hij is gewoon gek. Je kan ook meteen alle nieuwe accounts blokkeren die hij aanmaakt met zijn e-mailadres
Iemand op Instagram die altijd dingen post als âthereâs no planet Bâ maar vervolgens wel al vier keer op vliegvakantie is geweest in een jaar. Lekker geloofwaardig.
Er is inderdaad geen planeet meer als die vier keer per jaar op vliegvakantie gaat
Is er een soort geheime handeling die mensen doen waardoor het schuifje van zoân ophangsysteen met twee toiletrollen naast elkaar (zoals vaak in de horeca of op kantoren te vinden) WEL altijd werkt?
Tering hee, zit je met al je kracht te trekken aan zoân schuifje, maar opschuiven HO MAAR.
Het tast je brein aan
@Nefertiti Ja maar misschien compenseert diegene het door een boom te laten planten #motherearth
@Barend ik vind het wel schrijnend om te lezen dat de huidige steunpakketten zo ontoereikend zijn. Dat hoor ik deze golf heel vaak, maar daarvoor dacht ik vanuit mijn comfortabele positie in loondienst dat ondernemers (over het algemeen) het vaak wel redden door steun en doordat er in de zomers best veel mogelijk was om omzet in te halen. Ook omdat je in het nieuws met grote koppen leest dat er nog nooit zo weinig faillissementen zijn geweest als nu dacht ik dat de steunmaatregelen beter waren dan ze blijkbaar zijn.
Desondanks vind ik vanuit de ondernemersvereniging het wel simplistisch gedacht dat alles dan maar meteen weer volledig open moet. MKB Nederland zei gisteren bij RTL nieuws zelfs âgooi alles gewoon weer open, en dan zien we daarna wel weerâ. Dat is het andere uiterste natuurlijk. Behalve goede steunmaatregelen (en winkelen op afspraak met medische mondkapjes) zie ik ook niet meteen een betere oplossing. Ik ben blij dat ik het besluit niet hoef te nemen.
De steun verschilt per sector en hoe lang het bedrijf al bestaat speelt hierin mee. Veel bedrijven die kort bestonden kwamen vorige ronde niet in aanmerking, want ze konden niet op basis van een aantal jaren aantonen wat hun reguliere omzet in die periode was geweest. Ik werk bij een horecabedrijf wat al lang bestaat en door de 1,5 meter was onze omzet drastisch gekelderd, dus wij kwamen steeds in aanmerking voor de verschillende steunpakketten en die waren heel royaal. Dus voor ons was dat prima.
Maar er zijn dus ook een heleboel bedrijven die niet in aanmerking kwamen voor een steunpakket, maar wel veel omzet verloren. Een familielid van me heeft bijvoorbeeld een winkel met buitenlandse voedingsmiddelen (pasta, olijfolie etc.) en diegene mocht wel open blijven omdat het voedingsmiddelen zijn, maar omdat de rest van de winkels allemaal dicht waren stond niemand er bij stil dat je daar wel heen mocht. Dus diegene had geen recht op steun, maar had nauwelijks omzet.
Wat betreft die faillissementen, je kon ook uitstel van belasting etc. aanvragen, dus een hoop bedrijven konden daar nog wel op door, maar er gaat straks een punt komen waarop je al die uitgestelde betalingen wel moet voldoen en je niet voldoende omzet hebt om dat te redden. Dus ik denk dat er ook nog wel faillissementen gaan volgen.
Ik erger me aan mn eigen troep en ongeorganiseerdheid. Wil wat maken en kan gewoon dingen niet vinden. Maar denk dat als ik alles goed wil uitzoeken ik wel een week bezig ben en tien keer naar de vuilcontainer kan lopen
Een kennis van mij deelt op instagram een foto van een âQR-loosâ etentje thuis (met een groep van 10 oid). Dat is op zich al ergerlijk maar dan erbij zetten âja als we niet binnen worden gelaten zonder QR doen we het maar zoâ. Alsof iemand ĂŒberhaupt uit eten kan nu? Jemig wat een egoĂŻsten.
Dit heb ik ook altijd met muziek van Kensington. Vind het echt stomme muziek, maar toch zing ik onbewust vaak mee in de auto. En dan zegt mijn vriend altijd âje haat deze band toch, waarom zing je mee!?â
Ik zou vandaag eigenlijk personal training hebben dus had vanochtend al mn meest stevige sportbh aan gedaan alleen nu gaat die training niet door en heb ik voor niks dat oncomfortabele ding aan. Maar alles uitdoen om me te bevrijden van dat ding is echt teveel moeite
, kwestie van een nieuwe sportbh kopen
Ik zou begin dit jaar gebelt worden voor een 2e gesprek en ineens is het oeps er zijn teveel mensen aangenomen.
Nu moet ik weer op die domme vacature sites gaan kijken en ben t inmiddels zo zat. Heb ook t idee dat hier alleen maar logistiek banen zijn met ploegen diensten midden in de nacht. Of schoonmaak werk voor 2 uur per week.
En iedereen maar âoh de banen markt is zo goedâ nou niet voor mij
Dat ik aan mân huisgenoten vraag wat we zullen eten want dan ga ik wel even boodschappen doen en 5 recepten mee stuur als optie, en zij dan reageren met âhm weet nietâ âhier niet zoveel zin inâ
Oké wat wil je dan wel ik heb honger
Dus lekker maken en eten wat jij wilt!
Ah genadeloos irritant zeg, maar iemand moet de knoop doorhakken dus maak gewoon lekker wat en dan zien ze het wel
Jezus ben blij dat iemand voor je kookt en je ook nog de keuze hebt uit 5 dingen. Ondankbare schavuiten
Vanuit hun eigenbelang snap ik het wel dat ondernemers willen dat de maatschappij weer volledig open gaat maar op landsniveau zijn we veel verder van huis als we alles opeens open gooien en over een paar weken de ziekenhuizen tjokvol liggen en er nog meer planbare/semi-acute zorg uitgesteld moet te worden.
Maar ik zie de oplossing meer in goede steunmaatregelen in combinatie met stapsgewijs openen van de maatschappij (waarbij ik ook voor winkelen op afspraak of max. capaciteit van winkels zou zijn nu).
Verder houd ik er over op, dit gesprek past beter in corona topic
Wow hier net ook! Woon je bij mij om de hoek of is dit een ding op meerdere locaties
In U?