Waar erger je je aan? #11

Hahaha nee sorry, dit keer niet. Zoiets gebeurt wel geregeld. 🥲

1 like

Spraakdingen werden bij mij ook vaak afgekeurd idd, ook bij Spaans. Werkt gewoon voor geen meter. (Of ik heb ook een accent :joy:)

1 like

M’n avondeten: Indiase curry met geroosterde bloemkool recept - Allerhande | Albert Heijn zonder noten wel.

Zelf tyfusveel moeite gedaan om garam masala te maken. Maar jezus man wat is dat goor? Net alsof ik gluhwein zit te eten. En ja er is weinig Indiaas aan dit gerecht denk ik, maar ik heb vrijwel nooit dat ik iets kook wat ik te goor vind om op te eten. Maar dit gaat echt direct de kliko in. Niet de juiste kruidencombinatie voor mij :nauseated_face:

Mijn keuken komt uit dat hoek maar als ik dit recept lees is er echt werkelijks niks Indiase hieraan. Tip koop kant en klare Garam Masala van de toko. Mijn favorieten zijn van de merk TRS. Dat is makkelijk verkrijgbaar. Klein pakje waar je lang meedoet is iets van 1-2 euro.

Stel je wil toch opnieuw een recept uitproberen probeer dit eens:

Dit is een vrij basic lekker recept.

12 likes

Ik kook niks meer vandaag hahaha. Maar ik had voor de kruidenmix wel een recept uit een Indiaas kookboek gebruikt: 30 gram kaneelstokjes, 20 gram zwarte peper, 15 gram kruidnagel, 5 gram gemberpoeder en 5 gram kardemomzaadjes. Die eerste 3 even in een hete pan en dan dus fijn malen. Maar die smaken zijn gewoon MEEHHHH voor mijn smaakpalet kennelijk…

2 likes

Welk kookboek, want dit zijn geen typische ingrediënten voor garam masala. Gemberpoeder wordt echt bijna nooit gebruikt, dat geeft een hele vreemde smaak.

Made in India van Meera Sodha (heb het boek zelf niet, maar kreeg dit recept doorgeappt) maar voor mij smaakte het dus echt naar Gluhwein door de kruidnagel en kaneel. Zo extreem overheersend. Ik ga een pizza in de oven gooien denk ik…

4 likes

Ik ben sowieso heel huiverig omdat ik geen noten mag en 1x in een Indiaas restaurant dus superziek ben geworden. Maar dat recept van Broodrooster ziet er wle lekker uit en zitten dus nog veeeeel meer kruiden bij die dat een beetje cancellen hoop ik. But another day haha

2 likes

Zo irritant als je ergens besteld en het dan in 3 verschillende pakketjes komt. Het is helemaal niet groot of iets en kan makkelijk in 1 pakket :persevere:

1 like

Geef mij alle staat paneer die je hebt, maar de chutneys mag je houden

2 likes

Ik erger mij aan mensen die het vaak over geld hebben, en bij alles moeten zeggen wat het heeft gekost. In mijn geval zijn het mensen die ik regelmatig spreek. Heeft iemand tips hoe je dit bespreekbaar kan maken?

2 likes

Ik erger mij eraan dat ik toch echt een onzuivere huid lijk te krijgen van zuivel. En de lactosevrije of vegan varianten vind ik bah :sob:

Wat is de context? Beginnen ze er zelf over of wanneer jij vraagt of ze iets nieuws hebben? In het laatste geval zou ik zelf gewoon zeggen: “oh oké, ik gaf alleen maar aan dat ik het wel een mooi (nieuw ding) vindt”

2 likes

“Leuk ding, het interesseert me verder geen reet wat het heeft gekost”

2 likes

Dit dus😂

Ben wel heel benieuwd naar de GLAZEN LOOPBRUG nu

6 likes

Ik trek dit soort mensen echt niet :joy:

6 likes

Sneu leven als je denkt dat de echte waarde van het leven vooral zit in de bezittingen die je hebt. En triest dat ze zo vergelijkt en dat uitspreekt. Klinkt alsof ze verder vrij eenzaam is. Maar goed, dit is ws te hard van mijn kant

8 likes

Ik snap nog steeds niet wat een vierkante Bora is behalve: duur.

11 likes

Is een geïntegreerde afzuig in het kookplaat zelf, dacht ik. Zie dat steeds vaker op tv voorbij komen. Vraag me wel af of het echt goed werkt voor keukens waarin je gewend bent om te wokken of curry te maken.

2 likes