Waar erger je je aan? #11

Ja! En buiten mijn screenshots om zijn er nog zo veel andere verhalen. Heel bizar

Google heeft 38 hits en het zijn zo’n beetje allemaal losse artikelen in verschillende media, haha als haar verhaallijn in gtst zat zou men het zelfs ongeloofwaardig vinden.

2 likes

Ik kan Ă©cht geen (ongevraagde) hulp accepteren en ik vind het ook echt heel erg vervelend, ook al is het goed bedoeld. Ik ben zo erg van ‘zelluf doen’ dat ik mezelf ook best in de weg zit.

Hebben meer mensen dat?

4 likes

Mijn ex zou woensdag verhuizen. Heeft nog niks opgeruimd, ingepakt of gekocht (80% van “onze” inboedel is van mij).

Ik gun hem echt een gelukkig, volwassen leven in een net appartement, en hoopte dat hij spullen zou uitzoeken in plaats van ze lukraak in een doos te mikken.

Maar het ziet ernaar uit dat hij 1) niet op tijd zal verhuizen, 2) bij mij een enorme puinhoop zal achterlaten waarbij ik honderd keer ga moeten zeggen “hey, je bent dit vergeten”, 3) in een studentikoos flatje zal wonen.

En dat maakt me enerzijds zo boos en verdrietig. En anderzijds ZO GELUKKIG DAT IK ER STRAKS NIET MEER MEE MOET DEALEN

58 likes

Vooral dat laatste! En neem dat ook serieus: je hoeft hem niet te wijzen op wat hij is vergeten (punt 2) dus laat die verantwoordelijkheid bij hem als hij gaat inpakken. Daarna is het klaar en kunnen zijn vergeten spullen weg of ga je ze zelf gebruiken

4 likes

Ja heel herkenbaar.
Soort van perfectionisme

1 like

Ja dat zal het wel zijn, ook al is het niet altijd iets dat ‘mis’ kan gaan. Ik wil gewoon dingen zelf kunnen doen. Ik vind het dan ook lastig er wat van te zeggen want de ander bedoelt het altijd goed, maar toch vreet ik mezelf van binnen op.

1 like

Dat ik al een uur voor het raam zit te wachten tot ik het AH-bezorgbusje aan zie komen.

Als ik wacht tot ze aanbellen is het awkward want dan moet ik door de intercom schreeuwen of ze met de lift willen en die zit bij de andere ingang (waar mijn bel weer niet zit — snappen jullie het nog?)

2 likes

Ik zou echt een boete van 250 euro per dag rekenen voor elke dag dat hij nog niet is vertrokken. En al zijn spullen die hij “vergeet” op straat zetten. Dikke doei.

4 likes

Na het verbreken van een relatie dacht ik ook “wow ik ben VRIJ!! Ik kan doen wat ik wil en hoeft nooit meer met hem en zijn shit te dealen”. Best feeling ever dus geniet ervan!

8 likes

Ja, dat heb ik ook. Ik heb wekelijks best wel wat uren gemaakt op werk naast een voltijd master. Ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dat prima aankan, maar de studieadviseur voelde zich geroepen om me te waarschuwen en om meerdere keren contact op te nemen met me om te kijken hoe het ging. Ik heb daar niet om gevraagd, vind dat bloedirritant, word daar boos van (niet tegen haar, dat vind ik dan weer lullig en onnodig) en kreeg er gigantische bewijsdrang van en heb vervolgens mijn scriptie veel eerder ingeleverd dan ik eerst van plan was. Die vrouw bedoelt het natuurlijk alleen maar goed en zal het ongetwijfeld vaak zat mis zien gaan, zeker nu met corona en alles thuis moeten doen. Maar hoe goed ze het ook bedoelt, ik raak daar dus helemaal geïrriteerd van en kan alleen maar denken joe laat me met rust en ga lekker mensen lastigvallen die je hulp hebben gevraagd en het daadwerkelijk nodig hebben. Inderdaad omdat ik dan denk ‘zelluf doen’

2 likes

Dit herken ik heel erg. Ik wil alles zelf doen en zo min mogelijk mensen tot last zijn. Wel gaat dit af en toe ten koste van mezelf. Ik probeer nu wat meer om hulp te vragen ook al vind ik dat heel erg. In mijn hoofd weet ik wel dat mensen dat niet erg vinden maar toch

1 like

Dat dit je opgevallen is! Het komt vast vaker voor. Ik dacht nog misschien wordt in elk artikel een ding heel erg uitvergroot en houdt alles met elkaar verband zoals een burn-out een opeenstappeling is van dingen. Als je dat allemaal uit elkaar trekt, heb je zo tientallen verhalen. En waarschijnlijk geldt dat voor iedereens leven wel.

Edit: Ik had nog niet echt veel gelezen, maar wat is dit veel! Hoe komen ze ook elke keer bij haar.

1 like

@Cadeaupapier @AmazoneSlash ‘fijn’ om te lezen dat het herkenbaar is, ook al zullen we onszelf allemaal wel eens in de weg zitten.

3 likes

Hahaha @grace @TantePollewop hij doet het niet met opzet of uit luiheid hoor. Hij heeft gewoon nooit life skills opgedaan en heeft in zijn jeugd zelden met de gevolgen van zijn daden moeten dealen.

Wilt niet zeggen dat het mijn probleem is - maar ik ben ook niet boos op hem. Hij is altijd al warrig geweest, maar tot voor de kankerdiagnose probéérde hij ten minste. Nu is hij nog maar een schim van zichzelf. En ik ben ervan overtuigd dat hij beter een tijdje bij z’n vader zou intrekken.

@WhereTheLightIs thanks! Ga ik doen, ondanks de omstandigheden! Ik kijk al uit naar een vent met een rijbewijs :smiling_face_with_three_hearts: en een spaarrekening :heart_eyes: en gevoel voor verantwoordelijkheid :kissing_heart:

8 likes

Misschien kunnen ze hier inspiratie uit Putten voor GTST. :upside_down_face:

2 likes

Dat het zonnetje hier nooit schijnt :sob: wil gewoon productfotos met natuurlijk licht.

Ik maak altijd lekkere broodjes voor lunch, dus een bolletje met lekker beleg, tomaat, komkommer enz. Nu heb ik geen tomaat en komkommer en moet ik dus bolletjes met alleen een smeersel eten :sob::sob::sob:

4 likes

Ja zo voel ik me dus wel :grimacing:. Ik heb sowieso al jaren geen voorgesneden brood gekocht, zo veel minder lekker

Wilde perse met de auto naar de teststraat maar ik ben ziek dus natuurlijk heb ik schade gereden door tegen een paaltje te rijden

3 likes