Waar erger je je aan? #11

Ik heb een nieuwe trui aan maar ik word nu al gek van het gekriebel en heb helemaal rode uitslag in mijn hals zag ik net. Ik mis de zomer

1 like

Lidmaatschappen die je alleen telefonisch kan opzeggen en dat je dan een kwartier in de wacht staat en iemand alleen je naam en telefoonnummer kan opschrijven omdat er niemand momenteel is om je opzegging te regelen

1 like

Aan mijzelf. Ik word ongelofelijk gemeen als ik ziek ben

1 like

Ojee ben jij mijn man??
Nee maar denk dat het al heel wat is dat je het zelf inziet, en ik vergeef hem altijd weer! :kissing_heart: En beterschap als je nu ziek bent!

1 like

Als je man elke keer een sarcastische opmerkingen maakt en alles en iedereen strontvervelend vindt, dan zijn wij inderdaad getrouwd. Alleen vind ik mijn plotselinge gender transitie verwonderlijk

4 likes

Aan mezelf. Vanmiddag komt er een pakketje tussen 13:50 n 15:50. Ik moet nog even wat boodschappen halen maar dacht rond 1u: ah ik wacht wel, pakketje komt vast snel, ga ik daarna.
En natuurlijk is het pakketje er nog steeds niet en lig ik lekker cosy op de bank met een dekentje met 0 zin om de deur nog uit te gaan :rage:
En het is al 15:47u

4 likes

Klinkt wel verdacht herkenbaar hoor!
Hij weet het inmiddels ook van zichzelf en snap ook wel dat het lastig is om te doorbreken. Maar zo lastig want het is al niet leuk om niet lekker/ziek te zijn en dan word het ook nog ongezellig dus eigenlijk nog kutter

1 like

Aan KPN. Heb een nieuwe telefoon gekocht met verlening van mijn abonnement en deze daardoor aangepast. Ik bel niet zo veel (dacht ik) dus heb gekozen voor 250 belminuten. Nu waren deze heel snel op, wat ik vreemd vind.

Dus ik voor 2,99 een nieuwe bundel gekocht (abonnement omhoog gooien wat ik wilde kan na de 16e vanwege mijn verlening) dus ik die bundel gekocht om 15.00 gister. Kreeg ik al snel een sms dat 50% verbruikt was en vanmorgen om 10.00 uur dat het op was. Maar ik heb helemaal niet zoveel gebeld?

Dus ik KPN bellen, kreeg ik al iemand aan de telefoon die er niet echt zin in had, maar goed. 8 minuten in de wacht gestaan om te horen dat ik echt zelf zoveel gebeld heb. Dus ik weer opgehangen en mijn belgeschiedenis bekeken en bij elkaar opgeteld. 79 minuten dus niet 250. Ik weer terug gebeld, kreeg ik weer hetzelfde meisje aan de telefoon. Weer 6+ minuten in de wacht gehangen, zei ze weer dat ik alles verbeld heb maar dan van hen dan nog een keer gratis die 250 minuten krijg. Ok dus ik nog gevraagd hoe dit dan kan ā€œja dat weet ik niet mevrouw ik hoop dat ik u zo goed heb geholpen en ik wens u nog een fijne dagā€

Krijg ik net weer een sms dat 50% op is en heb nu niet eens 1 iemand gebeld :sob:

1 like

Dat er hijna geen normale frituur snacks zijn omdat alles ineens in de oven moet.

4 likes

Dat je bij feesten en bruiloften altijd je partner mee mag nemen, maar niet iemand anders die belangrijk voor je is (bijvoorbeeld als je geen relatie hebt). Of in ieder geval, dat is niet de standaard.

Ik heb nu voor twee bruiloften geregeld dat ik mijn beste vriendin mag meenemen (deden ze wel even moeilijk over) en ik heb nu ook voor een feest van mijn werk gevraagd of ik haar mag meenemen in plaats van een partner. :woman_shrugging: Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen haha.

