift for you hotelovernachting gekregen, maar wat een kreng om te gebruiken je wordt overal en nergens heen geleid