Waar erger je je aan? #11

Ja alsof het een keuze is ook? En echt ik gun het ze allemaal, maar ik ben inmiddels ook toe aan wat meer ruimte en zou het liefst ook wat voor mezelf willen. Dus als ik voor de zoveelste keer een prachtig huis op funda doorgestuurd krijg denk ik ja fuck dit is dus niet voor mij weggelegd.

Gelukkig heb ik een collega met wie ik lekker kan haten hierover.

2 likes

1 like

Godverdekut

waarom mogen verhuurders eigenlijk inflatie over hun inkomsten berekenen maar mag de rest van werkend Nederland dat niet over hun salaris ieder jaar? wat is de logica daar achter? (oprechte vraag)

45 likes

Ik erger me eraan dat ik echt IEDER virus van mijn dochter ook mee pik. Ben sinds zij naar de opvang gaat continue verkouden, en laatst ook al buikgriep. Gebruik al extra vitamines, probeer iedere dag naar buiten te gaan en te bewegen, etc. Ik mag hopen dat ik straks echt een ijzersterke weerstand heb door alle virussen die ik nu oppik.

3 likes

Ik wou net zeggen, torenhoge inflatie lijkt me eerder een reden om de huren mínder te laten stijgen in plaats van meer.

3 likes

Omdat VVD. Is toch ‘natuurlijk’ als de rijken rijker worden en de armen armer

11 likes

Ik vind dit echt bizar :sob:. Torenhoge boodschappen, gasprijzen die de pan uitrijzen en de huren weer omhoog.

Mijn salaris stijgt niet zo snel hoor.

2 likes

Nou was het maar zo’n feest, bij mij zijn ze bezig met een nieuwe CAO die al sinds vorig jaar januari is verlopen en het akkoord wat nu zou zijn bereikt is echt niet de inflatie over 2021+2022 helaas.

Dat is trouwens een andere ergernis, dat de FNV vakbond ondanks grote praatjes eigenlijk geen reet doet voor je als werknemer.

4 likes

haha
nog nooit wat van gemerkt en heb nu een baan zonder cao :+1:

en het minimumloon gaat welgeteld 24 euro per maand omhoog dus als dat gelijk staat aan meestijgen met inflatie dan i dont know what to say

1 like

Mijn salaris is voor langere tijd bevroren ondanks dat ik een CAO heb. Ga er dus op ‘achteruit’, mijn geld wordt minder waar.

1 like

Kun je geen urgentieverklaring krijgen? Want anders sta je toch op straat? Je komt tegenwoordig niet zomaar aan een sociale huurwoning.

Huh wat vreemd??? En wat kut zeg.

1 like

moet je niet uitgekocht worden dan? volgens mij mag een nieuwe eigenaar niet zomaar een pand slopen als niet zoveel procent van de huidige bewoners daarmee akkoord gaan.

(dit is wat ik ff zo snel kon vinden)

2 likes

Kan je hiervoor de bond precaire woonvormen niet mailen?

2 likes

Wat kut! Ik woon in een woning die gesloopt gaat worden, en de mensen met een sociale huurwoning krijgen urgentie en voorrang op een (ongeveer even dure) woning in het nieuwe gebouw. Misschien kan je wat raadsleden van de plaatselijke gemeenteraad aanschrijven (PvdA en SP bijvoorbeeld). Hier is er met politieke druk toch nog meer geregeld dan eerder van plan was. Succes!

shit wat klote dat je overal net tussen valt :@

1 like

Mensen die hun mail beginnen met “Ha, -naam-” vooral als je die mensen nog nooit hebt gesproken.

7 likes

Mensen die denken dat ze goed bezig zijn met diversiteit en inclusie door Engels te praten.

4 likes

Wat een klote situatie. Heb je al wel eens contact gezocht met een gemeenteraadslid of journalist van een streekblad? AD heeft journalisten in de regio. Iedereen die dit verhaal leest ziet dat dit niet zo zou moeten.