Eet jij serieus drie dagen van 1 salade van SLA? . Ik vind het prima porties maar kan me echt niet voorstellen dat je dat door drie deelt en dan vol zit.
Ik vind het echt mega grote bakkenš Dus meestal 2 tot 3 dagen. Derde dag is dan nog een klein beetje als side bij het avondeten. Ik zit ook de hele dag achter een computer op mijn werk dus voor mij werkt het prima zo!
Vroeg vertrokken en dan Ɣlle stoplichten op rood
Ik erger me aan aan werkmannen die je huis binnenkomen met hun vieze werkschoenen en daar lak aan hebben. Vanochtend ook weer iemand voor de CV ketel binnen gehad, hup hup het vliegt je huis binnen en loopt zo 2 trappen op naar je zolder. Het ergste vind ik eigenlijk nog als zo iemand vraagt of ze naar het toilet mogen. Ik vind werkmannetjes vaak ongemanierd en vraag me af of ze van hun vrouw ook met die werkschoenen het huis binnen mogen. Waarom dan geen manieren tijdens hun werk?!? Er zijn uitzonderingen hoor maar het gros is helaas minder gemanierd. Ga nu natuurlijk direct stofzuigen en dweilen, daar waar hij geweest is.
Vooroordelen much?
Werkmannetjes⦠hoe denigrerend kan je doen over iemand die werk bij je komt uitvoeren voor je?
En belachelijk dat hij ook nog gewoon een volle blaas durft te hebben, bah, doe dat lekker in je bus ofzo.
??
Jeeeeemig. Als jij naar je werk gaat doe je toch ook niet je schoenen uit. āhet vliegt je huis inā, lekker denigrerend.
Waar ik woon (niet NL) doet iedereen zijn schoenen uit als ze binnen komen, ook monteurs enzo. Dat vind ik eigenlijk wel heel prettig!
Werkmannetjes is een allesomvattende benaming en ik bedoel het helemaal niet als minderwaardig. Ieder zijn vak en blij dat ze er zijn. Maar de manieren vind ik vaak ver te zoeken. Ze zeggen soms geen boe of bah en gedragen zich horkerig.
Ik vind het echt niet meer als normaal dat er wordt gevraagd of ze hun schoenen uit moeten doen. Dat doe ik zelf ook als ik in iemands huis kom. Laten we wel wezen, bij veel culturen is het een gewoonte om je schoenen uit te doen.
Wat fijn, ik kom bij je wonen
Ja stel je voor zeg, dat een mens naar het toilet moet. Ze bewaren maar lekker een lege fles in hun werkbus!
Precies het zijn vakmannen (of vrouwen) in werkkleding. Als je daar last van hebt, moet je het lekker zelf doen. Al komt dit echt als een trollpost over, omdat het hier al vaak genoeg over is gegaan. Altijd ironisch als het dan gaat over geen manieren hebben.
Ja stel je voor dat ze naar de WC moeten?! Wtf zeg. Ze komen jou helpen in je huis en jij maakt je druk omdat je even moet stofzuigen en iemand op je WC zit? Als je wil dat ze hun schoenen uitdoen kan je dat gewoon vragen toch? En waar moeten ze dan plassen als ze niet op jouw WC mogen? Tegen een boom?
Dit is nu de derde keer of zo dat iemand vies is van werkmannen die op de wc gaan. Maar kan je je inbeelden dat iemand hier zo posten dat ze niet naar de wc mag van haar baas. De wereld zou te klein zijn⦠echt raar dit en zo kleinerend.
Hij zou maar iets van gereedschap op zān onbeschermde voet laten vallen en letsel oplopen omdat hij van JOU zijn schoenen uit moest? Ben je er dan ook akkoord mee dat hij de schade op jou verhaalt? En zijn werkgever de gemiste uren die hij de werknemer moest doorbetalen?
En als iemand hier voor de cv komt, kan ik toch stofzuigen want er komt ook nog wel eens wat rotzooi van zoiets af. Jouw reactie is horkeriger dan ik ooit van een installateur of klusjesman heb meegemaakt.
In Nederland mag je dit verzekering technisch niet doen. In mān vorige baan kwam ik vaak bij huurders thuis maar ik mocht mān schoenen echt niet uitdoen, ook niet als het werd gevraagd. Als je in iets scherps oid stapt bij iemand thuis, dan is het een werkongeval ed. Laat staan als je met materialen werkt, is gewoon gevaarlijk. Meeste huurders wisten dit, veel legden dan zelf even wat kleedjes of folie over de vloer waar wij moesten lopen
Sommigen lijken mensen in meer praktische beroepen echt als een soort bediendes of tweederangs burgers te beschouwen. Daarvoor vind ik deze smiley meer op zijn plek dan waar die nu stond. GĆŖnant gewoon.
Ja dat weet ik, vond het toen ik nog in NL woonde ook heel normaal. Gewoon even stofzuigen naderhand als dat nodig was.
Ze hebben hier wel hele strenge arbo regels maar de binnen-schoenen-uit-cultuur heeft het blijkbaar gewonnen op dit gebied.
Whaddup ook dat deze discussie nu iedere maand wel een keer terugkomt? Soort matrix met steeds dezelfde ergernis en argumenten
nou ik heb vorige week klusjesmannen in huis gehad (moest nog aan het forum denken hi ha ho)
maar die plasten dus staand, wat ik best wel vies vond
wilde me niet aanstellen dus ging niet vragen of ze konden zitten, maar ik dacht wel ieeeh
dus het boeit misschien niet dat ze naar de wc gaan an sich maar misschien het staan element
verder heb ik taartjes en croissantjes voor ze gehaald etc en echt mn best gedaan om een goede werkverschaffer te zijn