56 likes

Hier heb ik nog ooit over nagedacht maar is eigenlijk heel gek?! Je partner mag wel en daar kijkt niemand van op, maar als je alleen bent dan moet je toestemming vragen. Terwijl als je pas een partner hebt (bijna) niemand diegene ook niet kent.
Vind het wel goed trouwens dat je het gewoon vraagt!

Edit: wat @monkeyslut zegt

7 likes

Ja! Een vriendin van mij ging trouwen vlak nadat mijn relatie overging. Ik vroeg of ik een goede vriend mocht meenemen en ze dacht dat ik een grapje maakte want relatie over stond gelijk aan dat ik geen plus 1 meer had.

5 likes

Ik had hetzelfde! Best gek, want dan hebben ze dus al rekening gehouden met een extra persoon. :woman_shrugging:t2:

Nou update: mijn werk vindt het goed! Ik ga gewoon proberen hier de nieuwe standaard van te maken haha

29 likes

Ik vind dat standaard je partner meenemen ook stom. Als ik zelf zou trouwen zou ik gewoon m’n vrienden uitnodigen en niet gelijk hun (stomme) partner omdat ze daar toevallig een relatie mee hebben

28 likes

Zo stom ja! Mijn partner zal nooit de belangrijkste persoon in mijn leven worden. Dat je relatie uitgaat lijkt mij een grotere kans dan dat je vriendschap/relatie met je broer/zus ā€œuitgaatā€.
Ik vind het ook onzin dat bij een erfenis je vermogen standaard naar je geregistreerde/gehuwde partner gaat, ook als je niet samenwoont.
En ik heb ook uitgezocht hoe het gaat als je met je broer/zus een kind wilt adopteren, maar dat is heel moeilijk en maar een uitzonderlijke keer toegewezen (in Belgiƫ).

Ok misschien wat andere ergernissen, maar zo irritant dat een partner belangrijker wordt geacht dan een andere relatie.

7 likes

Ergens vind ik het wel logisch omdat je een partner uitkiest, maar aan de andere kant is het dan idd irritant en oneerlijk dat singles (of niet gehuwden) dan vaak aan het kortste eind trekken op sommige punten. Eigenlijk moet je gewoon een primary person op moeten kunnen geven ofzo, met wie je een kind kan adopteren of die je vermogen krijgt als je de pijp uit gaat.

2 likes

Maar waarom is dat logischer? Ik vind een band veel belangrijker, daar kies je in zekere zin ook voor met je broer/zus door het contact dat je wel of juist niet onderhoudt.
En een platonische vriend kies je toch ook zelf?

Zouden jullie er dan ook voor pleiten dat je een geregistreerd partnerschap aan kan gaan met je broer of zus of vriendin bijvoorbeeld?
Ik vind het allemaal ff een stap te ver denk ik.

Geeft ergens wel duidelijkheid dat voor een partner wat anders geldt dan voor iemand anders, kost voor mensen die het feest geven ook best wat geld omdat sommige mensen wellicht mensen random iemand willen meenemen als daar geen sociale afspraken over zouden zijn.

Omdat je heel bewust kiest om de verbinding aan te gaan met zo iemand. Bij familie kun je natuurlijk in meerdere of mindere mate de relatie onderhouden, maar je hebt alsnog dat hele familie systeem eromheen wat jullie noodgedwongen bij elkaar houdt.

En ja ik heb nu toevallig een vriend en hij is degene met wie ik alles deel, meer dan m’n vrienden. Maar als ik single was en een platonische vriend had met wie ik zo intiem was dan zou hij m’n primary person zijn ja.

Misschien ook wel een gevoelsmatig iets

1 like

Op mijn werk hebben we jaarlijks feesten en daarbij mag altijd een introducee mee, heb zelfs mijn vriend een keer thuis gelaten en een vriendin meegenomen. Bij ons is dat gelukkig heel normaal!

17 likes